اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

هنر و رسانه  /  سینما و تئاتر

اسدی: اعلام آمادگی «ایران تماشا» برای تولید تله تئاتر و اجراهای آنلاین

مدیر تماشاخانه ایران تماشا عنوان کرد: تصمیم داریم تماشاخانه را تبدیل به استودیو تئاتر کنیم و هنرمندان علاقه مند می توانند در این استودیو تله تئاتر و اجراهای آنلاین داشته باشند. رایزنی هایی هم با صدا و سیما و دیگر رسانه ها داشتیم تا اجازه ندهیم چراغ تئاتر خاموش بشود.

اسدی: اعلام آمادگی «ایران تماشا» برای تولید تله تئاتر و اجراهای آنلاین

به گزارش خبرنگار تئاتر خبرگزاری فارس، خیلی از تماشاخانه های تهران و اجراهای معلق روی صحنه در این ایام کرونایی بلاتکلیف وضعیت فعلی تئاتر با تطعیلات هستند. پیرامون همه این شرایط سخت و اسفناک هنر تئاتر ایران ، تماشاخانه ایران تماشا به فعالیت های نمایشی خود در قالب اجراهای آنلاین ، کلاس های آموزشی و برخط از طریق سامانه های اختصاصی خود ادامه می دهد.

امید اسدی مدیر تماشاخانه ایران تماشا در گفت وگو با خبرنگار تئاتر فارس در این باره عنوان کرد: شایعه ای چند وقت پیش مطرح شد که ایران تماشا تعطیل شده و فعالیت هایش منحل شده است، من این را تکذیب میکنم ، چنین چیزی نبوده و ایران تماشا هم مثل بقیه سالن ها فعالیت هایش در شرایط کرونایی محدود شده است.

وی در ادامه افزود: ما هم منتظر دستور دولت هستیم برای اینکه چراغ تئاتر را روشن نگه داریم، ایده ای را در اتاق فکرمان بررسی کردیم تا بستری برای ادامه فعالیت هایمان باشد که براساس اجراهای آنلاین و کلاس های آموزشی در سامانه تخصصی خودمان شود.

اسدی با اشاره به اینکه سه کار در نوبت اجرا دارند ، گفت: تصمیم داریم این تماشاخانه را تبدیل به استودیو تئاتر کنیم به این صورت که فعالیت هایمان را به سه بخش اختصاص دهیم، یک اجراهای زنده با نیمی از ظرفیت سالن و پنجاه درصد تخفیف که البته شاید نسبت به گذشته کمتر شود اما بخش دیگر کار تولید تله تئاتر خواهد بود، ما از طریق همین خبر فراخوانی اعلام میکنیم که دوستان تئاتری برای تولید تئاتر کنار ما قرار بگیرند.

وی در این باره افزود: وب سایت و سامانه برخط ما آماده و طراحی شده و می خواهیم شروع به ساخت تله تئاتر کنیم و از همینجا از همه کارگردان ها و گروه های نمایشی تقاضا داریم تا هر فردی که بخواهد ما بستر را فراهم کردیم، استودیو تصویربرداری، صدابرداری و سامانه ما آماده است. 

این کارگردان تئاتر درباره دیگر فعالیت هایشان توضیح داد: سومین فعالیت ما برپایی کلاس های آموزشی است یعنی کارگاه هایی به صورت تخصصی به صورت آنلاین و حضوری برگزار می کنیم و مدرک پایان دوره هم ارائه می دهیم. شرایط ثبت نام در وب سایتمان وجود دارد، علاقه مندان می توانند دوره ببینند و بعد از امتحانات مدرک بگیرند اما در شرایط سخت کنونی فکر میکنم اگر ما دست به دست هم ندهیم و کنار هم نباشیم، چراغ تئاتر خاموش می شود.

وی با تأکید بر اینکه همکاران توانمند تئاتری این روزها شغلی ندارند و در مشاغل متفاوتی مشغول به کار هستند که برای همه ما تأسف بار است، گفت: امیدوارم دولت در این زمینه فکری کند و نگاهی به قشر و خانواده فرهیخته تئاتر بیاندازد. بهترین کار در این شرایط این است که اتحاد و همبستگی مان را حفظ کنیم و کنار هم باشیم . من اگر بستر و شرایطی دارم در اختیار همکاران قرار می دهم تا اتحاد جامعه تئاتری حفظ شود.

اسدی با اشاره به رایزنی هایی که با صدا و سیما، فیلیمو، نماوا، آپارات و دیگر رسانه ها داشته، گفت: ما با تولید تله تئاتر و اجراهای آنلاین تلاش داریم رونق دوباره به تئاتر برگردانیم.

وی در پایان گفت: ایران تماشا تعطیل نشده است و  من این خبر را تکذیب میکنم ما هر روز از ساعت 14 تا 20 بخش اداری مان به روی علاقه مندان و مراجعان فعال است، برخی کلاس های آموزشی مان به استثنای زمان تعطیلی کرونایی، همچنان فعال است.

انتهای پیام/

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول