اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

پیشنهاد پوتین برای برگزاری نشست مجازی شورای امنیت درباره خلیج فارس

وزیر امور خارجه روسیه در نشست مجازی شورای امنیت سازمان ملل پیشنهاد رئیس‌جمهور کشورش برای برگزاری نشستی به منظور بحث درباره برقراری صلح در غرب آسیا را بار دیگر مطرح کرد.

پیشنهاد پوتین برای برگزاری نشست مجازی شورای امنیت درباره خلیج فارس

به گزارش گروه بین‌الملل خبر‌گزاری فارس، «سر‌گئی لاوروف»، وزیر امور خارجه روسیه روز سه‌شنبه در صحبت‌های خود در نشست مجازی شورای امنیت سازمان ملل بر برقراری صلح در غرب آسیا تأکید کرد.

وزیر امور خارجه روسیه در این نشست بار دیگر از طرح «ولادیمیر پوتین»، رئیس‌جمهور روسیه برای برگزاری نشستی آنلاین با حضور رهبران پنج کشور عضو شورای امنیت سازمان ملل یعنی آمریکا، روسیه، چین، انگلیس و فرانسه به همراه آلمان سخن گفت تا در این نشست به بحث درباره برقراری صلح در منطقه بپردازند.

لاوروف در این نشست همچنین گفت که منطقه خلیج فارس گرفتار گرایش‌های خطرناکی برای بی‌ثباتی است و از شورای امنیت سازمان ملل خواست تا تحولات در این منطقه را زیر نظر داشته باشد.

وزیر امور خارجه روسیه در ادامه گفت: «مسیر ایجاد ساختاری امن در منطقه خلیج فارس هرگز آسان نخواهد بود».

لاوروف همچنین با اشاره به شهادت سردار «قاسم سلیمانی»، فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران و پیامد‌های شهادت وی گفت: «بعد از به قتل رسیدن (شهادت) قاسم سلیمانی از سناریوی بدتر در خلیج فارس جلوگیری به عمل آمد. اما وضعیت در خلیج فارس همچنان شکننده است».

این در حالی بود که تمام اعضای شورای امنیت سازمان ملل، به جز آمریکا با لاوروف همراه شدند و از اظهارات وی در این خصوص حمایت کردند.

دولت آمریکا بعد از خروج از توافق هسته‌ای برجام در اردیبهشت‌ماه سال ۱۳۹۷ به اقداماتی تحریک‌آمیز مانند قرار دادن سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در فهرست سازمان‌های اصطلاحاً «تروریستی» و یا ترور سردار قاسم سلیمانی روی آورده است. 

نشست روز سه‌شنبه شورای امنیت با هدف تحلیل افزایش بالقوه تنش‌ها در منطقه خلیج فارس و راه‌های کاهش آن برگزار شد. 

این نشست توسط روسیه که از ماه جاری ریاست دوره‌ای شورای امنیت سازمان ملل را برعهده دارد برگزار شده است.

انتهای پیام/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول