اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  سمنان

تولید بیش از ۲۰۰۰ تن سیب‌زمینی در دامغان

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان دامغان گفت: امسال دو هزار و ۴۰ تن محصول سیب‌زمینی از اراضی کشاورزی این شهرستان برداشت شد.

تولید بیش از ۲۰۰۰ تن سیب‌زمینی در دامغان

محسن طباطبائیان امروز به خبرنگار خبرگزاری فارس در دامغان اظهار کرد: در راستای تأمین امنیت غذایی در مناطق معتدله شهرستان دامغان مانند کلاته‌رودبار، شورتنگه، سیاهکوه و دیباج کشت سیب‌زمینی صورت گرفته است.

وی گفت: امسال در 170 هکتار از اراضی شهرستان دامغان محصول سیب‌زمینی کشت شده است و حدود دو هزار و 40 تن محصول سیب‌زمینی از مزارع شهرستان برداشت شد.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان دامغان افزود: بخشی از محصول برداشت شده برای مصرف داخلی و بخشی هم به خارج شهرستان حمل می‌شود.

طباطبائیان میانگین تولید محصول سیب‌زمینی در هر هکتار از اراضی شهرستان دامغان را 12 تن عنوان کرد و گفت: ارقام کشت شده بارکا، آگریا و چلنجر است.

وی اضافه کرد:‌ در راستای خدمت‌رسانی به کشاورزان دستورالعمل‌های به زراعی در زمینه بذر، تأمین نهاده‌های کشاورزی، برگزاری کارگاه‌های آموزشی برای انتقال تکنولوژی به بهره‌برداران از سوی جهاد کشاورزی در اختیار بهره‌برداران انجام شده است.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان دامغان گفت: در سال زراعی 99-98 با همکاری تعدادی از بهره‌برداران باتجربه ارقام جدید سیب‌زمینی از استان همدان خریداری و کشت شده است که در نظر است با برداشت آنها و توزیع در منطقه در سال زراعی آتی حدود 70 هکتار از مزارع 40 درصد سطح با بذرهای جدید که دارای اصالت و سلامت است کشت شود.

طباطبائیان افزود: برداشت محصول سیب‌زمینی در شهرستان دامغان از هفته اول مهرماه آغاز شده است و تا آخر مهرماه پایان می‌یابد.

انتهای پیام/۷۴۰۰۱/ک/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول