اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  قزوین

تمام قد از تولید و سرمایه‌گذاری در استان حمایت می کنیم

استاندار قزوین گفت: با تمام توان و امکانات از تولید و سرمایه‌گذاری در استان حمایت خواهیم کرد.

تمام قد از تولید و سرمایه‌گذاری در استان حمایت می کنیم

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین، هدایت الله جمالی پور  استاندار قزوین، در جلسه ستاد اقتصاد مقاومتی استان با تاکید بر ضرورت حمایت از بخش خصوصی و فعالان اقتصادی، افزود: باید با تدوین ساز و کارهای مناسب مبتنی بر قانون، بستر فعالیت فعالان اقتصادی و بخش خصوصی را فراهم کرد.

وی اظهار داشت: جلسات اقتصاد مقاومتی استان با تاکید بر بهبود فضای اقتصادی و کسب و کار، اشتغال و سرمایه‌گذاری برپا می‌شود و باید به طرح‌های اقتصاد مقاومتی که نیازمند کمک هستند توجه ویژه‌ای داشته باشیم و همچنین پروژه‌هایی در حوزه‌های زیرساختی استان تعریف کنیم.

جمالی پور با اشاره توانمندی‌های اقتصادی استان قزوین، تصریح کرد: فعالان صنعتی در شرایط سخت اقتصادی قرار دارند و مشکلاتی نظیر کاهش نقدینگی و کمبود مواد اولیه موجب شد تا برخی از واحدها به آستانه تعطیلی برسند اما امروز همه تلاش و همت ما و سایر مسوولان، تحقق رونق و جهش تولید در استان است.

وی صیانت از واحدهای تولیدی را یکی از اولویت‌های استان دانست و افزود: با توجه به نوسانات قیمت ارز و مشکلاتی که بیماری کرونا ایجاد کرده تلاش می‌کنیم تا از کاهش تولید و میزان اشتغال جلوگیری کنیم.

نماینده عالی دولت در استان قزوین اضافه کرد: احیای واحدهای راکد، تعیین تکلیف واحدهای تملیکی بانک‌ها و تمرکز بر اجرای پروژه‌های اقتصادی از دیگر اولویت‌های مسوولان اقتصادی استان است.

وی با بیان اینکه باید با پیگیری و رفع موانع پیشرفت و اجرای طرح‌های اقتصاد مقاومتی، مانع دلسرد شدن فعالان اقتصادی و سرمایه‌گذاران در استان شویم، افزود: هر مدیری که در سیستم اداری استان کار می‌کند، باید حمایت از سرمایه‌گذار برای او در اولویت نخست باشد و حق ندارد با سرمایه‌گذاران مانند افراد عادی برخورد کند.

جمالی پور با بیان اینکه سیستم دولتی برای تسهیل امور مردم ایجاد شده است، خاطرنشان کرد: کسی حق ندارد در سیستم اداری به سرمایه‌گذار و بخش خصوصی وقت ندهد و یک ساعت او را معطل کند؛  تکلیف شرعی ماست که پاسخگوی مشکلات سرمایه‌گذاران باشیم.

این مسوول از سرمایه‌گذاران به عنوان ذخیره، سرمایه و حافظان کشور یاد کرد و افزود: امنیت ملی و اقتصادی جامعه توسط این افراد تضمین می‌شود و نباید با معطل کردن سرمایه گذاران پشت درهای بسته موجب آزردگی و رنجیدگی خاطر آنها شد.

استاندار قزوین با اشاره به طرح احداث پالایشگاه نفتی در قزوین، گفت: سیاست وزارت نفت ممنوعیت خام فروشی است و از همین رو، احداث مینی پالایشگاه‌ها را در سطح کشور پیگیری می‌کنند.

وی گفت: این پروژه اگر بتواند موافقت دستگاه‌های ذیربط یعنی محیط زیست، صنعت و وزارت نفت و اخذ مجوز از دستگاه‌های ذیربط را کسب کند، طرح خوبی است و ما تایید می‌کنیم.

جمالی پور افزود:استان قزوین دارای ویژگی های خاص است که می تواند مقصد سرمایه گذاران داخلی و خارجی باشد و در بحث اقتصاد مقاومتی ۶ طرح صنعتی را در دست اقدام داریم که تا پایان دولت به بهره برداری خواهند رسید.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول