اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  گیلان

صادرات و واردات پایاپای کالا یکی از راه‌کارهای ساماندهی بازار

عضو گروه برنامه‌وبودجه مجلس شورای اسلامی با اشاره به عدم تأثیر ارز چهار هزار و ۲۰۰ تومانی در بهبود وضعیت اقتصادی کشور گفت: تلاش برای ورود کالاهای اساسی و صادرات، به‌صورت صادرات و واردات پایاپای کالا به جهت بسته شدن مسیر ارز آمریکایی‌ها بسیار مثمرثمر است.

صادرات و واردات پایاپای کالا یکی از راه‌کارهای ساماندهی بازار

جبار کوچکی‌نژاد امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در رشت با اشاره به وضعیت آشفته‌ بازار اظهار کرد: روز گذشته در حوزه اقتصادی در جلسه غیرعلنی با حضور وزیر صمت اعتراض نمایندگان به وزیر  ابلاغ و پیگیری جدی ساماندهی به بازار توسط دولت تأکید شد.

وی با اشاره به اینکه توضیحات ‌وزیر صمت برای نمایندگان قانع‌کننده نبود، افزود: البته اقداماتی توسط وزارت صمت ازجمله واردات کالاهای اساسی، خوراک مرغداری و دام که یکی از دلایل بحران افزایش بی‌رویه قیمت مرغ و گوشت بوده و ارز اختصاصی ندارند، در حال انجام است.

عضو کمیسیون برنامه‌وبودجه مجلس شورای اسلامی با اذعان به اینکه دولت بیش از چهار میلیارد دلار ارز چهار و ۲۰۰  برای بازار اختصاص داده است، بیان کرد: متأسفانه ضعف مدیریت دولت در بازار  ثمر اختصاص ارز چهار و ۲۰۰  را در سفره‌های مردم مشخص نکرده و عملاً روی قیمت‌ها اثری نگذاشته است.

نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی با اشاره به آشفتگی بازار و افزایش بی‌رویه قیمت‌ها تصریح کرد: آشفتگی در بازار آشکار است و دولت از ارز چهار و ۲۰۰  استفاده می‌کند اما قدرت کنترل داخل و بازار را نداشته و شورای اصناف یا نمی‌تواند یا دولت از آن‌ها نمی‌خواهد تا بازار را سامان دهند، لذا ما احساس می‌کنیم که دست‌های پنهانی وجود دارد تا به‌کلی مردم را اذیت کنند.

عضو مجمع نمایندگان گیلان با ابراز تأسف از مشکلات اقتصادی مردم تصریح کرد: مردم عزیز ما ممکن است بخشی از گرانی‌ها را  بپذیرند اما بخشی از گرانی‌هایی که می‌توان با مدیریت حل یا کاهش داد را نمی‌پذیرند و ما نیز  بحث استیضاح به‌عنوان یکی از راهکارهای فشار به رئیس‌جمهور طبق قانون اساسی را مطرح کرده  تا حرکتی صورت بگیرد.

کوچکی نژاد با اشاره به تلاش مجلس یازدهم برای کنترل قیمت‌ها و مذاکره با کشورهای همسایه برای ورود کالاهای اساسی و صادرات، به‌صورت صادرات و واردات پایاپای کالا به جهت بسته شدن مسیر ارز توسط آمریکایی‌ها گفت: یکی از طرح‌های مهم مجلس در این شرایط اختصاص سبد کالا به دهک‌های مختلف بوده است  و قرار هست تا آبان ماه به مردم واریز شود.

عضو گروه برنامه‌وبودجه مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه تأمین اعتبار سبد کالا از تبصره دو و ۱۴ مشخص و با دولت نیز مذاکره شده است، تصریح کرد: قرار است ۶‌ ماهه سال حتی مهرماه نیز به مردم پرداخت شود، به این شیوه که ۲۰ میلیون نفر از دهک‌های یک و دو و سه به ازای هر نفر ۱۲۰ هزار تومان و ۴۰ میلیون نفر نیز به ازای هر نفر ۶۰ تومان از طریق کارت اعتباری صرفاً برای خرید مایحتاج خوراک اختصاص داده شود.

وی با بیان اینکه در تلاش هستیم تا این مقدار از آبان ماه به‌حساب خانوارهای مشخص‌شده واریز شود، افزود: این مقدار اعتبار برای خرید کالاهای اساسی‌است و برداشت مبلغ پول از آن امکان‌پذیر نیست.

انتهای پیام/۳۳۸۹

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول