اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

وزیر خارجه باکو هم به مسکو رفت

بعد از حضور وزیر خارجه ایروان در مسکو، وزیر خارجه باکو هم وارد این شهر شد تا به گفته وزارت خارجه جمهوری آذربایجان، با روسیه درباره قره‌باغ کوهستانی «مشورت» کند.

وزیر خارجه باکو هم به مسکو رفت

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، وزرای خارجه جمهوری آذربایجان و ارمنستان که قرار است روز جمعه در واشنگتن با همتای آمریکایی دیدار کنند، امروز چهارشنبه به مسکو رفته‌اند تا درباره درگیری‌ها بر سر قره‌باغ کوهستانی رایزنی کنند.

بنا بر گزارش مسکو تایمز، «جیحون بایراموف» وزیر خارجه جمهوری آذربایجان برای دیدار با سرگئی لاوروف همتای روسی خود  به مسکو سفر کرد.

سفر امروز وزیر خارجه جمهوری آذربایجان به مسکو ساعتی بعد از انتشار خبر سفر «زهراب مناتساکانیان» وزیر خارجه ارمنستان به پایتخت روسیه رسانه‌ای شد.

سخنگوی وزارت خارجه ارمنستان درباره این سفر اعلام کرده بود، دستور کار این سفر، مناقشه قره باغ کوهستانی و اجرای توافقات آتش‌بس با جمهوری آذربایجان است.

بنا بر گزارش مسکو تایمز، وزارت خارجه جمهوری آذربایجان در توضیحی درباره حضور بایراموف در روسیه اعلام کرد، وزیر خارجه جمهوری آذربایجان «به منظور مشورت با طرف روسی» به مسکو سفر کرد.

این رسانه روس افزود: «مشخص نیست که آیا این دو دیپلمات (وزرای خارجه جمهوری آذربایجان و ارمنستان) به طور مشترک با لاوروف (وزیر خارجه روسیه) دیدار می‌کنند یا دیدارشان به صورت جداگانه انجام می‌شود».

حضور همزمان وزرای خارجه جمهوری آذربایجان و ارمنستان در مسکو در حالی صورت گرفته که باکو و ایروان پیش از این دو بار با میانجیگری روسیه بر سر آتش‌بس توافق کردند اما درگیری‌ها بین طرفین بر سر منطقه قره باغ کوهستانی متوقف نشده است.

سفر این دو مقام باکو و ایروان در آستانه سفر آنها به واشنگتن انجام شد که قرار است در آن دو طرف روز جمعه با وزیر خارجه آمریکا دیدار کنند (جزئیات بیشتر).

انتهای پیام/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول