اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  اصفهان

هدیه 300 تا 500 میلیونی پروانه‌های جشنواره به کودکان محروم اصفهان

به منظور حل گوشه‌ای مشکلات کودکان و نوجوانان محروم و کم برخوردار که مخاطبان اصلی جشنواره فیلم کودکان و نوجوانان محسوب می‌شوند، جلسه‌ای با حضور فعالان فرهنگی و برخی از مدیران شهری اصفهان برگزار شد.

هدیه 300 تا 500 میلیونی پروانه‌های جشنواره به کودکان محروم اصفهان

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، با نزدیک شدن به موسم پرواز پروانه‌ها در آسمان شهر گنبدهای فیروزه‌ای و در آستانه آغاز سی و سومین دوره از جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان که به دلیل شرایط کرونایی این روزها به صورت برخط برگزار می‌شود، در همین راستا در روزهای قبل پیشنهاداتی از سوی فعالین اجتماعی و رسانه‌ای درباره نحوه هزینه‌کرد بودجه جشنواره مطرح شد.

این گروه‌ها و افراد با بیان این که این جشنواره به نام کودکان و نوجوانان است و این قشر سنی، منحصر در افرادی که توانایی و حتی فرصت سینما رفتن را دارند نبوده و همه کودکان و نوجوانان، اعم از کودکان کار، بی‌سرپرست و بد سرپرست، کودکان مناطق محروم، کودکان محروم از تحصیل به دلایل مختلف مالی، خانوادگی و... را دربر می‌گیرد، پیشنهاد داده بودند قسمتی از هزینه‌های بخش‌هایی از جشنواره که به دلیل شرایط پیش آمده تعطیل و یا کمتر شده است به کودکان و نوجوانان مناطق محروم اختصاص داده شود.

محصلان محروم و پیشنهادی برای شهرداری

در همین راستا سید امیر هاشمی، فعال اجتماعی در صفحه مجازی خود نوشته بود، «شهردار اصفهان گفته جشنواره فیلم‌های کودک آنلاین برگزار می‌شود و انتقاد بعضی تهیه‌کنندگان رو هم در بر داشته چرا که درصد بازدیدکنندگان جشنواره در این شرایط کرونایی و به صورت آنلاین بسیار کم پیش‌بینی میشه. این در صورتیه که دانش‌آموزان مناطق حاشیه شهر به خاطر شرایط کرونایی با بحران تحصیلی مواجه شدند و اکثر این دانش آموزان از گوشی هوشمند محرومند».

این فعال فرهنگی در ادامه توصیه کرده بود که بخشی از هزینه بلااستفاده جشنواره فیلم‌های کودکان و نوجوانان امسال توسط شهرداری برای کمک به وضعیت تحصیلی کودکان خانواده‌های بی‌بضاعت اصفهان هزینه شود.

در ادامه شهرداری اصفهان هم به این مطالبات پاسخ مثبت داد و به منظور حل گوشه‌ای مشکلات کودکان و نوجوانان محروم و کم برخوردار که مخاطبان اصلی این جشنواره محسوب می‌شوند و با توجه به قول شهردار اصفهان مبنی بر «اختصاص بخشی از هزینه‌های جشنواره کودک جهت تأمین نیازهای کودکان محروم» در آیین افتتاحیه سی و سومین جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان در راستای پیشنهاد ارائه شده، روز سه‌شنبه ۲۹ مهر ماه جاری جلسه‌ای با حضور فعالان فرهنگی، مدیرکل ارتباطات شهرداری، شهردار منطقه ۱۴ و معاون اجتماعی سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری برگزار شد.

هدیه پروانه‌های به کودکان منطقه ۱۴

سید امیر هاشمی، فعال فرهنگی-اجتماعی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس با بیان جزئیات جلسه مذکور اظهار کرد: در این جلسه، فعالان فرهنگی نظرات و پیشنهادات خود را مطرح کردند، نظر شهرداری بر این بود که تعدادی تبلت خریداری شده و تحویل اعضای فعال در محله‌های مختلف منطقه ۱۴ شود و همچون یک کتاب‌خانه مجازی، هر زمان که کودکان و نوجوانان محله نیاز داشتند، در مساجد از این تبلت‌ها استفاده شود و پس از پایان کار، تحویل مسؤول همان مسجد داده شود.

این فعال فرهنگی خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه فضای مجازی آسیب‌های بسیاری دارد، نمی‌شود این تبلت‌ها را در اختیار بچه‌ها قرار داد، از طرف دیگر برای مثال ممکن است پدر دانش‌آموزی معتاد باشد و این تبلت را بفروشد، بنابراین تصمیم گرفته شد تا این تبلت‌ها تحویل مسؤولان فرهنگی مناطق داده شود.

 

اختصاص ۳۰۰ تا ۵۰۰ میلیون تومان از هزینه‌های جشنواره کودک به کودکان محروم

وی در ادامه افزود: بنا هست بین ۳۰۰ تا ۵۰۰ میلیون تومان از هزینه جشنواره به این کار تعلق بگیرد، برای منطقه حصه ۱۰۰ تا ۱۵۰ میلیون در نظر گرفته شده و برای دارک و ارزنان هم ۱۵۰ میلیون تومان، البته برای مناطقی همچون باتون و دیگر مناطق آسیب‌دیده هم مبالغی در نظر گرفته شده است.

هاشمی در پایان با اشاره به مصوبه جلسه مبنی بر انجام هر چه سریع‌تر این  اقدام  خطاب به مسؤولان شهرداری و جشنواره تأکید کرد: درخواست ما از مسؤولان مربوطه این است که تبلت‌ها با کیفیت تهیه شود و همچون تبلت‌هایی که شهرداری به خبرنگاران داده نباشد.

انتهای پیام/۶۳۱۰۶/ج۲۰/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول