اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کرمان

چاره‌‌اندیشی مسئولان برای کشاورزان کرمانی/پیشنهاد تأمین سوخت موقت چاه‌های بدون پروانه

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کرمان گفت: یک مهلت یک هفته‌ای به کمیته سوخت می‌دهیم تا یک پیشنهاد اجرایی به کمیسیون قاچاق کالا و ارز ارائه کنند تا مشکل شود و سوخت موقت در اختیار چاه‌های شماره یک کشاورزی قرار گیرد.

چاره‌‌اندیشی مسئولان برای کشاورزان کرمانی/پیشنهاد تأمین سوخت موقت چاه‌های بدون پروانه

به گزارش خبرگزاری  فارس از کرمان، محمدصادق بصیری عصر امروز در جلسه کمیسیون هماهنگی و نظارت بر مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان کرمان با تأکید بر اینکه باید به سمت حل مشکلات برویم، اظهار داشت: گاهی وقت‌ها به‌جای حل مشکل تنها مشکل را از جایی به جایی دیگر انتقال می‌دهیم.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کرمان با اشاره به اینکه انتقال مشکل بدتر از عدم حل مشکل است، گفت: باید مشکل چاه‌های بدون پروانه توسط آب منطقه‌ای و جهاد کشاورزی و هر سازمان دیگری انجام شود، ما نمی‌توانیم اینجا بنشینیم و بگوییم که مسئول نیستیم این چاه‌ها بسته شوند و یا به حال خود راه شوند تا پروانه بگیرند، زیرا این کشت و زرع قوت مردم است و این مسئله شایسته مسئولین فعلی نیست که مشکل را به بدنه مردم منتقل کنیم.

بصیری بیان داشت: یک مهلت یک هفته‌ای به کمیته سوخت می‌دهیم تا یک پیشنهاد اجرایی به کمیسیون قاچاق کالا و ارز ارائه کنند تا مشکل شود و سوخت موقت در اختیار چاه‌های شماره یک قرار گیرد و اگر بعد از مهلت نتیجه کمیته سوخت این شد که مقدور نباشد مصوبه شورای تامین استان را می‌گیریم و ابلاغ می‌کنیم و حتما هم باید اجرا شود و اگر این مصوبه اجرا نشود تخلف محسوب می‌شود.

۱۰ هزار هکتار محصول کشت شده در جیرفت سوخت چاه آب ندارند

ابوذر اعطاپور فرماندار جیرفت اظهار داشت: ما سال‌ها است با چاه‌هایی که پروانه ندارند دست و پنجه نرم می‌کنیم که همان چاه‌های رقم یک و پنج هستند، هر ساله کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان تصمیم می‌گرفت مبنی بر اینکه به چاه‌های فرم یک سوخت می‌داد الان دو سال است که این کار انجام نمی‌شود.

وی عنوان کرد: در شهرستان جیرفت یک‌هزار و ۵۰ حلقه چاه فرم یک دارم که ۱۰ هزار هکتار محصول کشت شده است که سوخت ندارند و فرم پنج هم 2 هزار و ۴۵۵ حلقه چاه است که ۲۶ هزار هکتار سطح زیر کشت محصولات کشاورزی دارند.

عطاپور با اشاره به اینکه تا زمانی که تکلیف اینها مشخص نشود قاچاق سوخت هم وجود دارد، تاکید کرد: کشاورزی که اکنون ۱۰ هزار هکتار پیاز کشت کرده به هر شکل ممکن سوخت مورد نظر خود را تامین می‌کند تا محصول خود را برداشت کند اگر راه قانونی برای این مسئله نباشد مجبور هست از غیرقانونی از سهمیه‌هایی که توزیع و استفاده نمی‌شود استفاده کند .

فرماندار جیرفت افزود: درخواست داریم مانند دو الی سه سال قبل به صورت دستی با تایید سازمان جهاد کشاورزی یک سوخت حداقلی در اختیار کشاورزان قرار گیرد تا مشکلشان حل شود.

توزیع فرآورده‌های نفتی از طریق سامانه تجارت آزاد انجام می‌شود

سیدباقر نورالدینی مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه کرمان در پنجمین جلسه کمیسیون هماهنگی و نظارت بر مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان کرمان در سال جاری اظهار داشت: توزیع فرآورده‌های نفتی از طریق سامانه تجارت آزاد انجام می‌شود.

وی عنوان کرد: متقاضی که در هر زمینه‌ای درخواست فرآورده‌های نفتی داشته باشد درخواست به سمت دستگاه متوالی آن می‌رود و دستگاه متولی درخواست را تایید و به سامانه شرکت ملی نفت می‌آید و سوخت به آن تعلق می‌گیرد.

نورالدینی بیان داشت: ما توزیع نفت سفید و نفت گاز را اول تیرماه در استان شروع کرده‌ایم و گاز مایع زمان‌بر و در حال کامل شدن است.

مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه کرمان گفت: سوخت‌رسانی به چاه‌ها و ادوات کشاورزی اگر از طریق سامانه صدف وارد شده‌اند و دستگاه متولی آنها تایید کرده ما سوخت را می‌دهیم، یکسری از مصرف کنندگان در حوزه‌های کشاورزی و صنایع هستند که پروانه فعالیت ندارند به این افراد نمی‌توانیم سوخت دهیم و راهکاری هم نداریم خارج از سامانه سوخت دهیم.

نورالدینی گفت: قرار بود سازمان جهاد کشاورزی و یا سازمان متولی برای کسانی که پروانه فعالیت ندارند یک پروانه موقت صادر کنند تا بتوانند از طریق سامانه صدف درخواست خود را ثبت کنند و پس از تایید آن ما نیز تایید می‌کنیم و سوخت را در اختیارشان قرار می‌دهیم.

انتهای پیام/80018/ق

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول