اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  زنجان

افزایش 20 درصدی بارش در زنجان

مدیر عامل شرکت آب منطقه‌ای استان زنجان گفت: بارش‌های سال آبی گذشته نسبت به دراز مدت20 درصدافزایش داشت.

افزایش 20 درصدی بارش در زنجان

اسماعیل افشاری امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در زنجان اظهار کرد: سنجش بارندگی سالانه برحسب سال آبی و از اول مهرماه آغاز شده و تا پایان شهریورماه سال بعد ادامه دارد.

مدیر عامل شرکت آب منطقه‌ای استان زنجان با اشاره به اینکه سال آبی 1398 - 1397 ترسالی نسبی بود، بیان کرد: در سال 1398 - 1397 بارش‌های خوبی بوده است.

وی با بیان اینکه میزان بارش‌ها به میزان 415 میلیمتر ثبت شده بود، ادامه داد: در دوره آماری بلند مدت نیز بارش سالانه، حدود 316 میلی‌متر است.

افشاری با بیان اینکه بارش‌ها در دوره آماری سال قبل 2 درصد کاهش را نشان می‌دهد، گفت: این در حالی است که این آمار نسبت به دراز مدت حدود 20 درصد افزایش داشته است.

مدیر عامل شرکت آب منطقه‌ای استان زنجان با اشاره به اینکه سطح آب زیرزمینی نیز از این بارش‌ها بی تاثیر نمانده است، اضافه کرد: در سال آبی گذشته، تعادل نسبی سطح آب برقرار بوده است.

وی ادامه داد: در سال آبی 1398- 1397 در دشت‌های استان حدود 50 سانتی متر افزایش سطح آب را شاهد بوده‌ایم.

افشاری با اشاره به اینکه در سال‌های قبل با توجه به خشکسالی‌های به وجود آمده و مصرف بی رویه منابع آبی در استان بیلان آب‌های زیرزمینی منفی بوده است، تصریح کرد: در دشت ابهر حدود 30 متر و در دشت سجاس حدود 10 متر افت سطح سفره‌های آب زیرزمینی افت سطح آب اتفاق افتاده است.

انتهای پیام/73009/ق

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول