اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

کرکوک عراق؛ بازداشت یک باند داعشی و کشته و زخمی شدن سه نظامی عراقی

در پی انفجار یک بسته انفجاری متعلق به گروه تروریستی داعش در کرکوک، یک سرباز کشته و سه نفر دیگر زخمی شدند.

کرکوک عراق؛ بازداشت یک باند داعشی و کشته و زخمی شدن سه نظامی عراقی

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، یک منبع امنیتی عراق شامگاه چهارشنبه (روز گذشته) از انفجار یک بسته انفجاری در استان کرکوک واقع در شمال این کشور خبر داد.

این منبع به پایگاه خبری «شفق نیوز» گفت که این بسته انفجاری، متعلق به گروه تروریستی داعش بوده که در مسیر نیروهای ارتش عراق در روسای «تامور» از توابع شهرستان «داقوق» منفجر شده است.

به گفته این منبع، در جریان این انفجار یک سرباز کشته و سه نفر دیگر زخمی شدند.

این انفجار ساعاتی پس از کشته شدن یک مرد ۵۱ ساله در منطه «۱۶ آب» کرکوک توسط افراد ناشناس صورت گرفت.

شفق نیوز همچنین خبر داد که عناصر داعش با ایجاد یک ایست‌وبازرسی جعلی، در شهرستان «خانقین» واقع در استان دیالی (شرق عراق) سه نفر را کشتند و دو نفر را نیز زخمی کردند.

بازداشت باند داعشی در کرکوک

وزارت کشور عراق نیز از بازداشت یک باند وابسته به داعش در کرکوک خبر داد. این باند پنج نفر بودند که خود را وابسته به آنچه داعش آن را «ولایت دجله» می‌خواند، معرفی کردند.

این عملیات بنا بر اطلاعات امنیتی و نظامی صورت گرفت. یکی از تروریست‌ها نیز ناقل مواد نظامی، غذایی و ابزارهای الکترونیکی بوده و تروریست دیگر نیز اطلاعات تحرکات نیروهای امنیتی را در اختیار باندهای جنایتکار قرار می‌داده است.

در همین ارتباط، سازمان الحشد الشعبی (بسیج مردمی) عراق دوشنبه هفته جاری از آغاز عملیات جدیدی در جنوب موصل واقع در شمال این کشور خبر داد.

الحشد الشعبی تأکید کرد که ستاد عملیات بخش نینوی و نیروهای وابسته به آن، این عملیات را با پشتیبانی از نیروهای ارتش عراق آغاز کردند و نیروی هوایی ارتش هم این عملیات را پوشش می‌دهد.

هدف از این عملیات، پاکسازی و تأمین امنیت جزیره کنعوص از حضور عناصر داعش است؛ عناصری که این جزیره را پناهگاه امنی برای عناصر خود تبدیل کرده‌اند.

انتهای پیام/ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول