اسماعیل مسلمی امروز در گفتوگو با خبرنگار فارس در زنجان اظهار کرد: در راستای حمایت از حقوق مصرف کنندگان برای جلوگیری از تخلفات صنفی در عرضه کالاهای اساسی و اقلام ضروری مردم، بازرسیها گسترده و به طور مستمر در حال انجام است.
معاون نظارت، بازرسی و حمایت از حقوق مصرف کنندگان سازمان صمت استان زنجان با اشاره به اینکه کاهش التهاب بازار مهمترین رویکرد این سازمان در راستای اجرای طرحهای نظارتی است، اضافه کرد: بازرسین به صورت ویژه و شبانه روزی بازرسی و نظارت از بازار را بر عهده دارند و با متخلفین به جد برخورد میشود.
وی تصریح کرد: رستههای هدف بازرسی در زنجان شامل عرضه کنندگان لوازم خانگی، عمده فروشان مواد غذایی، تولیدکنندگان ماسک و محلول ضدعفونی، عرضه کنندگان لاستیک، تولیدکنندگان و عرضه کنندگان مصالح ساختمانی و آهن آلات، فروشندگان میوه و تره بار، عرضه کنندگان گوشت و محصولات پروتئینی، تولیدکنندگان آرد و نان، عرضه کنندگان لوازم یدکی و روغن موتور، تولیدکنندگان شن و ماسه، عرضه کنندگان عایقهای رطوبتی، محصولات فولادی، محصولات پتروشیمی، واحدهای بسته بندی مواد غذایی، تولیدکنندگان محصولات لبنی، عرضه کنندگان نهادهای دامی است.
مسلمی از انجام 3 هزار و 960 مورد بازرسی در 6 ماهه نخست امسال خبر داد و افزود: این بازرسیها منجر به تشکیل 135 پرونده شده است.
معاون نظارت، بازرسی و حمایت از حقوق مصرف کنندگان سازمان صمت استان زنجان اضافه کرد: در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته 32 درصد افزایش در زمینه تشکیل پروندهها وجود دارد به طوری که در نیمه نخست سال 98، 102 پرونده تشکیل و به تعزیرات حکومتی ارجاع شد.
وی گفت: ارزش ریالی پروندههای متشکله در سال جاری 26 میلیارد و 578 میلیون ریال بود که نسبت به مدت مشابه سال گذشته 2 هزار درصد رشد داشته است.
مسلمی عنوان کرد: ارزش ریالی پروندههای متشکله در نیمه نخست سال 98، بالغ بر یک میلیارد و 202 میلیون ریال بوده است.
انتهای پیام/73005/ق