اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان رضوی

برگزاری دوره آموزشی نصب و اجرای کابل خودنگهدار برق در کاشمر

مدیر شرکت برق کاشمر از برگزاری دوره آموزشی نصب و اجرای کابل خودنگهدار ویژه پیمانکاران و نیروهای برقکار شرکت توزیع نیروی برق شهرستان های کاشمر و کوهسرخ در این شهرستان خبر داد.

برگزاری دوره آموزشی نصب و اجرای کابل خودنگهدار برق در کاشمر

به گزارش خبرگزاری فارس از کاشمر به نقل از روابط عمومی امور برق کاشمر، حسن صادقی با اشاره به ضرورت آموزش در راستای ارتقای مهارت و دانش نیروهای اجرایی شرکت برق افزود: شرکت کنندگان در این دوره آموزشی در مدت 4 روز برگزاری به صورت تئوری و عملی با نحوه نصب و اجرای کابل خودنگهدار آشنا شدند.

مدیر شرکت برق کاشمر صرفه جویی انرژی و کاهش تلفات فنی و غیرفنی،کاهش خاموشی ها وافزایش ایمنی را از مزایای  جایگزین کردن کابل های خودنگهدار به جای شبکه سیمی عنوان کرد و خاطر نشان کرد: از مجموع 530 کیلومتر شبکه فشار ضعیف در شهرستان های کاشمر و کوهسرخ تنها 10 درصد آن که طی سال های اخیر احداث شده دارای کابل خودنگهدار است و مابقی شبکه به صورت کابل مسی است.

صادقی با بیان اینکه با اختصاص یک میلیارد تومان طرح تعویض و  جایگزین کردن 18 کیلومتر شبکه فشار ضعیف در دستور کار قرار دارد ابراز داشت: بر اساس برنامه ریزی ها و پیش بینی های انجام شده حداکثر ظرف 5 سال آینده تمامی شبکه فشار ضعیف سیم مسی در مناطق شهری و روستایی کاشمر و کوهسرخ جمع آوری و از کابل خودنگهدار استفاده خواهد شد.

مشهد اولین کلانشهر کشور است که یک متر کابل مسی ندارد

همچنین مدیر سابق شرکت برق ناحیه 2 مشهد و مدرس این دوره آموزشی با بیان اینکه برداشت مردم از شبکه های سیمی که در کشور وجود دارد، عایق بودن آن است و این در حالی است که تمام این شبکه ها لخت است، گفت: اگرچه اجرای این نوع شبکه در زمان خودش خوب بوده است، اما در حال حاضر با توجه به افزایش ساخت و سازهایی که انجام می شود و خانه های ویلایی جای خودش را به آپارتمان های چند طبقه می دهد و درختان رشد می کند، این شبکه های سیمی دیگر جوابگو نیست و مشکلات عدیده ای نظیر تخریب محیط زیست، انتقال برق به زمین از طریق برخورد شاخه های درختان به شبکه منجر به بروز تلفات می شود. 

حبیب اسماعیلی با بیان اینکه پدیده سرقت یکی دیگر از مشکلات استفاده از شبکه سیمی است که علاوه بر تحمیل هزینه و زحمت به شرکت برق و بروز خاموشی مشترکین می شود خاطر نشان کرد: جمع آوری شبکه های سیمی برق در دستور کار ورزات نیرو قرار گرفته است به طوری که با جمع آوری سیم های مسی شبکه فعلی و استفاده از کابل های خودنگه دار نیازی به هزینه مجدد از سوی دولت نیست جرا که از محل فروش سیم های مسی، هزینه خرید و اجرای کابل های خودنگه دار از جنس آلومینیوم همراه با عایق تأمین می شود و مشکلات شبکه سیمی هم طبیعتا از بین می رود.

وی با تاکید بر اینکه در اجرای شبکه های سیمی باید برق منطقه قطع و این اقدام منجربه نارضایتی مردم می شد، یادآور شد: در طرح جایگزینی نیازی به قطع برق شبکه و قطع شاخه های درختان نیست و بدون اینکه صدمه ای به محیط زیست وارد شود کابل خودنگه دار در امتداد شبکه سیمی کشیده میشود.

این متخصص صنعت برق کشور با اشاره به اینکه که استفاده از کابل های خودنگهدار شاهد ارتقای شبکه و از بین رفتن افت ولتاژ و خاموشی های ناخواسته هستیم، بیان کرد: مشهد اولین کلانشهر کشور است که با جمع آوری شبکه سیمی از سال 86 امروز یک متر کابل مسی ندارد.

 اسماعیلی با اشاره به اینکه دوره آموزشی جایگزینی کابل خود نگه دار بجای شبکه سیمی برق دار بدون اعمال هرگونه خاموشی به مشترکین تا کنون در بردسکن، مه ولات، نیشابور، تایباد و جوین برگزار شده است تصریح کرد: در این دوره 4 روزه 20 نفر از پیمانکاران شرکت برق کاشمر با مشخصات فنی و ساختار کابل های خود نگهدار، آشنایی با تجهیزات و یراق آلات شبکه های کابل خودنگهدار، روش های اجرایی احداث این نوع شبکه و مقایسه های فنی و اقتصادی شبکه های کابل خودنگهدار با شبکه سیم مسی آشنا شدند.

انتهای پیام/ 70042

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول