اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  مازندران

حضور 20 درصدی دانش‌آموزان سوادکوهی در مدارس

مدیر آموزش و پرورش سوادکوه با اشاره به حضور 20 درصدی دانش‌آموزان سوادکوهی در مدارس از نیاز 355 دانش‌آموز به تبلت خبر داد.

حضور 20 درصدی دانش‌آموزان سوادکوهی در مدارس

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس از شهرستان سوادکوه، موسی لیانی چهارشنبه‌شب در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه مقابله با کرونا از مهمترین موضوع‌های حال حاضر در آموزش و پرورش است و درس‌ها و عبرت‌های زیادی برای ما داشت، اظهار کرد: کرونا نشان داد که در روش‌های فعلی تدریس ضعف‌های داریم که باید جبران کرد و کرونا نشان داد که اگر برنامه شاد بتواند جای معلم را بگیرد آن معلم باید از آموزش و‌ پرورش خداحافظی کند.

 

وی با یاد‌آوری اینکه در ۳ اسفندماه سال گذشته مدارس تعطیل شد ولی آموزش و تربیت تعطیل نشد و درصد قبولی خرداد ما بهتر از سال قبل بود، افزود: درصد بالای قبولی در خردادماه، رتبه زیر ۲ هزار تعداد ۱۲ نفر از دانش‌آموزان، دعوت به مصاحبه ۶ نفر به دانشگاه فرهنگیان و قبولی ۴ نفر در پزشکی بیانگر روند موفقیت ما در آموزش و پرورش است.

مدیر آموزش و پرورش سوادکوه با بیان اینکه مدارس ما رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی را جدی گرفتند و برنامه‌های مختلف حضوری و غیرحضوری و برگزاری کلاس سواد‌رسانه‌ای به صورت ضمن خدمت و مجازی در برنامه‌ریزی ما وجود دارد، خاطر نشان کرد: روزانه دو اکیپ از شبکه بهداشت و آموزش و پرورش در مدارس حضور پیدا می‌کنند و در کنار بهداشت فیزیکی، بهداشت روانی و تاثیر عدم حضور دانش‌آموزان در مدارس هم مورد توجه ما است.

لیانی با بیان اینکه ضدعفونی و گندزدایی مدارس با همکاری شهرداری‌های زیراب و پل‌سفید انجام می‌شود که  از آنان تشکر می‌کنم و وزارت‌خانه هم بودجه‌هایی به مدارس برای مقابله با کرونا واریز کرد و گروه‌های جهادی و خیّرین هم برای ضدعفونی کمک کردند، اظهار کرد: برای تهیه لوازم آموزشی و تبلت، گلریزانی را برگزار کردیم و افراد خیّر همکاری کردند و در پل‌سفید صندوق قرض الحسنه اقدام به اعطای وام دو میلیون‌تومانی به ۱۲۰ نفر کرد و با قرض‌الحسنه زیراب هم رایزنی کردیم.

*نیاز ۳۵۵ دانش‌آموز سوادکوهی به تبلت

مدیر آموزش و پرورش سوادکوه از برگزاری جلسه در فرمانداری و با حضور خیّرین خبر داد و از نهایی‌شدن ۵۰ تبلت و دریافت قول‌های همکاری خبر داد و افزود: ما ۳۵۵ تبلت نیاز داریم و مدارس ما روزانه باز است و دانش آموزان می‌توانند از آن استفاده کنند.

وی از تعیین‌تکلیف نیروهای نهضتی، پیش‌دبستانی، خرید‌خدمت و جامانده‌ها که از صد نفر، نود نفر به عنوان معلم تعیین‌تکلیف شدند و دارای مدرک تحصیلی کارشناسی و بالاتر که ۵ نفر دکتری هستند و آنان دارای سواد‌رسانه‌ای بالا و بومی هستند و ۱۲۰ ساعت برای تعیین‌تکلیفی‌ها کلاس برگزار کردیم و برای امسال در فضای مجازی هم اقدام به برگزاری کلاس‌های مختلف می‌کنیم.

لیانی از اجرای طرح سه - سه در مدرسه شهید محمدی با ۵۰۰ دانش آموز خبر داد و بیان کرد: دوره اول، دوم و سوم در مدرسه شهیدان بزرگی و دوره چهارم تا ششم به عنوان مدرسه شهید محمدی حضور دارند و فضای فیزیکی با تعداد دانش‌آموزان منطبق است.

وی با اشاره به اینکه انتخاب و انتصاب مدیران بر طبق بخشنامه جدید که ویژگی‌هایی مانند لیسانس، زیر چهل و پنج سال، بومی شهرستان و توانایی مدیران در ویژگی عام و شرکت در آزمون که بعد از قبولی در آزمون، مصاحبه شدند و در کمیته انتخاب و انتصاب رای آوردند و مدیر شدند، اظهار کرد: ۵۹۵ نیروی شاغل کادر و معلم دارم و باید ساماندهی و سازمان‌دهی کنم و توانمندی مدیران در انتخاب مدیریت اولویت دارد و برخی نیروی پل‌سفید در زیراب و از زیراب در پل‌سفید مشغول به فعالیت هستند.

لیانی به فعالیت‌های عمرانی در دبیرستان الزهرا، استثنایی تربیت و هنرستان خبر داد و افزود: روز بعد سیل گذشته مدیر کل نوسازی و آموزش و پرورش به مدت ۵ روز به شهرستان آمدند، خاطر نشان کرد: برای مدرسه الزهرا ۱۵۰ متر مکعب بتن تزریق کردیم و دانش آموزان مدرسه الزهرا را به مدرسه فیضیه بردیم و از اداره نوسازی ۴ گروه برای بررسی مدارس ارزیابی کردند و سه میلیارد تومان برای مدرسه الزهرا اعتبار در نظر گرفتند و الان در حال تخریب بخشی و ترمیم و مقاوم سازی هستند.

وی با بیان اینکه همه تلاش خود را انجام دادیم تا دانش آموزان از تراکم خارج کنیم و قول دادند بعد از تراکم و مقام ساری در سال ۱۴۰۰ بازگشایی کنند و برای آن بیش از سه و نیم میلیارد تومان هزینه می‌شود، اظهار کرد: هفت بار با وزیر و مدیر بنیاد برکت نشست داشتیم که ساختمان استثنایی تربیت امکانات لازم را داشته باشد و به علت مشکل اعتباری و مشکل مصالح به تاخیر افتاد که برای بهمن‌ماه ۱۳۹۹ مدرسه با نیازهای ویژه بهره‌برداری می‌شود و ساختمان هنرستان که به دانشگاه پیام نور اجاره دادیم که یک دهم دیوار تخریب شد و الان دیوار حایل در حال انجام است.

مدیر آموزش و پرورش سوادکوه از  افتتاح مرکز نیکوکاری آموزش و پرورش سوادکوه در هفته گذشته خبر داد و از کاهش فرایند طولانی گذشته برای بهره‌مندی از خدمات مرکز نیکوکاری با نظارت کمیته امداد خبر داد.

*توزیع ۵۰۰ بسته لوازم التحریر

لیانی با بیان اینکه هدایت تحصیلی در حال انجام است که علاقه، استعداد، امکانات و نیازهای جامعه از شاخص‌های هدایت تحصیلی است، افزود: پنجاه درصد دانش‌آموزان به رشته‌های نظری و بقیه به فنی و کار و دانش هدایت می‌شوند و مهارت‌آموزی از اولویت‌های آموزش و پرورش است.

وی با اشاره به اینکه نیاز به کمک رسانه‌ها برای دست‌یابی به اهداف آموزش و پرورش داریم و فعالیت‌های بزرگی در حال انجام داریم، گفت: ۵۰۰ بسته لوازم التحریر به افراد کم‌برخوردار دادیم و اگر خانواده‌های نیازمند مراجعه کنند، اهدا می‌شود که اهدایی خیرین است.

 

*حضور 20 درصدی دانش‌آموزان سوادکوهی در مدارس

لیانی، گفت: قبولی خرداد، قبولی کنکور و پایه نهم و دوازدهم که آزمون خارج از شهرستانی است بیانگر پیشرفت است و در ابتدای بازگشایی مدارس در پانزده شهریور ۷۰ و هم‌اکنون ۲۰ درصد حضور دانش آموزان در کلاس‌های درس را داریم.

انتهای پیام/86015/ع

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول