اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  ایلام

40 باشگاه ورزشی متخلف در ایلام پلمب می‌شود

مدیرکل ورزش و جوانان استان ایلام گفت: 40 باشگاه ورزشی متخلف در این استان به دلیل رعایت نکردن دستورالعمل ستاد پیشگیری از شیوع ویروس کرونا جهت پلمب به دستگاه قضا معرفی شده است.

40 باشگاه ورزشی متخلف در ایلام پلمب می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از ایلام، مظفر علی‌شایی مدیرکل ورزش و جوانان استان ایلام شامگاه چهارشنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه استان که در فضای مجازی برگزار شد، گفت: مهمترین اهداف اداره کل ورزش و جوانان توسعه ورزش همگانی است، در این راستا تا قبل از شیوع کرونا با همکاری هیئت‌های ورزشی استان هر هفته یک ورزش عمومی و همگانی در سطح استان برگزار شده است.

وی افزود: 40 باشگاه ورزشی متخلف در این استان به دلیل رعایت نکردن دستورالعمل ستاد پیشگیری از شیوع ویروس کرونا جهت پلمب به دستگاه قضا معرفی شده است.

مدیرکل ورزش و جوانان ایلام، گفت: با شیوع کرونا در استان باشگاه‌های خصوصی استان متحمل ضرر و زیان شده‌اند، در این راستا 937 باشگاه ورزشی جهت دریافت تسهیلات کرونا در سامانه وزارت ورزش و جوانان و کارا ثبت نام کرده‌اند؛ 410 نفر از باشگاه داران جهت دریافت تسهیلات به بانک‌های عامل معرفی و تاکنون تعداد  210 نفر از این افراد موفق به دریافت تسهیلات شده‌اند.

علی‌شائی ادامه داد: تا پایان سال گذشته 31 هزار و ۵٠٠ ورزشکار سازمان یافته در سطح استان فعال بود که این میزان در سال جاری با شیوع کرونا به حدود یک پنجم کاهش یافته است. 

وی تصریح کرد: مجموع پرداختی بانک‌های عامل به این تعداد باشگاه ورزشی و مربیان در استان 2 میلیارد و 160 میلیون تومان است.

علی‌شائی اظهار داشت: بازرسی از اماکن و باشگاه‌های ورزشی استان تداوم خواهد یافت و در صورت عدم توجه به تصمیمات ستاد مبارزه با کرونا با متخلفان برخورد قانونی خواهد شد.

وی ادامه داد: در بخش ورزش حرفه‌ای رشته‌هایی همچون تیراندازی، کبدی و... با استعدادهای بسیاری در ایلام وجود دارد که با اعتبارات این اداره کل در قالب تیم هیات‌های استانی به لیگ  اعزام و موفق به کسب مدال‌های متعددی در  بین جامعه ورزشی شدند.

مدیرکل ورزش و جوانان ایلام گفت: در دوازدهمین دوره مسابقات لیگ برتر بانوان  که به میزبانی استان برگزار شد تیم ایلام توانست به مرحله دوم صعود کند اما در مرحله پایانی موفق به کسب مقام نشد و تنها به دریافت کاپ اخلاق بسنده کرد.

علی‌شائی ادامه داد: تا پایان سال گذشته 31 هزار و ۵٠٠ ورزشکار سازمان یافته در سطح استان فعال بود که این میزان در سال جاری با شیوع کرونا به حدود یک پنجم کاهش یافته است. 

وی بیان داشت: در راستای توسعه ورزش در مناطق روستایی و کم برخوردار استان، تاکنون 37 خانه روستایی تجهیز شده که تلاش می‌شود این تعداد تا پایان سال جاری به 100 خانه افزایش یابد.

مدیرکل ورزش و جوانان ایلام گفت: هم اکنون ۴۳۲ باشگاه خصوصی و دولتی در استان فعال است، این باشگاه به نوعی شرکای فعالیت‌های ورزشی این اداره کل محسوب می‌شوند.

انتهای پیام/ 970821

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول