اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای  /  آسیای مرکزی و روسیه

دیدار معاون نخست‌وزیر ازبکستان با «اشرف غنی»؛ تأکید دو همسایه بر توسعه روابط

وزیر سرمایه‌گذاری و تجارت خارجی ازبکستان در سفر به «کابل» با رئیس جمهور افغانستان دیدار و بر افزایش همکاری‌های دوجانبه تاکید کرد.

دیدار معاون نخست‌وزیر ازبکستان با «اشرف غنی»؛ تأکید دو همسایه بر توسعه روابط

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در تاشکند، «سردار عمرزاق اف» معاون نخست وزیر، وزیر سرمایه گذاری و تجارت خارجی ازبکستان در سفر به «کابل» با «محمد اشرف غنی» رئیس جمهور افغانستان دیدار و طرفین گسترش همکاری های دوجانبه بین دو کشور را بررسی کردند.

در این دیدار همکاری های سیاسی- دیپلماسی، اقتصادی و بازرگانی، سرمایه گذاری، صنعتی، منطقه ای و فرهنگی  انسانی مورد بررسی قرار گرفت.

طرفین بر سطح بالای روابط قابل اعتماد بین دو کشور و همچنین جنبه شفاف و موثر همکاری های دوجانبه در سطوح مختلف تاکید کردند.

دو طرف همچنین پایبندی خود را بر تداوم پروسه گفت‌وگوها در «دوحه» قطر تاکید کردند.

مقامات ارشد ازبکستان و افغانستان آمادگی خود را برای گسترش بیش از پیش همکاری های متقابل برای توسعه مناطق آسیای مرکزی و جنوبی از طریق اجرای طرح های مشترک در زمینه های سرمایه گذاری، بازرگانی، انرژی، حمل و نقلی و زیربناهای اعلام کردند.

طرفین در پایان این دیدار در مورد برقراری همکاری های مستقیم بین وزارتخانه ها و ادارات دو کشور با هدف تنظیم «نقشه راه» مبنی بر گسترش همکاری ها در زمینه های سیاسی، اقتصادی و بازرگانی، مالی، انرژی، حمل و نقلی – لجستیکی و فرهنگی تأکید کردند.

معاون نخست وزیر، وزیر سرمایه گذاری و تجارت خارجی ازبکستان در چارچوب این سفر همچنین با «محمد حنیف اتمر» سرپرست وزارت امور خارجه افغانستان نیز دیدار و بر گسترش همکاری های دوجانبه در تمام زمینه ها تاکید کردند.  

انتهای پیام/ح

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول