اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  فارس

صدور اولین مجوز پرورش جلبک اسپرولینا در فارس

مسئول اداره بهبود تولیدات دامی مدیریت جهاد کشاورزی لارستان از صدور اولین مجوز پرورش جلبک اسپرولینا با ظرفیت تولید سالانه 60 کیلوگرم جلبک اسپرولینا در شهرستان و استان فارس خبر داد.

صدور اولین مجوز پرورش جلبک اسپرولینا در فارس

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، به نقل از روابط عمومی معاونت سازمان و مدیریت جهاد کشاورزی لارستان، غلامرضا صدیقی گفت: این کارگاه  در منطقه شرفویه و با همت آقای حسین کاظمی  در زمینی به مساحت ۱۰۰ مترمربع راه اندازی شده  که مساحت گلخانه و استخر کشت جلبک ۶۰ مترمربع( با گنجایش ۱۲ متر مکعب)  است و سالانه ۶۰ کیلوگرم جلبک اسپرولینا تولید و فرآوری می کند.

صدیقی با اشاره به  اینکه  برای رشد و پرورش این جلبک  آب شرب فراوان نیاز نبوده و با آب لب شور قابل رشد و نمو می باشد گفت : پرورش جلبک اسپرولینا نسبت به سایر محصولات کشاورزی گزینه مناسبی برای مناطق خشک و غیر قابل کشت است.

به گفته وی با توجه به اینکه این واحد تولیدی  به عنوان اولین طرح پرورش جلبک در استان فارس می باشد می توان به عنوان طرح پایلوت جهت ترویج این نوع فعالیت در استان فارس و استان های همجوار محسوب شود .

مسئول اداره بهبود تولیدات دامی جهاد کشاورزی لارستان در پایان اظهار کرد: امروزه , استفاده ازجلبک ها در زمینه صنعتی، کشاورزی، غذایی، دارویی و تولید سوخت پاک ابعاد گسترده ای یافته است، و با توجه به وفور افراد علاقه مند به فعالیت در این حوزه ، حمایت از این طرح ها، می‌تواند باعث اشتغال جوانان و ارز آوری برای کشور گردد.

انتهای پیام/ ن

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول