اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

کشف گور جمعی متعلق به بیش از 50 قربانی داعش در شمال عراق

وزارت دفاع عراق از کشف گور جمعی حاوی بقایای اجساد بیش از پنجاه نفر از قربانیان حمله داعش به استان کرکوک در شمال عراق خبر داد.

کشف گور جمعی متعلق به بیش از 50 قربانی داعش در شمال عراق

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری فارس، وزارت دفاع عراق روز سه شنبه اعلام کرد که یک گور جمعی حاوی بقایای اجساد ۵۰ نفر را که به دست داعش کشته شدند در استان کرکوک در شمال عراق یافته است.

«یحیی رسول» سخنگوی وزارت دفاع عراق در بیانیه‌ای گفت: واحدی از نیروهای پلیس فدرال طی یک عملیات جستجو و پاکسازی روستاهای استان‌های کرکوک، یک گور جمعی را در یکی از روستاها یافتند.

وی افزود: این گور جمعی حاوی بقایای اجساد بیش از ۵۰ نفر است که توسط باندهای تروریستی داعش در جریان حمله آنها به این روستا کشته شدند.

عراق در دسامبر ۲۰۱۷ پس از سه سال و نیم درگیری با گروهک تروریستی داعش که یک سوم این کشور را اشغال کرده بود به طور کامل از چنگ این گروهک آزاد شد.

از سوی دیگر «تحسین الخفاجی» سخنگوی رسمی فرماندهی عملیات مشترک عراق هم در گفت‌‌وگو با خبرگزاری اسپوتنیک روسیه در عراق از آغاز عملیات برای تامین امنیت بخشی از جزیره «کنعوص» در شمال شهر «الشرقاط» در شمال استان صلاح الدین در شمال عراق خبر داد که به پناهگاه بقایای داعش و مسیر انتقال تروریست‌ها در شمال عراق مبدل شده است.

الخفاجی این عملیات را برای تامین امنیت جنوب موصل مرکز استان نینوی و همچنین شمال استان صلاح الدین به سمت دیالی در شرق عراق مهم ارزیابی کرد.

انتهای پیام/.

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول