اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

اقتصادی  /  کشاورزی و امور دام

اولویت بندی کودهای یارانه‌ای پس از گرانی 5 برابری/نهاده کشاورز تامین می شود؟

مدیرعامل شرکت خدمات حمایتی کشاورزی، از اولویت توزیع کودهای یارانه‌ای برای محصولات اساسی به ویژه گندم خبر داد که پس از افزایش 5 برابری قیمت در هفته های اخیر صورت می گیرد.

اولویت بندی کودهای یارانه‌ای پس از گرانی 5 برابری/نهاده کشاورز تامین می شود؟

به گزارش خبرگزاری فارس، پس از افزایش بیش از 5 برابری قیمت کود شیمیایی که با مصوبه دولت و پس از حذف ارز دولتی این نهاد ه صورت گرفت، مسئولان وزارت جهاد کشاورزی تصمیم گرفته اند توزیع کود شیمیایی را با اولویت محصولات اساسی به ویژه گندم انجام د هند.

پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت جهاد کشاورزی نوشت، حمید رسولی مدیرعامل شرکت خدمات حمایتی کشاورزیدر نشست مشترک با بنیاد ملی گندم‌کاران گفته است: «از این به بعد اولویت شرکت خدمات  حمایتی کشاورزی در توزتع کود شیمیایی ابتدا محصولات اساسی خواهد بود.»

محصولات اساسی به آنهایی گفته می شود که برای تامین امنیت غذایی کشور بسیار مهم است و تمام دولت ها ابتدا تلاش می کنند که این محصولات در داخل کشور تولید شود از  جمله آنها گندم، دانه های روغنی برنج و ذرت و.... است.

طی دو ماه پیش دولت ارز دولتی واردات کودهای شیمیایی را حذف کرد و مصوبه جدید قیمت ها را ابلاغ کرد که در آن قیمت ها بیش از 5 برابر شده است، این مصوبه جدید باعث شد قیمت کودهای فسفره و پتاسه در بازار به بیش از 500 هزار تومان برسد که کشاورزان می گویند توان خرید کودگران راندارند.

معمولا برای هر هکتار زمین زراعی بسته به نوع محصول و خاک زراعی که دارد بیش از 5 کیسه از این نوع کود لازم است.

رسولی همچنین گفت: مقدار دو میلیون تن کود اوره که توزیع آن در سال ۱۳۹۹ در تعهد شرکت خدمات حمایتی کشاورزی است، تاکنون مقدار یک میلیون و ۱۰۳ هزار تن کود اوره در سراسر کشور از طریق کارگزاران توزیع شده است.

مدیرعامل شرکت خدمات حمایتی کشاورزی افزود: در زمینه کودهای فسفاته و پتاسه نیز تا امروز توزیع مناسبی در سراسر کشور انجام شده و کشاورزان محصولات اساسی می‌توانند برای خرید به کارگزاران منطقه خود مراجعه کنند.

این مسئول توضیح نداده که کود مورد نیاز کشاورزان چه میزان است و آیا این میزان کود توزیع شده کفاف نیاز کشاورزان را می دهد؟

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول