اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

اقتصادی  /  نفت و انرژی

پیشنهاد اختصاص بودجه ۱۰۰ میلیون یورویی برای حل مشکلات آبی سیستان و بلوچستان

معاون نظارت بر بهره‌برداری شرکت آب و فاضلاب کشور گفت: پیشنهاد شرکت آب و فاضلاب اختصاص بودجه 100 میلیون یورویی برای سال اول به منظور حل مسکلات آبی استان سیستان و بلوچستان است.

پیشنهاد اختصاص بودجه ۱۰۰ میلیون یورویی برای حل مشکلات آبی سیستان و بلوچستان

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، سید حمیدرضا کشفی، معاون نظارت بر بهره‌برداری شرکت آب و فاضلاب کشور در نشست خبری با جمعی از خبرنگاران ضمن اشاره به این نکته که قصد تایید یا رد اخبار مطرح شده پیرامون مشکلات آبی استان سیستان و بلوچستان را ندارد، گفت: در استان سیستان و بلوچستان نزدیک به 5600 روستا وجود دارد که جمعیت 1.4 میلیون نفری را در خود جای داده است.

معاون نظارت بر بهره‌برداری شرکت آب و فاضلاب کشور در تشریح اقدامات وزارت نیرو پیرامون حل مشکلات و تامین آب شرب بهداشتی و پایدار در استان سیستان و بلوچستان، اظهار کرد: از سال 92 اقدام به تخصیص اعتبارات متمرکز از محل صندوق توسعه ملی کردیم زیرا به دلیل حجم کار باقی مانده فراوان، بودجه‌های معمول توان حل مشکلات را ندارد.

*پیشنهاد تخصیص اعتبار 100 میلیون یورویی برای حل مشکلات آبی سیستان و بلوچستان

وی با اشاره به اینکه شرکت آب و فاضلاب کشور پیشنهاد اختصاص ردیف بودجه جداگانه و خاص برای حل کامل مشکلات سیستان و بلوچستان را به هیئت دولت داده است، گفت: پیشنهاد کردیم، اعتبار مجزایی به منظور رفع معضلات آبی این استان جنوب شرقی کشور اختصاص یابد که خوشبختانه این پیشنهاد مورد تایید هیئت محترم دولت قرار گرفت.

کشفی در توضیح جزئیات ردیف پیشنهادی در بوجه سال آینده گفت: پیشنهاد شرکت آب و فاضلاب اختصاص بودجه 100 میلیون یورویی برای سال اول است.

معاون نظارت بر بهره‌برداری شرکت آب و فاضلاب کشور با اشاره به نحوه تخصیص بودجه به این استان گفت: خوشبختانه استان سیستان و بلوچستان بیشترین سهم از اعتبارات درنظر گرفته شده برای کل کشور را به خود اختصاص داده و 10 درصد از کل اعتبارات روستایی در این استان هزینه می‌شود.

*آبرسانی به روستاهای تحت پوشش بی وقفه ادامه دارد

این مقام مسئول، در بیان آمار مرتبط با اقدامات شرکت آب و فاضلاب کشور در سیستان و بلوچستان گفت: در این استان 2194 روستا تحت پوشش شرکت آب و فاضلاب کشور قرار دارد. در همین راستا به منظور آبرسانی به این روستاها 18 مجتمع روستایی و 14 پروژه تک روستا تعریف و در حال اجرا است.

کشفی دربیان وضعیت آبرسانی به جنوب استان سیستان و بلوچستان، عنوان کرد: تمامی روستاهای تحت پوشش به آب دسترسی دارند که تامین آب از طریق شبکه و یا تانکرهای آبرسانی به صورت مستمر ادامه پیدا می‌کند.

وی ضمن اشاره به تامین آب از هوتک‌ها، گفت: تامین آب شرب از هوتک‌ها به هیچ عنوان مورد تایید شرکت آب و فاضلاب نیست و همانطور که اشاره شد، آب شرب خانگی در روستاهای تحت پوشش توزیع می‌شود.

کشفی در بیان بودجه اختصاص یافته به شبکه آبرسانی استان سیستان و بلوچستان در سال جاری، گفت: از ابتدای سال تاکنون 156 میلیارد تومان اعتبارات به این استان اختصاص یافته که با این اعتبارات آب پایدار برای 173 روستا با جمعیت 53 هزار نفر مهیا می‌شود.

این مقام مسئول با اشاره به پروژه‌های درحال انجام گفت: تمامی واحدهای آبرسانی روستایی در صورت تامین اعتبار طبق زمان بندی تعیین شده تا 3 سال آینده مشکل آبرسانی روستاهای تحت پوشش را حل خواهد کرد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول