اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  لرستان

وضعیت کرونا در لرستان بحرانی‌تر می‌شود/ تخت خالی نداریم

رئیس بیمارستان عشایر خرم‌آباد گفت: با توجه به تعداد مبتلایان و بستری‌ها، آمار افراد آلوده به کرونا در هفته آینده به طور محسوسی افزایش می‌یابد.

وضعیت کرونا در لرستان بحرانی‌تر می‌شود/ تخت خالی نداریم

عباس آزادی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در خرم‌آباد، با اشاره به شدت شیوع کرونا در لرستان، اظهار کرد: هم‌اکنون وضعیت کرونا در استان بحرانی است و طی روزهای آینده نیز بحرانی‌تر خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به تعداد مبتلایان و بستری‌ها، آمار افراد آلوده به کرونا در هفته آینده به طور محسوسی افزایش می‌یابد.

رئیس بیمارستان عشایر خرم‌آباد با بیان اینکه در حال حاضر در این بیمارستان تخت خالی برای افراد مبتلا به کرونا وجود ندارد، گفت: به دلیل آمار بالای بستری، تخت خالی در بیمارستان عشایر برای بیمار جدید نیست.

آزادی به تعداد فوتی‌های ناشی از کرونا در بیمارستان عشایر اشاره و تصریح کرد: در هفته‌های گذشته آمار درگذشتگان به دلیل کرونا طی یک روز به 6 نفر می‌رسید، اکنون اما خوشبختانه این تعداد فوتی کاهش یافته است.

وی با تاکید بر افزایش سرعت تشخیص آزمایشگاهی کرونا در افراد مشکوک و مبتلا، از فعالیت سه مرکز برای انجام آزمایش pcr و اعلام ۱۸ تا ۲۴ ساعته نتیجه مثبت یا منفی بودن فرد به کووید ۱۹ خبر داد.

این پزشک متخصص بیماری‌های عفونی علائم کووید ۱۹ را مختلف عنوان کرد و گفت: بر اساس مطالعات ۲۴ تغییر ژنتیکی در این ویروس اتفاق افتاده و متاسفانه شدت بیماری‌زایی آن بالاتر رفته است.

آزادی ادامه داد: هر تظاهری اعم از درگیری ریه، درگیری‌های تنفسی، شنوایی، چشایی و بویایی، مشکلات گوارشی طولانی‌مدت، از دست دادن حافظه و کاهش اکسیژن خون را می‌توان از جمله علائم ابتلای فرد به کرونا برشمرد.

رئیس بیمارستان عشایر خرم‌آباد با بیان اینکه فرد با احساس هرگونه علامت گفته شده بلافاصله به پزشک متخصص مراجعه کند، گفت: مراجعه نکردن فرد مشکوک در ساعات اولیه به پزشک متخصص موجب شده در صورت ابتلا به کرونا دیگر اعضای خانواده نیز درگیر شوند.

وی مهمترین راه ورود ویروس به بدن انسان را از طریق راه تنفسی خواند و بیان داشت: از این‌رو به افراد توصیه می‌شود حتما از ماسک استفاده کنند و اجازه ورود ویروس به مجاری تنفسی را ندهند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول