اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  فارس

خسارت ۶۵۳ میلیارد ریالی سرما به کشاورزی شهرستان اقلید

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان اقلید با اشاره به افت درجه حرارت منفی ۵ تا منفی ۹ درجه ، بیستم تا بیست و دوم مهرماه جاری از خسارت ۶۵۳ میلیارد ریالی سرما به کشاورزی این شهرستان خبر داد.

خسارت ۶۵۳ میلیارد ریالی سرما به کشاورزی شهرستان اقلید

سیدعلی آقا میرطالبی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اقلید با بیان اینکه سرما و یخ‌زدگی از مهم‌ترین عوامل خسارت‌زا در محصولات کشاورزی است که هر سال خسارت‌های قابل توجهی را به اقتصاد و چرخه‌ی تولید تحمیل می‌کند، به افت درجه حرارت منفی ۵ تا منفی ۹ روزهای بیستم تا بیست و دوم مهر ماه جاری در این شهرستان اشاره کرد.

وی درصد خسارت وارده را بین ۲۵ تا ۷۰ درصد اعلام کرد و اظهار داشت: طی افت دما و سرمازدگی اتفاق افتاده طی این چند روز، ۶۵۳ میلیارد ریال خسارت به کشاورزی شهرستان اقلید وارد شد.

میرطالبی تصریح کرد: این سرمازدگی ۲۵۰ هکتار از اراضی زیر کشت ذرت علوفه‌ای، ۲۶۰ هکتار لوبیا، ۱۸۰۰ هکتار سیب‌زمینی، ۲۴۰ هکتار گوجه‎فرنگی و ۳ دهم هکتار خیار درختی در دشت نمدان، حسن‌آباد و سایر نقاط شهرستان اقلید را تحت تأثیر قرار داد.

انتهای پیام/ س

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول