اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  همدان

۷۰ درصد مطب‌های بخش خصوصی نهاوند پروتکل‌ها را رعایت می کنند

رئیس نظام پزشکی نهاوند گفت: از مجموع مطب‌های پزشکان در شهرستان نهاوند حدود 70 درصد پروتکل‌های بهداشتی و فاصله‌گذاری اجتماعی را رعایت می کنند و دارای شرایط مطلوبی هستند.

۷۰ درصد مطب‌های بخش خصوصی نهاوند پروتکل‌ها را رعایت می کنند

غلامرضا مسعودی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در نهاوند اظهار کرد: به منظور رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی و سایر پروتکل‌های بهداشتی به پزشکان بخش خصوصی نامه زده‌ایم که هنگام مراجعه بیمار به مطب، همراه نباید داخل مطب برود و علاوه بر آن حضور بیشتر از پنج نفر در اتاق انتظار ممنوع است.

وی افزود: متاسفانه یکی از مشکلات شهرستان نهاوند این است که بسیاری از مطب‌ها به صورت استاندارد ساخته نشده‌اند و اغلب به خاطر کوچک بودن فضا، باعث تراکم و ازدحام بیمار می‌شوند. 

رئیس نظام پزشکی نهاوند از اجرای طرح نوبت‌بندی برای بیماران به عنوان یکی از راهکارهای کاهش تراکم جمعیت بیماران در داخل مطب یاد کرد و گفت: طرح نوبت‌بندی بیماران و اعلام ساعت حضور آنان در مطب می‌تواند بخش عمده‌ای از مشکل را برطرف کند اما متاسفانه این کار در نهاوند به دلایل خاصی موفقیت‌آمیز نبوده و از سوی مردم ضوابط آن رعایت نمی‌شود بنابراین ما همچنان شاهد وضعیت تجمع مراجعین در داخل مطب‌ها به ویژه پزشکان متخصص هستیم.

وی افزود: البته ما با هماهنگی ستاد کرونا از مطب‌ها بازدید به عمل آورده و به آن‌هایی که پروتکل‌ها را رعایت نمی‌کنند تذکر و اخطار داده‌ایم.

مسعودی با طرح پیشنهاد اینکه لازم است از این به بعد در ساخت مطب‌های پزشکان استانداردهای لازم پیش بینی شود اضافه کرد: با توجه به اینکه یک مطب باید از تمام امکانات لازم و استاندارد برخوردار باشد لذا در این زمینه شهرداری‌ها ورود پیدا کرده و مطابق با اصول ساختمان سازی بر کار آن نظارت کنند.

 در حال حاضر وضعیت نهاوند به لحاظ بیماری کرونا بسیار بحرانی و فوق قرمز اعلام شده و این موضوع طی چند روز گذشته نیز از وی معاون وزیر بهداشت مورد تاکید قرار گرفته بود، مدیر شبکه بهداشت نهاوند هم چندی پیش در ستاد کرونا شهرستان اعلام کرد با توجه به روند صعودی مبتلایان به کرونا و پرشدن دو بیمارستان آیت‌الله علیمرادیان و شهید قدوسی این شهرستان از بیماران بستری شده کرونا چنانچه این وضعیت بدین منوال پیش برود اوضاع از کنترل ما خارج خواهد شد.

فرماندار نهاوند هم این مطلب را در شورای فرهنگ عمومی شهرستان یاداوری کرده و بر تلاش همه دستگاه‌ها برای کنترل آن تاکید کرده‌اند. وی در خصوص مطب پزشکان نیز گفت: متاسفانه در برخی مطب‌های پزشکان متخصص کم توجهی به فاصله‌گذاری صورت می‌گیرد و همین می تواند عاملی برای رشد کرونا باشد لذا لازم است پزشکان منشی خود را افزایش داده تا علاوه بر اجرای نوبت‌بندی بیماران وضعیت داخل مطب را نیز کنترل کنند.

انتهای پیام/ 3140/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول