اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سمنان

روایت ورزش در روستا/ مسؤولان فقط زمان موفقیت‌ها عکس می‌گیرند!

تشک‌های باشگاه حسابی خراب شده و انگار روی زمین خالی تمرین می‌کنیم. رسیدگی به وضع باشگاه اهمیت چندانی ندارد. مسؤولان فقط زمان موفقیت‌ها به گرفتن عکس اکتفا می‌کنند!

روایت ورزش در روستا/ مسؤولان فقط زمان موفقیت‌ها عکس می‌گیرند!

به گزارش خبرگزاری فارس از سرخه، امروزه ورزش یکی از اموری است که به عناوین مختلف در جهان مطرح شده و گروه زیادی از افراد به اشکال گوناگون با آن سروکار دارند.

برخی از مردم، ورزشکار حرفه‌ای هستند و گروهی ورزشکار آماتور؛ گروهی طرفدار و علاقه‌مند به ورزش و دیدن برنامه‌ها، مسابقات و نمایش‌های ورزشی بوده و عده‌ای نیز از راه ورزش امور زندگی خویش را می‌گذرانند.

اما به هر تقدیر، تحقیقات دانشمندان نشان داده است که ورزش کمک شایانی به ایجاد و تقویت سلامتی جسمانی و روانی می‌کند و افرادی که با روش‌های صحیح ورزش می‌کنند یا دارای کارهای باتحرک هستند، سالم‌تر بوده و عمرشان از افرادی که کارهای بدون تحرک دارند، بیشتر است.

یکی از ورزشکارانی که در این عرصه پرتلاطم این روزها نقش‌آفرینی می‌کند، «حسین چهارپاشلو»، ووشوکار موفقی است که توانسته در این راه به موفقیت‌های خوبی دست یابد؛ با این ووشوکار موفق شهرستان سرخه به گفت‌وگو نشسته‌ایم که مشروح آن را در ادامه می‌خوانید.

با علاقه و تخصصی ورزش کنید

فارس: با سلام و احترام و سپاس از وقتی که در اختیار ما قرار دادید. برای ورود به این گفت‌وگو خودتان را برای مخاطبان ما کمی معرفی کنید.

- حسین چهارپاشلو هستم؛ متولد ۱۳۸۰ و ساکن روستای مؤمن‌آباد در شهرستان سرخه. مدرک تحصیلی‌ام هم فعلاً دیپلم است و در عرصه ورزش فعالیت‌هایی دارم.

فارس: از چندسالگی ورزش ووشو را آغاز کردید و چطور با آن آشنا شدید؟

چهارپاشلو: از سن ۱۴ سالگی با راهنمایی‌های یکی از دوستانم که ووشوکار می‌کرد، وارد این رشته ورزشی شدم.

به نظر من، جوانان و نوجوانان هر رشته ورزشی را که بخواهند شروع کنند، هم با علاقه و هم به‌صورت تخصصی باید آن را دنبال کنند و در ضمن حتماً زیر نظر یک مربی باتجربه و کاردان باشند.

فارس: در مورد ورزش ووشو کمی توضیح دهید.

چهارپاشلو: ورزش ووشو شامل دو بخش «ساندا» به معنای مبارزه و «تالو» به معنای حرکات نمایشی بوده که دارای ۲۰ سبک است.

فرم‌های استاندارد مثل تای چی چوآن، چانگ چوآن، نان چوآن، جت کان دو، وینگ چان، خوآن چوآن و ... و فرم‌های سنتی شامل مار، عقاب، ببر، درنا، میمون در قسمت مبارزات آزاد هم ساندا بوده که مثل تالو مسابقات کشوری، آسیایی و جهانی دارد.

آمادگی جسمانی برای ووشوکاران بسیار حائز اهمیت است

فارس: از سختی‌های این ورزش بگویید.

چهارپاشلو: بدن ورزشکار در ووشو باید نیروی کافی برای تمرینات روزانه‌ای مانند دویدن و وزنه‌برداری را داشته باشد. این یک قانون نیست، اما برای ارتقا به سطوح بالاتر تناسب‌اندام ملاک است.

در ضمن آمادگی جسمانی برای ووشوکاران بسیار حائز اهمیت است؛ آن‌ها باید قدرت بدن خود را تا حد امکان بالا ببرند.

فارس: چند سال طول کشید تا به اینجا رسیدید؟

چهارپاشلو: اینکه به اینجا رسیده‌ام، نتیجه لطف خداوند، همیاری پدر و مادرم، تمرین و تلاش سه ساله مربیان پرتلاش و عزم راسخم در این راه است و در این راه موفقیت‌هایی را برای من به ارمغان آورده است.

فارس: تا امروز موفق به کسب چه مقام‌هایی شده‌اید؟

چهارپاشلو: تاکنون موفق به کسب مقام اول در رده شهرستانی، مقام دوم استانی و مقام چهارم کشوری در رقابت‌های ووشو شده‌ام.

می‌توانیم ورزش‌های رزمی را در روستا تمرین کنیم

فارس: مهم‌ترین هدفتان در آینده را چه چیزی می‌دانید؟

چهارپاشلو: هدف اصلی بنده، کسب سلامتی و لذت بردن از ورزش در مرحله اول و ان‌شاءالله راه‌یابی به تیم ملی و به ثمر نشستن زحمات خانواده، مربیان و خودم در مرحله دوم است.

فارس: می‌خواهید این راه را تا کجا ادامه دهید؟

چهارپاشلو: تا آنجا که در توان داشته باشم، می‌خواهم این مسیر را ادامه دهم. از سویی ورزش سلامتی را به همراه خواهد داشت و در رتبه دوم، قهرمانی یکی از اهداف پیش روی من است.

فارس: تا چه میزان به ورزش در روستای مؤمن‌آباد توجه می‌شود؟

چهارپاشلو: با لطف خداوند، شرایط ورزش در روستا برای همه افراد در رده‌های مختلف سنی مهیا شده است و همه می‌توانند در فعالیت‌های ورزش مشارکت کنند.

با کمک‌ها و پیگیری‌های سپاه شهرستان سرخه، پایگاه بسیج حضرت ابوالفضل (ع) و دهیاری مؤمن‌آباد برای ما باشگاه ورزشی فراهم شده است که می‌توانیم ورزش‌های رزمی را در روستا تمرین کنیم و ما را از رفتن به شهر بی‌نیاز می‌کند.

متأسفانه سرویس بهداشتی و آبخوری در دسترس نداریم

فارس: باشگاه شما در روستا در مقایسه با شهر چه مشکلاتی دارد؟

چهارپاشلو: باشگاه ما، باشگاه حضرت ابوالفضل (ع) نام دارد که حدوداً از دو تا سه سال پیش با همت و تلاش‌های بسیار زیاد مربی‌مان، ولی مؤمن‌آبادی باشگاه فعلی آماده‌سازی شده است.

البته این باشگاه در ابتدا یک ساختمان نیمه‌کاره بوده و حتی هزینه در و پنجره‌های آن را خودش با هدف ایجاد یک فضای مناسب ورزشی برای روستاییان، تقبل و باشگاه را تجهیز کرده است.

فضای باشگاه نسبت به باشگاه‌های شهر کوچک بوده و متأسفانه ما در این باشگاه سرویس بهداشتی و آبخوری در دسترس نداریم.

تشک‌های باشگاه حسابی خراب شده است

فارس: از مشکلات خود هم بگویید.

چهارپاشلو: متأسفانه ورزش‌های سالنی نسبت به ورزش‌های رزمی بیشتر مورد توجه قرار می‌گیرند.

در حال حاضر، تشک‌های باشگاه حسابی خراب شده؛ به طوری که انگار روی زمین خالی تمرین می‌کنیم.

از طرفی بیشتر بچه‌هایی که در روستا وارد ورزش رزمی می‌شوند، به علت مسائل و مشکلات مالی در تهیه وسایل و لوازم موردنیاز شرایط تمرین و انجام این ورزش را ندارند و این ورزش رزمی را نیمه‌کاره رها می‌کنند.

از سویی، رسیدگی به وضع باشگاه از نظر دهیاری روستا نیز اهمیت چندانی ندارد و تنها زمانی که مسابقات برگزار می‌شود یا اعضای تیم مقامی کسب می‌کنند، به گرفتن چند عکس اکتفا می‌کنند.

سرمایه‌گذاری‌های بیشتری در فعالیت‌های ورزشی انجام گیرد

فارس: مهم‌ترین درخواست شما از مسؤولان استان سمنان و کشور چیست؟

چهارپاشلو: انتظار بنده از مسؤولان این است که با تکیه و اعتماد به جوانان و نوجوانان، کشور را از پایه و با سرمایه عظیمی همچون جوانان مؤمن و انقلابی بسازند.

سرمایه‌گذاری‌های بیشتری در حوزه فعالیت‌های ورزشی باید انجام گیرد. از مسؤولان ورزش کشور می‌خواهم ورزشکاران را حمایت و به جامعه ورزشکاران رسیدگی بیشتری کنند؛ در این صورت، ورزشکاران نتیجه بهتری خواهند گرفت.

فارس: و سخن آخر؟

چهارپاشلو: از شما ممنونم. در پایان از مربی دلسوز خود آقای ولی مؤمن‌آبادی از اینکه باشگاه نیمه‌کاره را راه‌اندازی کرده و امکان ورزش‌هایی چون ووشو برای پسران و تکواندو برای خواهران را فراهم کرده است، قدردانی می‌کنم.

انتهای پیام/۷۴۰۰۳/م/و

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول