اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

هنر و رسانه  /  سینما و تئاتر

سوفیا لورن رقیب جدی تمام بخت های اسکار امسال/بازگشت سرشناس ترین هنرپیشه ایتالیا

«سوفیا لورن» هنرپیشه برنده اسکار پس از۱۰ سال دوری از سینما، در فیلمی با عنوان «زندگی پیش رو» بازگشت.

سوفیا لورن رقیب جدی تمام بخت های اسکار امسال/بازگشت سرشناس ترین هنرپیشه ایتالیا

به گزارش خبرنگار سینمایی خبرگزاری فارس به نقل از ورایتی، «سوفیا لورن» هنرپیشه برنده اسکار پس از ۱۰ سال دوری از سینما، در فیلمی با عنوان «زندگی پیش رو» بازگشت.


این فیلم با ورود به نتفلیکس در ۱۳ نوامبر، داستان «مادام رزا» (با بازی سوفیا لورن) را روایت می کند، که یک کودک ۱۲ ساله خیابانی به نام «مومو» با بازی «ابراهیما گوئیه»، کودکی که به تازگی از او  سرقت کرده، پناه می دهد.

این دو غریبه سرانجام به محافظ یکدیگر تبدیل می شوند و پیوند و دوستی عمیقی بین آنها به وجود می آید.

در تیزر فیلم، مومو در ابتدا آرزو می کند از طریق کار به عنوان فروشنده مواد مخدر در دنیای تبه کاران و اراذل خیابان ها و کوچه پس کوچه های شهر «باری» ایتالیا زندگی خود را تأمین کند.

در ابتدا، «رُزا» به دوستش می گوید که «مومو» کاملا از راه به در شده، اما وقتی اتفاقات خوبی برای آنها پیش می آید همه چیز تغییر می کند و به تدریج اعتماد حاصل می شود و رزا به او می گوید: دقیقاً وقتی امید را از دست می دهی همان زمان اتفاقات خوب می افتد.

«سوفیا لورن» که دو بار جایزه اسکار دریافت کرده، یکی برای بازی منحصر به فردش در فیلم «دو زن» و یک اسکار افتخاری، آخرین بار در سال ۲۰۱۰ در فیلم «خانه من پر از آینه است» ظاهر شد.

بازگشت او در نقش اصلی فیلم برای دوست داران سینما احساسات برانگیز است و هیاهوی اسکار می تواند او را به سمت نامزدی در گروه اسکار «بهترین هنرپیشه نقش اصلی زن» سوق دهد و به عنوان رقیبی جدی برای تمام بخت های نامزدی اسکار پیش رو تلقی گردد.

«زندگی پیش رو»  توسط پسر «سوفیا لورن»، «ادواردو پونتی» کارگردانی می شود. فیلمنامه این پروژه نیز توسط او و «اوگو چیتی»  با اقتباس از رمان «زندگی قبل از ما» اثر «رومن گَری» نوشته شده است.

«سوفیا لورن» با نام اصلی «سوفیا ویلانی شیکولونه» زادهٔ ۲۰ سپتامبر ۱۹۳۴ هنرپیشه ایتالیایی برندهٔ جایزه اسکار و ستارهٔ سال‌های طلایی سینمای ایتالیا و هالیوود است.

لورن را به عنوان مشهورترین بازیگر ایتالیایی می‌شناسند. وی علاوه بر برنده شدن جایزه اسکار فیلم غیرانگلیسی زبان برای فیلم «دو زن»، یک جایزه «گِرَمی»، پنج جایزه «گلدن گلوب»، یک جایزه «بفتا» و یک جایزه «لورل» را نیز دریافت کرده ‌است.

از فیلم‌های معروف وی می‌توان به «دو زن» (۱۹۶۰)، «دیروز، امروز، فردا»، «ازدواج به سبک ایتالیایی» (۱۹۶۴) و «یک روز بخصوص» (۱۹۷۷) اشاره کرد. 

الساندرا موسولینی، نوه بنیتو موسولینی، خواهر زاده وی است.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول