اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاسی  /  مجلس

اعلام آمادگی فراکسیون محرومیت‌زدایی برای رفع موانع پروژه‌های جهادی قرارگاه خاتم‌الانبیاء

اعضای فراکسیون محرومیت‌زدایی و گروه‌های جهادی مجلس در دیدار با فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء ضمن تقدیر از فعالیت‌های گسترده قرارگاه از آمادگی این فراکسیون جهت تسریع در اجرای پروژه‌های قرارگاه خبر دادند.

اعلام آمادگی فراکسیون محرومیت‌زدایی برای رفع موانع پروژه‌های جهادی قرارگاه خاتم‌الانبیاء

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از خانه ملت، اعضای فراکسیون محرومیت زدایی و گروه های جهادی مجلس امشب (سه شنبه، 29 مهرماه) با فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء نشست مشترک برگزار کردند.

سید احسان قاضی زاده هاشمی رئیس فراکسیون محرومیت زدایی و گروه های جهادی مجلس ضمن معرفی و ارائه عملکردی از فعالیت های این فراکسیون، عنوان کرد: تاکنون فراکسیون با نهادهای مختلف، اندیشکده ها، گروه های جهادی، بسیج سازندگی، کمیته امداد امام خمینی و قرارگاه محرومیت زدایی سپاه نشست مشترک برگزار کرده و نمایندگان این فراکسیون پس از تشکیل مجلس یازدهم از مناطق محروم غیزانیه، حاشیه چابهار، ایلام و حاشیه مشهد بازدید به عمل آورده اند.

وی ادامه داد: همچنین اعضای فراکسیون برنامه دارند در آینده ای نزدیک بازدیدی میدانی از مناطق محروم جنوب کرمان، کردستان و سایر مناطق محروم کشور داشته باشند.

نماینده مردم فریمان و سرخس در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: این بازدیدها صرفا برای نظارت بر اجرای پروژه ها نیست بلکه در هر بازدید چندین پروژه و برنامه به بهره برداری می رسد یا آغاز پروژه ها کلید می خورد که این نتایج ماحصل کار جمعی فراکسیون برای رفع محرومیت ها و حمایت از گروه های جهادی در سراسر کشور است.

رئیس فراکسیون محرومیت زدایی و گروه های جهادی مجلس ادامه داد: در حال حاضر قرارگاه خاتم الانبیاء پیمانکاری پروژه های بسیار مهمی در سراسر کشور به عهده دارد که در این زمینه برای تسریع در اجرای پروژه ها فراکسیون این آمادگی را دارد هر نوع همکاری در راستای محرومیت زدایی از مناطق کمتر برخوردار را داشته باشد.

قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء به مناطق محروم سیستان و بلوچستان توجه ویژه داشته باشد

معین الدین سعیدی نماینده مردم چابهار و نیکشهر در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه روحیه جهادی موجود در قرارگاه خاتم الانبیاء همان چیزی است که مردم به دنبال آن هستند، گفت: هیچ انتقادی به عملکرد قرارگاه خاتم الانبیاء وارد نیست و ما شاهد هستیم تنها کسانی به فعالیت های قرارگاه ایراد وارد می کنند که تفکرات نئولیبرالی دارند.

سعیدی خواستار توجه ویژه قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء به مناطق محروم سیستان و بلوچستان شد و تصریح کرد: این استان به تعبیر رهبر معظم انقلاب گنج پنهانی است که به هیچ عنوان به آن توجه نشده است.

وی یادآور شد: شاخص دسترسی مردم سیستان و بلوچستان به آب شرب تنها 19 درصد است و آب مورد دسترسی مردم استان از طرقی دیگر همچون آب هوتک به دست می آید در حالی که این منطقه می تواند با توسعه سواحل مکران به منطقه ای بسیار مناسب برای سرمایه گذاری تبدیل شود.

سعیدی با بیان اینکه راه های نرفته در استان سیستان و بلوچستان بسیار بیشتر از راه های رفته است، به سیل ابتدای سال در این استان اشاره و عنوان کرد: بسیاری از زمین های کشاورزی و راه های روستایی با وقوع این سیل دچار مشکل شدند، چه ضرورت دارد قرارگاه خاتم الانبیاء برای بهبود این شرایط وارد عمل شود.

وی یادآور شد: همچنین در استان سیستان و بلوچستان و در منطقه چابهار سد ایجاد شده ولی شبکه پایین دست سد تکمیل نشده و همین مسئله مانع دسترسی مردم به آب است در حالی که اگر خط انتقال آب برای این پروژه ها در نظر گرفته شود بسیاری از مشکلات مردم برطرف خواهد شد.

عسکری: نمی‌توان با نگاه لیبرالی کشور را اداره کرد

محمدجواد عسکری نماینده مردم داراب و زرین دشت در مجلس شورای اسلامی ضمن تقدیر از خدمات قرارگاه خاتم الانبیاء، تصریح کرد: اعتقاد ما در مجلس یازدهم بر این است که نمی‌توان با نگاه لیبرالی کشور را اداره کرد، امروز اگر مقام معظم رهبری تنها راه نجات کشور را اقتصاد مقاومتی می دانند باید از ظرفیت های این حوزه استفاده کرد و بر حوزه فعالیت های جهادی متمرکز شد.

نایب رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس ادامه داد: برای اینکه مسیر پیش روی قرارگاه خاتم الانبیاء هموار شود فراکسیون محرومیت زدایی این آمادگی را دارد تا قوانین مندرج و کهنه که مانع تسریع فعالیت های قرارگاه می شود را برطرف کند.

وی تصریح کرد: یکی از مشکلات جدی امروز در کشور مسئله کمبود نهاده های دامی است که اگر به خوبی از ظرفیت های کشاورزی استان خوزستان و سیستان و بلوچستان بهره گیری شود این کمبودها جبران خواهد شد. این رویکرد جهادی دقیقا همان چیزی است که قرارگاه خاتم الانبیاء به دنبال آن است و باید با قوت پیگیری شود.

گودرزی: فعالیت‌های ارزنده قرارگاه باید امیدبخش بوده و باید به اطلاع عموم برسد

عباس گودرزی نماینده مردم بروجرد در مجلس شورای اسلامی، مسئله تزریق امید به جامعه را یک ضرورت جدی روز دانست و فعالیت های گسترده قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء در سراسر کشور را موجب امیدواری برشمرد و تصریح کرد: نیاز است که بسیاری از این فعالیت ها رسانه ای و به مردم اطلاع داده شود تا مردم از روند فعالیت های صورت گرفته در این قرار گاه مطلع شوند و بدانند این جزیره ثبات امنیت در کشور بدون دلیل به وجود نیامده است.

وی افزود: یکی از طرح هایی که مجلس یازدهم دنبال می کند مکلف کردن دولت به کمک به حوزه های جهادی است که پیش از این در قانون به جای عبارت "دولت مکلف است" عبارت "دولت می تواند" قید شده بود که در این مجلس این اصلاح صورت گرفت تا حوزه جهادی فعال در کشور از حمایت های دولتی نیز برخوردار شود.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم ادامه داد: انتظار ما این است که قرارگاه خاتم الانبیاء موانع سد راه خود را احصاء کرده و به فراکسیون ارائه کند تا با همفکری اعضاء بتوانیم ایرادات کار را برطرف کنیم.

پاک‌مهر: بسیاری از پروژه‌های خراسان شمالی به دلیل نبود راه دسترسی معطل مانده است

سیدمحمد پاکمهر نماینده مردم بجنورد در مجلس شورای اسلامی نیز با برشمردن ظرفیت های استان خراسان شمالی خواستار حضور قرارگاه خاتم الانبیاء در پروژه های این استان شد و تصریح کرد: بسیاری از پروژه های استان مانند پروژه های معدنی به دلیل نبود راه دسترسی غیرفعال است و نیاز است که قرارگاه خاتم الانبیاء به پروژه های خراسان شمالی نگاه ویژه داشته باشد.

وی با بیان اینکه میزان دسترسی استان خراسان شمالی به راه های روستایی 10 درصد از میانگین کشور پایین تر است، گفت: با وجود بهره برداری از پروژه های آزادراهی گسترده در کشور اما این استان حتی از یک کیلومتر آزادراه هم برخوردار نیست. در واقع خراسان شمالی با تمام داشته های خود هیچ چیز ندارد.

علیزاده: دولت هیچ عزمی برای پیشبرد پروژه های عمرانی ندارد

محسن علیزاده نماینده مردم سپیدان در مجلس شورای اسلامی نیز با انتقاد از عملکرد دولت در پروژه های عمرانی، تصریح کرد: متاسفانه دولت هیچ عزمی برای پیشبرد پروژه های عمرانی ندارد و اکثر پروژه ها در شرایط فعلی به دلیل تمرکز و نگاه معطوف دولت به غرب تعطیل یا نیمه تعطیل است.

علیزاده اطلاع رسانی عملکرد قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء را برای امیدبخشی به مردم یک ضرورت دانست.

نماینده مردم سپیدان در مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: متاسفانه در شرایطی که حوزه انتخابیه ام از چندین ناحیه در مجاورت منابع آبی قرار دارد اما بسیاری از روستاها در سپیدان و بیضا دچار مشکل کم آبی هستند، دولت حتی برای احداث خط لوله های کوتاه برای انتقال آب در این منطقه اقدام نکرده است.

محمدبیگی: اقدامات جهادی ادامه دهنده راه شهدا است

فاطمه محمدبیگی نماینده مردم قزوین در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه همه ما وظیفه داریم راه شهدا را ادامه دهیم، گفت: اقدامات جهادی ادامه دهنده راه شهدا است و اعضای فراکسیون محرومیت زدایی و گروه های جهادی خود را نیروی جهادی دانسته و برای هر اقدامی در این راستا اعلام آمادگی می کند.

وی با تاکید بر اینکه یکی از برنامه های فراکسیون محرومیت زدایی و گروه های جهادی طرح حمایت از جهادگران است، افزود: به رسمیت شناختن گروه های جهادی برای ما بسیار اهمیت دارد و ما در این راستا اقدامات لازم را در مجلس یازدهم پیش خواهیم برد.

نماینده مردم قزوین و آبیک در مجلس شورای اسلامی خواستار توجه ویژه قرارگاه خاتم الانبیاء به استان قزوین شد و عنوان کرد: متاسفانه قزوین که پرترددترین استان کشور است به دلیل مجاورت با تهران دچار محرومیت جدی شده است.

فلاحی: ضرورت توجه ویژه قرارگاه به استان‌های مرزی

سارا فلاحی نماینده مردم ایلام در مجلس شورای اسلامی شرایط امروز دنیا را شرایطی مبتنی بر تلاطم برشمرد که نیازمند برنامه ریزی و سازماندهی اقتضائی است و گفت: برای این کار نیاز است که توجه ویژه ای به استان های مرزی صورت گیرد و قرارگاه خاتم الانبیاء باید در پروژه های مرزی که از محدودیت های منحصر به فردی رنج می برند، حضور یابد.

وی با اشاره به حضور موفق قرارگاه خاتم الانبیاء در پروژه آبرسانی به غیزانیه خواستار عملکرد این قرارگاه در پروژه آبرسانی به ملک شاهی شد و عنوان کرد: با وجود اینکه قرارگاه مطالبات بسیاری از دولت ها داشته ولی انتظار داریم خدمات رسانی خود به مناطق محروم را متوقف نکند.

فلاحی اضافه کرد: قرارگاه خاتم الانبیاء حدود 23 هزار میلیارد مطالبه از دولت یازدهم و معادل همین رقم از دولت دوازدهم مطالبه دارد که با وجود همه محدودیت ها به فعالیت های خود ادامه می دهد.

نماینده مردم ایلام در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه متاسفانه استان ایلام از پیش از انقلاب محروم بوده و به دلیل وقوع جنگ تحمیلی این محرومیت چندین برابر شده است، گفت: برخی از شهرهای استان ایلام زیرساخت های شهری را ندارد و قرارگاه می تواند به این مشکلات مردم ورود کند.

حاتمی: تنها 30 درصد از راه‌های حوزه انتخابیه‌ام آسفالت هستند

حسین حاتمی نماینده مردم کلیبر و خداآفرین در مجلس شورای اسلامی ضمن تقدیر از فعالیت های قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء خواستار پررنگ تر شدن حضور قرار گاه خاتم الانبیاء در پروژه های عمرانی حوزه انتخابیه خود تا پیش از شروع فصل سرما شد و گفت: در حوزه انتخابیه من تنها 30 درصد از راه ها آسفالت هستند و مابقی نیاز به رسیدگی دارد.

رحمانی: قرارگاه همواره در کمترین زمان و با کمترین هزینه پروژه‌های عمرانی را به سرانجام رسانده است

رجب رحمانی نماینده مردم تاکستان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به فرمایش مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه در کار پیشرفت و سازندگی کشور سستی و تنبلی موقوف است، گفت: چنین روحیه ای در قرارگاه خاتم الانبیاء دیده نمی‌شود و ما همواره شاهد بوده ایم که پروژه هایی که به قرارگاه خاتم الانبیاء واگذار می شود در کمترین زمان و با کمترین هزینه به نتیجه رسیده است.

وی خواستار ورود قرارگاه خاتم الانبیاء به مسئله صادرات نیز شد و عنوان کرد: امروز ضرورت دارد در هر حوزه ای که کشور دچار مشکل است قرارگاه ورود کند چرا که شما فرزندان راستین این انقلاب هستید.

لازم به ذکر است، در این نشست احسان قاضی زاده نماینده سرخس و فریمان، احد آزادی خواه نماینده ملایر، محمدرضا مبلغی نماینده کوهدشت، رحمت الله فیروزی پور نماینده نطنز، سارا فلاحی نماینده ایلام، فاطمه محمد بیگی نماینده قزوین، غلامرضا شریعتی نماینده بهشهر، معین سعیدی نماینده چابهار، سیدمحمد پاک مهر نماینده بجنورد، حسین حاتمی نمایتده کلیبر، مهران رحمانی نماینده تاکستان، غلامرضا منتظری نماینده گرگان، محسن علیزاده نماینده سپیدان، محمدجواد عسگری نماینده داراب و عباس گودرزی نماینده بروجرد حضور داشتند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول