اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

اقتصادی  /  صنعت ، تجارت ، بازرگانی

فارس من| نامه نگاری صنعتگران با گمرک درباره واردات پارچه های خارجی

انجمن صنایع نساجی ایران در نامه ای به گمرک از نبود نظارت کافی بر واردات بی‌رویه پارچه‌های خارجی انتقاد کرد.

فارس من| نامه نگاری صنعتگران با گمرک درباره واردات پارچه های خارجی

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، برخی کاربران سامانه «فارس من» با ثبت سوژه ای با عنوان «صنعت نساجی کشور قربانی اشتباهات مسئولان» خواستار حمایت از صنعت نساجی و جلوگیری از تعطیلی واحدهای تولیدکننده داخلی شدند.

در این زمینه حسن نیلفروش ‌زاده، دبیر انجمن صنایع نساجی ایران در نامه ای به میراشرفی رئیس کل گمرک از نبود نظارت کافی بر واردات بی‌رویه پارچه‌های خارجی انتقاد کرد.

در این نامه آمده است:

به دلیل عدم نظارت کافی بر واردات بی رویه پارچه های خارجی به دلایل:

1- طبقه‌بندی ذیل ردیف تعرفه ناصحیح به استناد اعلام نظر آزمایشگاه استاندارد (به خاطر فرار از شمول استاندارد اجباری و استفاده از ارزش‌گذاری نازل گمرکی)

2- اظهارنظرهای دوگانه دفتر تخصصی تعیین تعرفه گمرک ایران در طبقه‌بندی این پارچه‌ها

3- ارزش‌گذاری نازل گمرکی برای پارچه‌های مورد نظر به صورتی که ارزش هیچ کدام از سند پارچه‌های ترخیص شده از ... عمدتا ذیل ردیف تعرفه 59070090 به استناد سوابق موجود در سیستم TSC ارزشگذاری نگردیده و با اکتفا به درج کلمه نرخ تسعیر ارز برای کالایی که از چین آمده، به ایران می‌رود و با نرخ لیر ترکیه آن هم به استناد پروفرمای چند سال پیش که خود پروفرما کلی محل اشکال می‌باشد به جای ارزش 3.5 الی 4.5 دلاری با ارزش ناچیز 1.30 دلاری ارزش گذاری و ترخیص می‌گردند و با آنکه به استناد ماهیت کالا، ردیف طبقه‌بندی صحیح چیز دیگری می‌باشد، توجهی نمی‌شود و هیچ کدام از این پارچه‌های وارداتی به خاطر اظهار در ذیل ردیف تعرفه ناصحیح، مجوز استاندارد اخذ نمی‌کند.

لذا واردات بی‌رویه ضربه جبران ناپذیری به تولید داخلی این نوع پارچه‌ها وارد کرده و اکنون تعداد زیادی از تولیدکنندگان این نصف متأثر از این وضعیت به وجود آمده با وجود توان تولید داخلی حتی داشتن طرح‌های توسعه‌ای آماده اجرا به خاطر واردات بی‌رویه پارچه‌های مشابه خارجی و عمدتا غیر استاندارد دچار ریسک ورشکستگی و تعطیلی واحد تولیدی خود شده‌اند. با توجه به فرمایشات مقام معظم وظیفه همه مسئولین کشور است که جهت تقویت تولید داخلی و جلوگیری از واردات بی‌رویه که در مواردی با عدم پرداخت حقوق و عوارض صحیح موجب اخلال در نظام اقتصادی کشور می‌شوند، لذا خواهشمندیم دستور فرمایید با بررسی و دقت نظر در اعمال نظرهای فنی و گمرکی در جهت جلوگیری از واردات بی‌رویه پارچه‌های مذکور اقدامات شایسته صورت پذیرد.

ضمناً مثال عینی برای بررسی مطالب عنوان شده، کوتاژهای 27029841 و 27063151 و 26498539 ترخیص شده از گمرک غرب و مقایسه آن با اعلام نظر دفتر تعیین تعرفه به درخواست واحد تولیدی ایاز با شماره 98/1071951 مورخ 20 آبان 98 است.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول