اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  آذربایجان شرقی

وقف، فاصله طبقاتی را از بین می برد/ وقف ابزاری مناسب برای تحقق عدالت اجتماعی

امام جمعه تبریز سنت حسنه وقف را صدقه جاریه دانست و گفت: از بین بردن فاصله طبقاتی، جلوگیری از تمرکز ثروت و قدرت از برکات عمل به سنت حسنه وقف است.

وقف، فاصله طبقاتی را از بین می برد/ وقف ابزاری مناسب برای تحقق عدالت اجتماعی

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، حجت الاسلام والمسلمین سیدمحمدعلی آل هاشم در دیدار شورای معاونان و روسای نواحی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان با تبریک هفته وقف و تقدیر از فعالان این حوزه اظهار داشت: از بین بردن فاصله طبقاتی، جلوگیری از تمرکز ثروت و قدرت از برکات عمل به سنت حسنه وقف است و در سایه آن عدالت اجتماعی محقق می شود.

امام جمعه تبریز سنت حسنه وقف را صدقه جاریه دانست و ادامه داد: براساس آیات قرآن و روایات و توصیه های بزرگان دین، تبدیل مالکیت شخصی به عمومی رسالت و وظیفه اجتماعی مسلمانان است تا فرهنگ اسلامی وقف در جامعه جاری شود.

وی با تاکید بر اینکه سنت حسنه وقف مسئله بسیار مهمی است، یادآور شد: قبل از انقلاب بسیاری از موقات از بین رفته بود که به برکت خیزش اسلامی ملت ایران فرهنگ وقف و موقوفات در جامعه احیاء شد.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی وقف را سرمایه گذاری برای رفع نیازهای عام المنفعه دانست و گفت: وقف هویت اجتماعی دارد که تمام شئون جامعه که به مسائل فرهنگی، سیاسی و آموزشی دیگر کارهای اجتماعی موثر است.

امام جمعه تبریز با تاکید بر اهتمام جدی به امور خیریه در جامعه گفت: اقدامات شایسته موضوع وقف قابل تقدیر است که که باید در امور خیریه هم با بهره گیری از کارهای ابتکاری این اقدامات پیگیری شود.

حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم گفت: وقف اموال در واقع نگهداری آن برای بهره مندی دیگران از آن است.

در ابتدای این دیدار حجت الاسلام حسینی مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان از عملکرد همکاران خود گزارش ارائه داد.

انتهای پیام/60027/ر

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول