اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

انتقاد شدید مسکو از تحریم‌های آمریکا علیه «نورد‌استریم۲»

سخنگوی کرملین در واکنش به تحریم‌های جدید آمریکا علیه پروژه خط لوله انتقال گاز «نورد‌استریم۲» این اقدام را ادامه سیاست‌های مخرب آمریکا توصیف کرد.

انتقاد شدید مسکو از تحریم‌های آمریکا علیه «نورد‌استریم۲»

به گزارش گروه بین‌الملل خبر‌گزاری فارس، «دیمیتری پِسکوف»، سخنگوی کرملین امروز (چهار‌شنبه)‌ به تحریم‌های جدید آمریکا علیه نهاد‌های دیگر ارائه کننده خدمات برای پروژه انتقال گاز «نورد استریم۲» واکنش نشان داد.

به نوشته خبر‌گزاری اسپوتنیک، پسکوف در جمع خبر‌نگاران در این خصوص گفت مسکو تحریم‌های جدید آمریکا علیه پروژه نورد‌استریم۲ را «ادامه‌ سیاست‌های مخرب» این کشور می‌داند که به روابط دو جانبه مسکو و واشنگتن ضربه خواهد زد.

سخنگوی کرملین گفت: «به طور کلی، این یک سیاست کاملاً مخرب و غیر‌دوستانه است که به طور مداوم محدودیت‌های مختلفی را علیه ما، اقتصاد ما و نهادهای اقتصادی کشورمان معرفی می‌کنند.»

وی افزود: «متأسفانه، این [تصمیمات] در حال حاضر به بخشی جدایی ناپذیر این رقابت ناعادلانه و سیاست رقابتی آشکار واشنگتن تبدیل شده است. متاسفانه، آنها (آمریکایی‌ها) بیش از یک سال است که این سیاست مخرب را دنبال می‌کنند و مطمئناً به روابط دو جانبه ما آسیب خواهند رساند.»

وزارت امور خارجه آمریکا روز سه‌شنبه نهاد‌های ارائه کننده خدمات و تجهیزات بر روی کشتی‌هایی که برای ساخت خطوط لوله این پروژه استفاده می‌شوند را تحریم کرد.

تابستان امسال مایک پومپئو، وزیر امور خارجه آمریکا، از تحریم‌ شرکت‌های مرتبط با این پروژه تحت «قانون مقابله با دشمنان آمریکا از طریق تحریم‌ها» خبر داده بود. 

اوایل ماه ژوئن نیز چند سناتور‌ آمریکایی طرحی را برای تحریم‌ تمام شرکت‌های همکار با پروژه «نورد استریم۲» ارائه کردند.

نورد استریم ۲ یک پروژه مشترک میان شرکت «گازپروم» روسیه و پنج شرکت اروپایی است و این خط لوله قرار است ۱.۹۴۲ تریلیون فوت مکعب گاز را در سال از روسیه و از طریق آب‌های منطقه‌ای یا مناطق انحصاری اقتصادی دانمارک، فنلاند، آلمان، روسیه و سوئد به آلمان منتقل کند.

آمریکا در این زمینه تلاش داشته تا به هرقیمتی از پروژه گازی نورد استریم ۲ جلوگیری کند.

انتهای پیام/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول