اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  آذربایجان شرقی

بیشترین تلفات جاده‌ای آذربایجان‌شرقی بعد از اهر متعلق به شبستر است/سنگ‌های معدن مس شبستر کجا می‌رود؟

نماینده شبستر در مجلس شورای اسلامی با اشاره به وضعیت نامطلوب جاده‌های این شهرستان، گفت: بیشترین تلفات جاده‌ای آذربایجان‌شرقی بعد از اهر متعلق به شبستر است.

بیشترین تلفات جاده‌ای آذربایجان‌شرقی بعد از اهر متعلق به شبستر است/سنگ‌های معدن مس شبستر کجا می‌رود؟

جعفر راستی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در تبریز، اظهار کرد: بزرگترین معضل شهرستان شبستر جاده‌های نیمه تمام است در 72 روستای شبستر یک متر آسفالت به چشم نمی‌خورد؛ شانه خاکی نیست و اگر راننده‌ای کمی از مسیر منحرف شود، محکوم به واژگونی است.

راستی یادآور شد: آقای رئیس جمهور در سفر خود به استان دستور الحاق صوفیان را به عنوان یک پروژه ملی صادر کرد که محور صوفیان تا سلماس که یک سوم پروژه را شامل می‌شود سه سال است تمام شده؛ محور تسوج ناقص و از تسوج تا شبستر هم مطلقا تعطیل است.

وی با بیان اینکه قرار بود پروژه سال 96 به اتمام برسد و بعد از پیگیری‌های متعدد متوقف شده است، افزود: بیشترین تلفات جاده‌ای آذربایجان‌شرقی بعد از اهر متعلق به شبستر است.

راستی خاطرنشان کرد: بزرگراه شبستر - تسوج که حدوداً هشت سال از آغاز آن می‌گذرد همچنان نیمه تمام است؛ چراکه نزدیک به 30 درصد این پروژه حرکت به جلو داشته و روند کنونی رضایت‌بخش نیست.

وی به مشکلات جاده‌ای اشاره کرد و گفت: میان مردم شبستر این جاده به عنوان قتلگاه معروف شده و دارای خطرهای بسیاری است که جان مردم به خطر انداخته است؛ از این‌رو از وزارت راه و شهرسازی خواسته ایم که در تکمیل این پروژه اقدامات لازم را در سریع‌ترین زمان ممکن انجام دهند.

نماینده مردم شبستر در مجلس، عنوان کرد: تعلل صورت گرفته در روند تکمیل این پروژه قابل پذیرش نبوده؛ البته تلاش های صورت گرفته را کتمان نمی‌کنیم اما باید این پروژه در سال‌های گذشته به اتمام می‌رسید؛ بنابراین از مسوولان استانی و محلی به ویژه وزارت راه و شهرسازی درخواست می‌شود که با جدیت و سرعت بیشتر این پروژه و مابقی محورهای مواصلاتی استان را تکمیل کنند.

معدن مس شبستر تعطیل و مخفیانه سنگ‌های معدن را استخراج و از استان خارج می‌کنند

نماینده شبستر در بخش دیگری از صحبت‌های خود اعلام کرد: معدن مس شبستر تعطیل و مخفیانه سنگ‌های معدن را استخراج و از استان خارج می‌کنند.

راستی همچنین بر ضرورت مکانیزه کردن باغات کشاورزی شهرستان شبستر  با توجه به مسائل مربوط به احیای دریاچه ارومیه و کمبود منابع آبی منطقه تاکید کرد.

وی با بیان اینکه احیای حق و حقوق استان به عهده مدیران ارشد است، تصریح کرد: آذربایجان‌شرقی در سال 99 در اولویت اعتباری قرار نگرفته در حالی که ما طرح‌های ملی نیمه تمام بسیاری داریم و شعار دولت هم تکمیل پروژه‌های نیمه تمام است.

نماینده شبستر متذکر شد: این اتفاقات ناشی از این است که مسوولان ذی‌ربط به موقع از حق استان دفاع نکرده‌اند.

انتهای پیام/60026/س

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول