اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان رضوی

ایجاد بیش از ۶۹ هزار فرصت شغلی در خراسان رضوی/ نرخ بیکاری استان ۲.۶ درصد کاهش یافت

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان رضوی گفت: در نیمه نخست امسال براساس اطلاعات سامانه وزارت کار و گزارش‌های واصله، نهادها و دستگاه‌های اجرایی مختلف موفق به ایجاد ۶۹ هزار و ۸۴۶ فرصت شغلی شدند.

ایجاد بیش از ۶۹ هزار فرصت شغلی در خراسان رضوی/ نرخ بیکاری استان ۲.۶ درصد  کاهش یافت

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد به نقل از اداره کل روابط عمومی استانداری خراسان رضوی، علی رسولیان در نشست کارگروه اشتغال و سرمایه‌گذاری خراسان رضوی اظهار کرد: این فرصت‌های شغلی از محل منابع قرض‌الحسنه بانکی، بنیاد مسکن، راه و شهرسازی، سازمان صنعت، معدن و تجارت، اصناف، مراکز کاریابی، معین‌های اقتصادی و شرکت‌های تعاونی است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان رضوی ادامه داد: تابستان امسال نرخ مشارکت اقتصادی نیروی کار استان (۱۰ ساله و بیشتر) به میزان ۴۲.۴ درصد و نرخ بیکاری ۵.۷ درصد بود که در مقایسه با تابستان سال گذشته به ترتیب ۲ دهم درصد و ۲.۶ درصد کاهش یافت و تابستان امسال خراسان رضوی کمترین نرخ بیکاری را در کشور به دست آورد.

وی گفت: نگاه ویژه استاندار جدید استان نیز به حوزه طرح‌های اقتصادی و سرمایه‌گذاری و ظرفیت مرزها و معادن می‌تواند زمینه‌ساز توسعه اشتغال و کاهش بیشتر نرخ بیکاری در استان باشد زیرا وی از هر برنامه‌ای که منجر به اشتغال به‌خصوص در روستاها شود، حمایت می‌کنند.

رسولیان افزود: منابع اعتباری خراسان رضوی در طرح‌های اشتغالزای حوزه‌های مربوط به کمیته امداد امام خمینی (ره)، بهزیستی و مشاغل خانگی، پنج هزار و ۳۷۰ میلیارد ریال با نرخ سود چهار درصد است که منابع بسیار خوبی بوده و باید بتوان با بهره گیری درست و به موقع آن اشتغال پایدار در استان ایجاد کرد.

وی ادامه داد: ستاد تدابیر ویژه اقتصادی خراسان رضوی طرح‌های مربوط به مشاغل خانگی به‌ویژه حوزه غذا را مصوب کرده است تا بتوان از محل اجرای آن‌ها اشتغال خوبی ایجاد کرد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان رضوی با اشاره به اقدامات فنی و حرفه ای در ارایه آموزش‌های مربوط به حرفه‌های مختلف گفت: در تلاش هستیم برای حوزه بهره‌گیری از مزیت سنگ‌های قیمتی استان اعتباراتی را از ایمیدرو گرفته و اشتغالزایی مناسبی در این بخش داشته باشیم و اداره کل فنی و حرفه‌ای می‌تواند با ارایه آموزش‌های موثر در زمینه سنگ‌های قیمتی به اشتغالزایی در این بخش کمک کند. 

وی با اشاره به مشکل محدودیت در میزان حمل مسافری زیورآلات از گمرک خراسان رضوی افزود: در ستاد تدابیر ویژه اقتصادی استان مصوب شد که محدودیت در حمل مسافری زیورآلات و سنگ‌های قیمتی و صادرات آن از استان پیگیری شده و خراسان رضوی بتواند وزن بیشتری از زیورآلات ساخته شده از سنگ‌های قیمتی را  از طریق حمل مسافر صادر نماید.

رسولیان عملکرد خراسان رضوی در خصوص اشتغال روستایی را مناسب دانست و ادامه داد: تاکنون در زمینه مشاغل روستایی منابع خوبی در استان جذب شده اما نظارت در این حوزه اهمیت بسیار دارد و دستگاه‌های اجرایی نباید اجازه انحراف از پرداخت این منابع بویژه برای ۱۴۰ طرح اشتغالزا در حوزه روستایی را بدهند و به نحوی مدیریت کنند که این منابع در مسیر واقعی هدایت شود.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان رضوی در مورد تسهیلات بند الف تبصره ۱۸ قانون بودجه نیز گفت: تمرکز طرح‌های کشاورزی در این حوزه بر بخش گلخانه‌ها است که تسهیلات بسیاری را در بر می‌گیرد، اما اغلب اراضی که به این طرح‌ها اختصاص می‌یابد دچار مشکل سند و گرفتار بوروکراسی اداری در این زمینه هستند که پیگیری‌ها برای حل این مشکل از طریق تهران در حال انجام است.

وی با اشاره به موفقیت پارک علم و فناوری خراسان در خصوص  حمایت از شرکت‌های دانش بنیان افزود: این پارک با بهره‌گیری از این منابع اقدامات خوبی در حوزه شرکت‌های دانش بنیان در شهرستان‌های گناباد، تربت‌حیدریه، مشهد و .. در دست انجام دارد.

رسولیان با تاکید بر حمایت از سرمایه‌گذاران در خراسان رضوی ادامه داد: دستگاه‌های اجرایی و بانکها در شرایط کنونی باید از سرمایه‌گذاری دفاع جدی داشته باشند هر چند  انتظار انجام کار خلاف قانون از هیچ دستگاهی نداریم.
انتهای پیام/ 70042

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول