اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  تهران

توزیع بیش از ۲ هزار بسته حمایتی بین نیازمندان اسلامشهر

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه اسلامشهر گفت: بیش از ۲ هزار بسته معیشتی و حمایتی بین نیازمندان و آسیب دیدگان از کرونا در اسلامشهر توزیع شد.

توزیع بیش از ۲ هزار بسته حمایتی بین نیازمندان اسلامشهر

به گزارش خبرگزاری فارس از اسلامشهر، حجت‌الاسلام محمد ارژنگی رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان اسلامشهر ظهر امروز همزمان با هفته وقف در نشستی با خبرنگاران، اظهار کرد: موضوع وقف یکی از مباحث مهم فقهی بوده که آثار فراوانی در زندگی فردی، اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی بر آن مترتب است.

وی گفت: وقف صدقه جاریه‌ای است که همواره مورد عنایت و تأکید پیشوایان دین به ویژه نبی اکرم(ص) و اهل بیت(ع) بوده است و در جهان امروز بخش‌های قابل توجهی از مراکز علمی، پزشکی و مؤسسات خیریه از درآمدهای موقوفات اداره می‌شوند.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان اسلامشهر با اشاره به شیوع ویروس کرونا که تمام حوزه‌ها را تحت‌الشعاع قرار داده، تصریح کرد: به دلیل پیشگیری از شیوع ویروس کرونا مراسمات ایام محرم و صفر امسال به شکل ویژه و با جمعیت کمتر و رعایت فاصله گذاری اجتماعی در فضای باز برگزار شد.

حجت الاسلام ارژنگی ادامه داد: از محل موقوفات در راستای کمک مؤمنانه برای خانواده‌های کم بضاعت که درگیر کرونا بودند، بالغ بر ۲ هزار بسته معیشتی تحت عنوان «ضیافت همدلی» در ماه مبارک رمضان و «شمیم حسینی» در ماه محرم و صفر تهیه و در بین نیازمندان با حفظ کرامت انسانی آن‌ها توزیع شد.

وی در ادامه با اشاره پیشرفت فیزیکی ۷۰ درصدی احداث ساختمان امامزاده عقیل(ع) طی یک سال اخیر، تأکید کرد: با وجود نوسانات و افزایش چندباره قیمت مصالح ساختمانی توانستیم در روند اجرایی ساختمان جدید الاحداث آستان مقدس امامزاده عقیل(ع) که طی سال‌های گذشته تنها ۱۰ درصد ساختمان احداث شده بود، بیش از ۸۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته باشیم.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان اسلامشهر با اشاره به اینکه امسال وقف جدیدی نداشتیم، عنوان کرد: با توجه به شرایط کرونایی برنامه‌های هفته وقت در قالب مسابقات مختلف فرهنگی، هنری و غیره در فضای مجازی طراحی و پس از ارزیابی نتایج و انتخاب آثار برگزیده، از نفرات برتر تقدیر می‌شود.

حجت الاسلام ارژنگی اضافه کرد: با توجه به اینکه عدالت اجتماعی را می‌توان یکی از آثار وقف برشمرد، شرایط امروز جامعه می‌طلبد که موقوفات جدیدی ثبت شود که بتواند معیشت افراد کمتر برخوردار را تأمین کند همچنین موقوفاتی در حوزه سلامت نیازمند جامعه است.

وی با اشاره به اینکه مردم یا وقف را نمی شناسند و یا به بدی می‌شناسند، خاطرنشان کرد: از اصحاب رسانه و صدا و سیما می‌خواهیم در راستای فرهنگ سازی و ترویج سنت حسنه وقف به یاری ما بشتابند که آثار و برکات وقف سالیان سال ماندگار و مورد استفاده مردم قرار می‌گیرد.

انتهای پیام/۶۷۰۲۱/پ/س

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول