اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آفریقا

حماس: ۲۰ روز از مهلت تل‌آویو باقی مانده؛ به‌زودی هیأتی به قاهره می‌رود

یکی از مقامات نزدیک به رئیس دفتر سیاسی حماس در غزه گفت، حماس ۶۰ روز به رژیم صهیونیستی برای قبول شروط و حصول یک توافق مهلت داده و اکنون ۴۰ روز آن گذشته است.

حماس: ۲۰ روز از مهلت تل‌آویو باقی مانده؛ به‌زودی هیأتی به قاهره می‌رود

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، یکی از مقامات عالی‌رتبه جنبش حماس و نزدیک به «یحیی السنوار» رئیس دفتر سیاسی حماس در غزه (که نام وی ذکر نشده) اعلام کرد، دیدارهای این جنبش با فتح در ترکیه یا لبنان یک هدف داشته و این هدف کنار گذاشتن اختلافات بوده است.

بر اساس گزارش «فلسطین الیوم»، وی تصریح کرد،  تمام شرکت‌کنندگان در این دیدارها بر موافقت خود با برگزاری انتخابات تأکید کردند اما فتح فقط از انتخابات شورای قانونگذاری و نه ریاستی سخن می‌گوید و درواقع می‌خواهد دوره ریاست «محمود عباس» بر تشکیلات خودگردان را تجدید کند در حالی که حماس این نظر را ندارد و خواستار برگزاری هر دو انتخابات است.

این مقام حماس تصریح کرد، همچنین به نظر می‌رسد اختلافاتی در داخل جنبش فتح درباره روابط با حماس وجود دارد و این موضوع از توییت‌هایی برخی مقامات فتح در توییتر مشخص است. در حالی که «حسین الشیخ» و «جبریل الرجوب» از طرف ابومازن برای مذاکره با حماس مأمور شده‌اند «ماجد فرج» و «عزام احمد» مواضعی مخالف با این جریان دارند.

مذاکرات با رژیم صهیونیستی

این عضو حماس درباره میانجیگری سازمان ملل و قطر میان حماس و رژیم صهیونیستی هم گفت، مذاکرات غیرمستقیم با اسرائیل تحت نظارت قطر و مصر همیشه وجود دارد اما تا کنون به راه‌حلی نرسیده است؛ حماس ۶۰ روز به رژیم صهیونیستی برای قبول شروط و حصول یک توافق مهلت داده و اکنون ۴۰ روز آن گذشته است.

وی افزود، حماس خواستار افزایش کمک مالی قطر به غزه تا ۴۰ میلیون دلار شده است تا غزه بتواند هزینه‌های رو به افزایش بویژه در زمینه بهداشت، آموزش و برق را تأمین کند.

این عضو ارشد حماس درباره سفر ماه گذشته هیأت مصری به غزه با هدف رایزنی درباره آتش‌بس و مسأله اسرا هم گفت، این هیأت مصری برای تسهیل مذاکرات میان حماس و دشمن صهیونیستی با تمرکز بر آزادی اسرای صهیونیست در دست حماس به غزه آمد گرچه تلاش‌های قاهره در این زمینه قابل قدردانی است اما تا کنون به پیشرفت خوبی نرسیده است اما غزه به تلاش‌ها برای آزادی اسرای فلسطینی در زندان‌های رژیم صهیونیستی ادامه می‌دهد.

وی درباره ارسال بالن‌های آتش‎زا به سمت فلسطین اشغالی هم گفت، هیچ دستور سازمانی در این زمینه در کار نبوده و اینها اقدامات مقاومتی خودجوش است که متوقف نخواهد شد.

این عضو حماس هم‌چنین اعلام کرد، قرار است هیأتی ویژه از حماس به ریاست «صالح العاروی» معاون رهبر حماس و «خلیل الحیه» به منظور دیدار با رئیس دستگاه اطلاعات مصر به قاهره سفر کند.

انتهای پیام/ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول