اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  آذربایجان شرقی

مسکن مهر باعث ایجاد حاشیه‌نشینی مدرن شهری شد

استاندار آذربایجان‌شرقی با بیان اینکه منتقد اجرای نادرست طرح مسکن مهر هستیم، گفت: اجرای ناصحیح این طرح باعث ایجاد حاشیه‌نشینی مدرن شهری شده و در برخی از شهرها نیز بسیاری از واحدهای مسکونی فاقد متقاضی هستند.

مسکن مهر باعث ایجاد حاشیه‌نشینی مدرن شهری شد

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، محمدرضا پورمحمدی امروز در جلسه بررسی پروژه‌های طرح اقدام ملی مسکن در تبریز با حضور معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیران ستاد اجرایی فرمان امام (ره)، اظهار داشت: سکونت یک چهارم جمعیت تبریز در سکونت‌گاه‌های غیررسمی، خطری بزرگ است و بارها اعلام کرده‌ایم که در صورت بی‌توجهی به ساماندهی این مناطق در زمان‌های بحرانی گرفتار خواهیم شد.

وی با ابراز نارضایتی از عملکرد دستگاه‌های مسوول در امر ساماندهی حاشیه‌نشینی و اجرای پروژه‌های مسکونی با محوریت محرومیت‌زدایی، گفت: با داشتن بیش از دو هزار و 500 هکتار بافت فرسوده در تبریز، نباید به اجرای پروژه‌های کوچکی مانند پروژه 20 هکتاری عتیق، افتخار کرد.
 
پورمحمدی با اشاره به تولید مسکن مازاد در برخی از شهرهای کشور، یادآور شد: متأسفانه تناسبی بین عرضه و تقاضا در بخش ساخت و ساز وجود ندارد و هدف‌گرا نبودن برنامه‌ریزی‌های حوزه مسکن در کشور باعث افزایش شدید قیمت‌ها در این بخش و فاصله طبقاتی روزافزون در جامعه شده است.
 
استاندار آذربایجان‌شرقی ادامه داد: سیاست‌های حوزه مسکن در کشور، آن‌چنان که باید و شاید موفق نبوده و نتوانسته نیازهای جامعه در این بخش را به‌طور کامل برآورده کند.

وی در عین حال از موضع موافقان ساخت مسکن ارزان ‌قیمت و بی‌کیفیت برای مردم انتقاد کرد و متذکر شد: چنین رویکردهایی برای تامین مسکن نیازمندان، مربوط به دهه‌های قبل است و در عمل نیز نیازی را رفع نمی‌کند.
 
پورمحمدی با بیان اینکه منتقد اجرای نادرست طرح مسکن مهر هستیم، تصریح کرد: اجرای ناصحیح این طرح باعث ایجاد حاشیه‌نشینی مدرن شهری شده و در برخی از شهرها نیز بسیاری از واحدهای مسکونی فاقد متقاضی هستند.
 
وی یادآور شد: به رغم این انتقادها، معتقدیم که حرکت با برنامه بهتر از بی‌برنامگی است و باید برای نیاز اقشار مختلف مردم به مسکن، پاسخی منطقی داشته باشیم.
 
پورمحمدی با اشاره به اصول قانون اساسی و وظیفه دولت برای تامین مسکن مناسب برای مردم، بیان داشت: انتظار داریم که سازمان‌ها و نهادهای انقلابی که امکانات خوبی در اختیار دارند، بیش از پیش در این حوزه فعال بوده و یاری‌گر دولت در اجرای پروژه‌های مختلف محرومیت‌زدایی و تامین مسکن نیازمندان باشند.
 
استاندار آذربایجان‌شرقی همچنین بر ضرورت اختصاص زمین‌های مازاد دستگاه‌های اجرایی به موضوع ساخت مسکن نیازمندان، مقاوم‌سازی خانه‌های روستایی، کاهش بروکراسی غیرضروری و طولانی اداری همچنین استفاده از ظرفیت خیران برای ساخت مسکن در استان تاکید کرد.
 
وی همچنین از همکاری‌های مشترک وزارت راه و شهرسازی و ستاد اجرایی فرمان امام (ره) برای احداث مسکن برای مردم قدردانی کرد و اذعان داشت: امیدواریم اجرای این پروژه‌ها با اهتمام و جدیتی بیشتر در استان ادامه داشته باشد.

جواد رحمتی، معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار آذربایجان‌شرقی نیز در این جلسه با قدردانی از اهتمام ستاد اجرایی فرمان امام (ره) به اجرای پروژه‌های مختلف محرومیت‌زدایی و ساخت مسکن در استان، خاطرنشان کرد: امیدواریم با همکاری‌های مشترک و تسریع در برنامه‌ریزی‌های انجام شده بتوانیم مشکلاتی همچون سکونت شهروندان در مناطق پرخطر و غیرایمن را رفع کرده و مشکل تامین مسکن برای افراد نیازمند و فاقد مسکن را رفع کنیم.

انتهای پیام/60001/س

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول