اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

رئیس‌جمهور لبنان: می‌مانم و به مسؤولیت‌هایم عمل می‌کنم

رئیس‌‌جمهور لبنان در سخنرانی خود از تغییرات منطقه‌ای گفت و ضمن انتقاد از برخی طرف‌ها در لبنان، بر ایستادن در پست خود و ادامه انجام وظایف تأکید کرد.

رئیس‌جمهور لبنان: می‌مانم و به مسؤولیت‌هایم عمل می‌کنم

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «میشل عون» رئیس‌جمهور لبنان امروز (چهارشنبه) در سخنانی خطاب به ملت لبنان اعلام کرد، منطقه به دلیل عوامل منطقه‌ای و بین‌المللی شاهد تغییرات زیادی است، این تغییرات نتایج خود را بر روی همه زمینه‌ها نشان نداده و ممکن است امور را زیر و رو کند.

بر اساس گزارش وبگاه «النشره»، عون اعلام اینکه سوال اصلی اکنون این است که «ما و جایگاه لبنان کجاست و سیاست‌هایی که باید در قبال این تغییرات در پیش بگیریم، چیست؟»، افزود، درد مردم لبنان را می‌فهمد اما باید بگوید برخی که از دهه‌ها پیش در این کشور حکومت می‌کردند شعارهای پوچی سر داده‌اند که تنها حالت مُسکن دارد و هیچ دستاوردی برای حال و آینده ندارد.

وی افزود، اصلاحات تنها به یک شعار تبدیل شده و آنها هیچ اقدام عملی در این راستا انجام نداده‌اند؛ همچنین فساد در لبنان حالت سازمان‌یافته پیدا کرده که در سازمان‌ها و ادارات ریشه دوانده است.

میشل عون ضمن اعلام اینکه پروژه تغییر و اصلاح برای نجات کشور را از منافع شخصی و جناحی در پیش گرفته، افزود، این افراد فقط به خاطر آنکه پروژه مذکور ناشی از رویکرد رئیس‌‌جمهور است، تصمیم گرفته‌اند با آن همراه نشوند.

وی در پایان اعلام کرد که حرف خود را به صراحت زده، در پست خود باقی خواهد ماند و به وظایف خود در زمینه تشکیل دولت و اصلاحات عمل خواهد کرد.

دولت لبنان پس از انفجار چهارم آگوست در بندر بیروت استعفا کرد و رایزنی‌ها برای تشکیل دولت لبنان هنوز به جایی نرسیده است.

انتهای پیام/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول