اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان رضوی

پرداخت تسهیلات 31 میلیارد تومانی به مشاغل آسیب دیده در دوران کرونا

قائم مقام اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی گفت: بعد از راه اندازی سامانه کارا از ابتدای سال، حدود یک هزار و 784 پرونده تشکیل شده که شامل همه مشاغل فرهنگی و هنری بوده، تاکنون 31 میلیارد تومان از طریق بانک های عامل به متقاضیان تسهیلات پرداخت شده است.

پرداخت تسهیلات 31 میلیارد تومانی به مشاغل آسیب دیده در دوران کرونا

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد به نقل از پایگاه اطلاع رسانی شهرداری مشهد، یوسف امینی در نشست تبیین لایحه حمایت از فعالیت های فرهنگی و هنری سطح شهر، اظهار کرد: امید داریم آن دست از طرح‌هایی که در جهت حمایت از اقشار آسیب‌پذیر جامعه تصویب می‌شود، افزایش پیدا کند، زیرا در دوران شیوع ویروس کرونا فعالیت‌های هنری دچار آسیب جدی شدند.

وی افزود: با توجه به شرایط خاص در سال جاری عمده رویکرد ما برای حمایت از فعالیت های هنری را از بعد تسهیلاتی در سه حوزه آن تعریف کردیم، ابتدای آن صندوق اعتباری هنر و هنرمندان است که از سال گذشته تاکنون حدود 3 هزار و 439 نفر از هنرمندان استان عضو این صندوق شدند و از این تعداد یک هزار و 567 نفر بیمه تامین اجتماعی و 795 نفر نیز از بیمه تکمیلی برخوردارند.

قائم مقام اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی بیان کرد: در 6 ماهه ابتدای سال جاری برای 95 نفر از هنرمندان، از محل صندوق اعتباری هنر، تسهیلات در نظر گرفته شده که این افراد آن را دریافت کرده‌اند، همچنین در حال حاضر حدود 360 نفر در نوبت رسیدگی قرار دارند و تا پایان سال شامل این تسهیلات خواهند شد.

امینی ادامه داد: دومین حوزه حمایت‌ها، سامانه کارا است که برای حمایت از مشاغل آسیب‌پذیر از کرونا صورت گرفته است که بخشی از آن شامل هنرمندان می‌شود، از ابتدای سال که این سامانه راه‌اندازی شده حدود یک هزار و 784 پرونده تشکیل شده که شامل همه مشاغل فرهنگی و هنری می‌شود، تاکنون 31 میلیارد تومان از طریق بانک های عامل به متقاضیان تسهیلات پرداخت شده است.

وی تصریح کرد: سامانه تحفه نیز سومین مورد است که با محوریت یکی از بانک‌ها، نقش حمایت از هنر را به عهده دارد و در این بخش نیز در 6 ماهه ابتدایی سال جاری حدود 23 میلیارد تومان از محل تسهیلات تبصره 18 به هنرمندانی که کسب و کاری را معرفی کردند پرداخت شده است.

انتهای پیام/ 70031

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول