اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  اصفهان

سؤال از وزیر ورزش برای پولی که از شستا به ویلموتس داد

نماینده مردم اصفهان در مجلس از سوال از وزیر ورزش و جوانان در خصوص چرایی عدم پرداخت کامل دو میلیون یورویی که برای ویلموتس از شستا که حق کارگران و بازنشستگان است گرفتند و تاکنون برنگردانده‌اند، خبر داد.

سؤال از وزیر ورزش برای پولی که از شستا به ویلموتس داد

عباس مقتدایی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اصفهان عنوان کرد: مجلس شورای اسلامی بر روی معیشت کارگران و بازنشستگان حساس است و این حساسیت را به طور ویژه بارها به دولت و وزرا منتقل کرده است و در حوزه تقنینی نیز به این مبحث نگاه ویژه دارد.

نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجه مجلس شورای اسلامی گفت: سازمان تامین اجتماعی، خانواده بزرگی را تحت پوشش دارد و عملکرد و بازدهی آن بسیار برای مجلس مهم است، در همین خصوص ما نظارت ویژه‌ای بر اموال بازنشستگان که در اختیار شرکت‌هایی همچون شستا، صندوق بازنشستگی، صندوق فولاد و... داریم و با حساسیت باید فعالیت این مجموعه‌ها رصد شود.

وی مطرح کرد: شنیده‌ها و برخی گزارش‌ها حاکیست سال گذشته وزارت ورزش و جوانان و فدراسیون فوتبال مبلغ دو میلیون یورو از شرکت شستا جهت پرداخت مطالبات سرمربی بلژیکی سابق تیم ملی دریافت کرده‌اند و تاکنون آن را به طور کامل بازنگردانده‌اند.

مقتدایی افزود: انتشار این خبر به طور جدی باعث گلایه‌مندی بازنشستگان و کارگران شد و گفتند چرا از شرکت شستا که به جامعه کارگری و بازنشستگی تعلق دارد، این مبلغ پرداخت شده است و اظهار داشتند پرداخت مطالبات یک مربی فوتبال وظیفه وزارت ورزش و جوانان و فدراسیون مربوطه است و چرا این پول از شستا دریافت یا به تعبیری قرض گرفته شده است.

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی در ادامه اظهار کرد: این گلایه گ‌مندی بازنشستگان به مجلس شورای اسلامی رسید و نمایندگان از طریق تذکرات متعدد و سوال از وزیر کار این انتقاد جدی را مطرح کردند؛ حال هفت ماه از سال 1399 گذشته و وزارت ورزش و جوانان این پول قابل توجه ارزی را به طور کامل پرداخت نکرده است و تاکنون در این زمینه پاسخ روشنی نداده است، به نظر می‌ رسد آنطور که باید و شاید این وزارتخانه اراده محکمی در بازگرداندن دو میلیون یورو از اموال بازنشستگان و کارگران را ندارد و به همین دلیل با طرح سوالی از وزیر ورزش و جوانان، ایشان را به مجلس فراخوانده‌ام و آقای سلطانی‌فر باید بیایند و پاسخ خود را برای تأخیر و عدم پرداخت کامل این رقم به نمایندگان بدهند.

وی خاطرنشان کرد: در مسیر مردم و مخصوصا بازنشستگان نمی‌گذاریم حقی از آنان ضایع شود و با هیچ وزیری تعارف نداریم؛ دو میلیون یورو مبلغ اندکی نیست و این مبلغ در صورتی‌که در اختیار شستا بود، می‌توانست منافع خوبی برای بازنشستگان و کارگران عزیز ایجاد کند ولی وزارت ورزش و جوانان آن را تاکنون به طور کامل پرداخت نکرده و طبق اعلام مدیران شستا، این شرکت از فدراسیون فوتبال شکایتی را در دادگاه تنظیم کرده است.

مقتدایی افزود: آن موقع که وزارت ورزش و جوانان، این پول را به آسانی اخذ کرد و به تعبیری کار خود را راه انداخت، باید به فکر برگشت آن هم می‌بود و انشاالله در مجلس باید پاسخگوی عدم انجام تعهدات و بازگرداندن این مبلغ در موعد مقرر باشند.

نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجه مجلس گفت: همین تاخیر در پرداخت نیز اشکال دیگری دارد و آن این است که با افزایش و نوسانات قیمت ارز، هم اکنون وزارت ورزش و جوانان باید چندین برابر قبل این مبلغ را تهیه و پرداخت کند، درحالی‌که اگر در زمان مقرر این کار را انجام می‌داد، بار مالی کمتری بر روی دست وزارتخانه و فدراسیون می‌گذاشت.

وی در پایان اظهار کرد: این سوال با امضا و حمایت نمایندگان، به کمیسیون فرهنگی مجلس ارجاع شد و بزودی در دستور کار قرار می‌گیرد و آقای وزیر باید به کمیسیون بیایند.

انتهای پیام/63090/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول