اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  همدان

پرستاران برای مقابله با کرونا نیاز به انگیزه دارند/ وعده‌ها باید اجرایی شود

رئیس نظام پرستاری همدان با بیان اینکه انگیزشی برای ادامه خدمت پرستاران در شرایط فعلی کرونا و حجم بالای کار نیست گفت: متاسفانه قول‌های داده شده از سوی مسوولان نیز اجرایی نمی‌شود.

پرستاران برای مقابله با کرونا نیاز به انگیزه دارند/ وعده‌ها باید اجرایی شود

هادی زرینی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در همدان اظهار کرد: متاسفانه تعداد آمار مبتلایان به بیماری کرونا در استان همدان  مانند سایر استانها وضعیت صعودی یافته که بخشی از این موضوع به عدم رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی و فاصله‌گذاری اجتماعی از سوی مردم برمی‌گردد.

وی بیان کرد: ترس از کرونا بین مردم کمرنگ شده و حساسیت کمتری نسبت به این ویروس نشان می‌دهند این در حالی است که تعداد مرگ و میر و مبتلایان در بیمارستان‌ها به همان میزان قبلی وجود دارد و حتی افزایش داشته است.

رئیس نظام پرستاری همدان با اشاره به اینکه وضعیت بیماری کرونا به وخامت است و اگر به این منوال پیش رویم و مردم کمتر توجه کنند تعداد مبتلایان و مرگ و میر افزایش چشمگیری خواهد داشت افزود: باید دستورالعمل‌های ویژه‌ای با قابلیت اجرا از سوی ستاد مقابله با کرونا و استانداری اجرا شود تا سیر صعودی کند شده و حداقل ثباتی در تعداد پذیرش بیماران در بیمارستان‌ها ایجاد شود.

وی در خصوص جذب نیروهای پرستاری گفت: نام ۲۳ نفر از گروه پرستاری از بین ۳ هزار نفری که دارای کارت سبز شدند به دفتر پرستاری دانشگاه علوم پزشکی استان اعلام شده و با خود آنها نیز تماس گرفته شده که احتمالا در این هفته یا هفته آینده شروع به کارشان در بیمارستان‌ها زده شود.

زرینی عنوان کرد: با جذب این نیروها کمی از بار کاری بیمارستان‌ها خصوصا بهشتی همدان و امام رضای کبودراهنگ کمتر خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه در خصوص پرداخت مطالبات پرستاران تا امروز هیچ اتفاق خاصی نیافتاده است گفت: قول‌هایی برای تبدیل وضعیت پرسنل شرکتی داده بودند که هنوز در گیرودار اداری و در دست وزارت بهداشت است و نامه و دستورالعملی که بخواهد این افراد تبدیل وضعیت شوند، هنوز ارسال نشده است.

رئیس نظام پرستاری همدان تصریح کرد: رئیس سازمان برنامه و بودجه قول اجرای فوق العاده ویژه را برای کادر درمان از مهرماه داده بود که متاسفانه هنوز اجرایی نشده و انتظار داریم وزارت بهداشت این آیتم  رو برای پرستاران اجرایی کند

وی تاکید کرد: باید از سوی مجلس، دولت و وزارت بهداشت کاری صورت گیرد و آیتم انگیزشی برای پرستاران ایجاد شود چون واقعا خسته شده‌اند، در این زمان با حجم بالای بیمار و استعلاجی‌هایی که در اثر بیماری کرونا وجود دارد، می‌طلبد آیتم‌های انگیزشی در نظر گرفته شود.

زرینی با اشاره به اینکه متاسفانه روزانه بسیاری از همکاران و خانواده‌های آنها به بیماری کرونا مبتلا می‌شوند و باید عوامل انگیزشی اعمال شود تا انرژی به آنها تزریق شود تا با کرونا مقابله کنند افزود: متاسفانه در این مدت هیچ آیتم انگیزشی رخ نداده و طرح فوق العاده ویژه و تبدیل وضعیت نیز هنوز اجرایی نشده و کارانه‌ها هم بسیار پایین آمده است.

وی با بیان اینکه مبالغ کارانه قابل مقایسه با حتی سال‌های ۹۲ و ۹۳ نیست بیان کرد: پاداش کرونا نیز مبلغی نبوده که بخواهیم در مورد آن صحبت کنیم.

رئیس نظام پرستاری همدان با اشاره به اینکه همکاران فوریت‌های پزشکی نیز مشکلاتی دارند چون تماس‌ها با این مرکز در خصوص بیماران کرونایی بسیار بیشتر شده و شبانه‌روز در خدمت بیماران هستند و تعدادی از آنها نیز درگیر بیماری کرونا می‌شوند گفت: آنها مجبورند وقتی استعلاجی می‌روند زودتر بعد از بهبودی نیز سرکار حاضر شود.

وی تاکید کرد: انتظار نظام پرستاری از دولت، مجلس و وزارت بهداشت این است که هرچه سریع‌تر آیتم انگیزشی که در عمل انگیزه‌ای به همکاران بدهد اجرایی کنند تا این قشر بتوانند توان مقابله با بیماری را در ماه‌های آینده هم داشته باشند.

انتهای پیام/89026/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول