اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  سمنان

لزوم افزایش نظارت بر بازار/ کالاهای اساسی به‌اندازه کافی موجود است

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار سمنان گفت: نظارت بر نحوه عرضه کالا در بازار به‌منظور جلوگیری از گران‌فروشی و حفظ ثبات قیمت‌ها باید افزایش یابد.

لزوم افزایش نظارت بر بازار/ کالاهای اساسی به‌اندازه کافی موجود است

به گزارش خبرگزاری فارس از سمنان، علیرضا شریفی‌نژاد عصر امروز در جلسه بررسی مشکلات نهاده‌های کشاورزی در استان سمنان اظهار کرد: اکنون کالاهای اساسی موردنیاز مردم به‌اندازه کافی در بازار موجود است و ضرورت دارد تمام نهادهای اجرایی و دستگاه‌های انتظامی و قضایی برای حفظ آرامش بازار نظارت‌ها را بیش از پیش افزایش دهند.

وی با بیان اینکه معیشت مردم مقوله مهمی است که در شرایط فعلی با مشکلات زیادی مواجه شده، افزود: تلاش مضاعف، برنامه‌ریزی‌های کارشناسی و افزایش نظارت، لازمه رسیدگی و رفع دغدغه‌ها و مشکلات مردم است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار سمنان با اشاره به تشکیل پلیس امنیت در استان سمنان تصریح کرد: پلیس امنیت اقتصادی در این برهه از زمان نقشی مهم در مقابله با جرائم اقتصادی، قاچاق کالا و ارز و حفظ آرامش بازار دارد.

شریفی‌نژاد اضافه کرد: توجه به بخش تولید و حمایت از تولیدکننده در کنار توجه به عرضه کالا و حفظ آرامش بازار مورد توجه قرار بگیرد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار سمنان با اشاره به اینکه چرخه تولید مرغ و تخم مرغ در استان سمنان به‌منظور رفع مشکلات باید مورد بازبینی قرار گیرد، تأکید کرد: در حوزه تولید دام و طیور هر هفته باید آخرین وضعیت بازار استان سمنان در طی گزارشی به استانداری اعلام شود و انتظار می‌رود مشکلاتی که صورت‌جلسه می‌شود در اسرع وقت رسیدگی شده و جلسه بعد تکرار نشود.

وی اضافه کرد: حل مشکل تولید و توزیع مرغ گرم برای مصرف‌کنندگان باید در اولویت کاری دستگاه‌های اجرایی مرتبط قرار گیرد.

شریفی‌نژاد یادآور شد: استان سمنان مهد تولید مرغ در کشور محسوب شده و نباید نسبت به سایر استان‌ها گران‌تر به فروش برسد و باید قیمت مرغ در استان سمنان با قیمت کشوری فاصله معنی‌داری داشته باشد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار سمنان عملکرد سازمان جهاد کشاورزی و سازمان صنعت، معدن و تجارت استان در زمینه بازدیدهای میدانی و راستی‌آزمایی‌ها برای حفظ آرامش بازار را خوب ارزیابی کرد و افزود: در شرایط فعلی باید اقدامات برای حفظ آرامش بازار افزایش یابد.

شریفی‌نژاد تصریح کرد: همکاری، همراهی و کاهش فاصله بین دستگاه‌های مرتبط و اتحادیه‌ها لازمه تسریع در گزارش مشکلات و تسهیل رفع موانع است.

وی خاطرنشان کرد: حل مسائل و مشکلات نباید منوط به برگزاری جلسات باشد و باید رفع مشکلات با کاهش نامه‌نگاری و کاغذبازی اداری و حتی با ارسال یک پیامک در دستور کار قرار بگیرد.

انتهای پیام/۷۴۰۳۰/م/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول