اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  اصفهان

36 کلاس سنگی در استان اصفهان وجود دارد/ احداث دو مدرسه سبز تا پایان سال

مدیر کل نوسازی مدارس استان اصفهان گفت: امسال اعتبارات نوسازی مدارس نسبت به سال گذشته دو برابر افزایش داشت تا مدارس نیمه تمام خیر ساز به اتمام برسد.

36 کلاس سنگی در استان اصفهان وجود دارد/ احداث دو مدرسه سبز تا پایان سال

به گزارش خبرگزاری فارس از گلپایگان، سید مهدی میربد عصر امروز در همایش خیرین مدرسه‌ساز و مدرسه یار گلپایگان اظهار داشت: در مدارس بخشی از محوطه به فضای سبز تبدیل می‌شود، اما در رویکرد جدید آموزش و پرورش مدرسه سبز با هدف توسعه و نگهداری فضای سبز ایجاد می‌شود.

مدیرکل نوسازی مدارس استان اصفهان با بیان اینکه در شهر اصفهان دو مدرسه سبز با کمک خیرین طراحی و آماده کلنگ‌زنی است و در گلپایگان نیز تاپایان امسال کلنگ زنی خواهد شد، گفت: ساخت فضاهای آموزشی جدید نیز ۶۰ درصد منطبق با ضوابط مدرسه سبز انجام خواهد شد.

میربد بیان کرد: برای ایمن‌سازی مدارس استان اصفهان تمام پروژه‌های آموزشی در حال اجرا طبق مقررات ملی ساخت و ساز طراحی و اجرا می‌شود تا مشکلی در مواقع زلزله یا حریق ایجاد نشود.

مدیر کل نوسازی مدارس استان اصفهان با بیان اینکه سال ۹۸ مصوبه هیأت وزیران برای نگهداری و تعمیرات مدارس قدیمی که به غیرانتفاعی تبدیل شد ابلاغ و الزام شده است تا این مدارس از ایمنی و استحکام لازم برخودار شوند که این امر در وظیفه سازمان نوسازی مدارس سراسر کشور است که انجام دهند، گفت: در بازدید از مدارس غیر انتفاعی استان سه سال مهلت برای نقل مکان داده می‌شود تا بازسازی و نوسازی شود.

وی با اشاره به اتمام دو مدرسه خیر ساز در گلپایگان، گفت: سیاست سازمان نوسازی مدارس در اتمام پروژه‌های نیمه‌تمام خیرین ساز است  و امسال با توجه به اینکه اعتبارات نسبت به سال گذشته افزایش دو برابری داشته است پس از اتمام تعهد خیرین بلافاصله ادامه ساخت مدارس انجام خواهد شد.

میربد با اشاره به اینکه سال گذشته ۱۱۸ مدرسه شامل ۶۳۷ کلاس درس  با مشارکت ۷۵ درصدی خیرین احداث و تحویل آموزش و پرورش شد، گفت: امسال نیز ۷۸۰ کلاس درس با مشارکت ۸۴ درصدی خیرین در احداث و به آموزش و پرورش تحویل می‌شود.

مدیر کل نوسازی مدارس استان اصفهان گفت: در گلپایگان به همت خیرین وضعیت مدرسه‌سازی نسبت به سایر شهرستان‌های استان بهتر است اما هنوز به اهداف نهایی نرسیدیم، یکی از اهداف سند تحول بنیادین آموزش و پرورش ساخت مدارسی ایمن و مجهز به تجهیزات مدرن برای تحصیل دانش آموزان است.

وی با اشاره به تحصیل دان‌ آموزان در کلاس درس از نوع کانکس و سنگی، گفت: بیشترین مدارس کانکسی و سنگی در غرب استان واقع در شهرستان فریدونشهر است که اکنون ۱۷ کلاس کانکس و ۳۶ کلاس سنگی وجود دارد.

میربد افزود: در شهریور امسال با حضور استاندار اصفهان و خیرین ساخت ۱۳ مدرسه در این منطقه کلنگ شد و عملیات ساخت آن در قالب مدارس یک و دو و سه کلاس درس انجام خواهد شد البته به دلیل شرایط آب و هوایی از طریق سیستم صنعتی سازی در مدت شش ماه به اتمام خواهد رسید، اعتبار ساخت این ۱۳ مدرسه از محل طرح «آجر به آجر» تأمین می‌شود.

انتهای پیام/۶۳۰۷۱/ج۲۰/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول