اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

فارس من

فارس من| 2000 امضا برای مخالفت با بومی‌گزینی در آزمون‌ استخدامی/ گفتگو با سردبیر سوژه

تعداد زیادی از مخاطبان با تشکیل کمپینی در سامانه «فارس من» خواستار بازنگری در تخصیص ضریب بومی گزینی در هشتمین آزمون‌های استخدامی شدند.

فارس من| 2000 امضا برای مخالفت با بومی‌گزینی در آزمون‌ استخدامی/ گفتگو با سردبیر سوژه

به گزارش خبرگزاری فارس، میلاد منیعی: ثبت‌نام هشتمین آزمون فراگیر استخدام دستگاه‌های اجرایی و دولتی کشور از ۲۰ شهریور سال ۹۹ آغاز شد. این آزمون قرار بود در ۹ آبان ماه امسال در سراسر کشور برگزار شود  اما در ۱۶ شهریور مجلس شورای اسلامی بومی‌گزینی در آزمون استخدامی را با هدف استخدام نیروها در شهرستان تصویب کرد.

در پی تصویب این قانون سازمان سنجش کشور در اطلاعیه‌ای اعلام کرد با توجه به اعمال اولویت برای متقاضیان بومی شهرستانی در هشتمین آزمون استخدامی مبنی بر ایجاد فرصت مناسب برای آمادگی تمامی متقاضیان، امکان ویرایش اطلاعات و شغل محل انتخابی داوطلبان فراهم می‌شود بنابراین زمان برگزاری آزمون از ۹ آبان به ۶ و ۷ آذر ماه تغییر می‌کند.

 

بر همین اساس مخاطبان «فارس من» با ثبت سوژه‌ای درباره «تجدیدنظر در ضریب بومی‌گزینی آزمون استخدامی» که به امضای نزدیک به ۲۰۰۰ نفر رسید خواستار اجرای عدالت و بازنگری در اعمال ضریب بومی‌گزینی و زمان برگزاری آزمون شدند. 

بر همین اساس سردبیر ثبت‌کننده سوژه در گفت‌وگو با بخش «فارس من» درباره تصویب قانون بومی‌گزینی و اعمال ضریب ۱.۴ هشتمین آزمون استخدامی برای بومی شهرستان، اظهار داشت: شرط بومی در آزمون استخدامی یک تبعیض است و منجر به محدودیت و محرومیت افراد می‌شود. بعضی از افراد فقط به دلیل این که در شهر یا استان خود نیاز به جذب نیرو زیاد است با استفاده از امتیاز بومی استخدام می‌شوند ولی افراد دیگری با این که نمره کتبی بالاتری دارند فقط به این دلیل که شهر و استان‌شان نیرو نمی‌خواهد مجبورند برای استان‌های دیگر داوطلب شوند اما به دلیل بومی نبودن پذیرفته نمی‌شوند.

 

وی با اشاره به تعویق هشتمین آزمون استخدامی برای اعمال ضوابط جدید بومی‌گزینی گفت: با اطلاعیه رسمی سازمان سنجش برای آزمون استخدامی مبنی بر حذف شرط بومی و اصلاح اطلاعات داوطلبان، عده کثیری از جوانان، شهر غیربومی را انتخاب کرده و مدتهاست مشغول مطالعه منابع آن هستند با اضافه شدن بند جدیدی از سوی سازمان سنجش آن هم یک ماه مانده به آزمون استخدامی، افراد باید کد محل خود را تغییر داده و منابع جدید را مطالعه کنند که این کار غیرممکن است. 

 

وی با اشاره به اینکه در گذشته نمره داوطلبان بومی استان با ضریب 1.2 و بومی شهرستان با ضریب 1.4 در حیطه آزمون کتبی و مصاحبه محاسبه می‌‌شد، گفت: در محل‌هایی که فقط یک نفر برای استخدام نیاز دارند چنانچه شخصی نخبه باشد و هر دو مرحله آزمون کتبی و مصاحبه را با موفقیت و کسب نمره عالی پشت‌سر بگذارد اما به دلیل نداشتن ضریب بومی‌گزینی این موقعیت را از دست می‌دهد. آیا هدف از آزمون استخدامی انتخاب افرادی نخبه و شایسته آن منصب نیست؟ 

 

سردبیر این سوژه در پایان خاطرنشان کرد: خواسته عده زیادی از داوطلبین و کسانی که یک سال از عمر خود را صرف مطالعه برای این ‌آزمون کرده‌اند، اجرای عادلانه بومی‌گزینی، اعمال ضریب 1.2 به مراکز استان، کاهش اعمال ضریب 1.4 برای شهرستان‌ها و اعمال نمره بر اساس آزمون مصاحبه است.

لازم به ذکر است؛ مطالبه این افراد در دستور کار خبرنگاران فارس جهت پیگیری و رفع دغدغه مخاطبان قرار دارد. 

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول