اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کردستان

بیش از 90 درصد موقوفات سقز سند مالکیت دارند

رئیس اداره اوقاف سقز گفت: 90 درصد از موقوفات شهرستان سقز سنددار هستند و 10 درصد دیگر هم زمین‌هایی در مقیاس کوچک هستند.

بیش از 90 درصد موقوفات سقز سند مالکیت دارند

به گزارش خبرگزاری فارس از سقز، جهاندار امجدی ظهر امروز در مراسم افتتاح یک ساختمان موقوفه در شهر سقز اظهار داشت: سنددار کردن بزرگترین قدم برای حفظ موقوفات است، که در این راستا 90 درصد از موقوفات شهرستان سقز سنددار هستند و فقط 10 درصد از موقوفات که آن هم زمین‌هایی در مقیاس کوچک هستند، سند ندارند.

وی افزود: در یک سال گذشته یک میلیارد و 600 میلیون تومان از محل اجرای نیت واقفان در بخش تعمیرات و هزینه‌های ضروری مساجد، حق‌الزحمه امام جماعت و خادمان مساجد، توزیع بن نقدی و سبد غذایی بین امام جماعات و خادمان، کمک به طلاب علوم دینی، توزیع بسته مواد غذایی بین مددجویان و موسسات خیریه هزینه شده است.

امجدی یادآور شد: برگزاری مسابقه‌های قرآن شهرستانی، برگزاری دوره تربیت حافظان قرآن، اجرای طرح دست‌های مهربانی، اجرای پروژه سرمایه‌گذاری و بازسازی مسجد روستای چی‌چی خوار و مسجد ملاابراهیم با هزینه از محل درآمد موقوفات انجام شده است.

وی بیان داشت: کمک به فقرا و نیازمندان، ایتام و افراد بی‌سرپرست، کمک به مساجد و اماکن مذهبی، کمک به دانش‌آموزان و دانشجویان بی‌بضاعت، کمک به بیماران نیازمند، کمک به ترویج فرهنگ قرآنی و تامین جهیزیه افراد بی‌بضاعت از  نیازهای روز جامعه به وقف‌های جدید است.

وی با تقدیر از نیت واقفان، عنوان کرد: 9 وقف جدید در طی یک سال اخیر ثبت شده است.

رئیس اداره اوقاف یادآور شد: در شهرستان سقز 386 موقوفه و 1741 رقبه و 19 مورد بقاع متبرکه وجود دارد.

در گرامیداشت دهه وقف، ساختمان موقوفه مجیده مجیدی و مسجد نوسازی ملاابراهیم در سقز افتتاح شد.

این ساختمان موقوفه و مسجد نوسازی شده با حضور امام جمعه، فرماندار سقز، نماینده مردم شهرستان‌های سقز و بانه در مجلس شورای اسلامی، امام جمعه موقت، اعضای شورای شهر و جمعی از مسئولان افتتاح شد.

رئیس اداره اوقاف گفت: برای احداث این پروژه با زیربنای 110 متر و 440 متر اعیانی از محل عواید موقوفه 700 میلیون تومان هزینه شده است که درآمد این ساختمان سرمایه‌گذاری موقوفه، صرف نیت واقف در هزینه‌کرد  مسجد جامع می‌شود.

وی با بیان اینکه، وقف به دلیل ماندگاری یکی از بهترین شیوه‌های احسان و نیکوکاری است، اضافه کرد:بر اساس نیت واقف، درآمدهای این موقوفه وقف مسجد جامع سقز خواهد شد.

امجدی گفت: برای احداث مسجد ملاابراهیم با زیربنای 550 متر از محل درآمد موقوفه 800 میلیون تومان هزینه شده است.

بخش‌های نوسازی شده مسجد شامل مسجد زنان، حجره، خانه عالم و خانه خادم، کتابخانه و نمای داخلی و خارجی و تعویض تاسیاست ساختمان مسجد است.

در برنامه افتتاح ماموستا ملاسید سعید حسینی امام جماعت مسجد هم در سخنانی از کمک‌های اوقاف و شهرداری برای بازسازی و نوسازی مسجد تقدیر کرد.

همچنین اداره اوقاف از همت امام جماعت، هیات امنا و خادم و معمار مسجد با اهدای لوح سپاس تقدیر کرد.

انتهای پیام/2330/74

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول