اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاسی  /  تشکل های دانشگاهی

درخواست دانشجویان علوم پزشکی برای قطع زنجیره انتقال کرونا با اعمال محدودیت‌های شدیدتر

انجمن اسلامی دانشجویان و بسیج دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی ایران طی نامه‌ای از رئیس جمهور خواستند جهت قطع زنجیره انتقال ویروس کرونا حداقل به مدت دو هفته یا بیشتر، دستور محدودیت‌های شدیدتر و منع ترددها در سراسر کشور را صادر کند.

درخواست دانشجویان علوم پزشکی برای قطع زنجیره انتقال کرونا با اعمال محدودیت‌های شدیدتر

به گزارش حوزه تشکل‌های دانشگاهی خبرگزاری فارس، در پی بالا رفتن آمار ابتلا به کرونا و فوتی‌های این ویروس، انجمن اسلامی دانشجویان و بسیج دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی ایران طی نامه‌ای از حسن روحانی رئیس جمهور خواستند حداقل به مدت دو هفته یا بیشتر، دستور محدودیت‌های شدید و منع ترددها در سراسر کشور را جهت قطع زنجیره انتقال بیماری صادر کند.

متن این نامه به شرح زیر است:

جـنـاب آقـای دکـتـر حسن روحانی

ریاست محترم جمهور و ریاست محترم ستاد ملی مبارزه با کرونا

سلام علیکم؛

همان طور که مستحضرید، بیش از ماه 8 از جولان دادن ویروس کرونا در کشور عزیزمان ایران می گذرد و آمار ابتلا و مرگ ناشی از این بیماری منحوس روزانه رکورد جدیدی را به ثبت می رساند. تلاش شبانه روزی کادر درمان در این مدت طولانی و خستگی ناشی از آن، توان مبارزه در خط مقدم علیه این بیماری را از آنها گرفته است. ظرفیت تخت های آی سی یو تکمیل شده است و دیگر تخت خالی نداریم. جمعی از پرستاران و کادر درمان ما دست به استعفا زده اند و کارانه پزشکان و پرستاران مدت زیادی است که پرداخت نشده است. به خاطر تحریم های ظالمانه، بسیاری از مردمان این خاک از داروی موثر محروم شده اند. از طرف دیگر، خانواده های این سرزمین، بیش از این تحمل از دست دادن عزیزان خود را ندارند.

شرایط رقم خورده در کشور وضعیت را از هر زمان دیگری بحرانی تر کرده است و نیازمند اتخاذ تصمیماتی فوری، قاطع و هوشمندانه است تا از بروز فاجعه عظیم انسانی که تا به حال این مرز و بوم حتی در همه گیری هایی چون طاعون و وبا به خود ندیده است، جلوگیری شود.

همان طور که شاهد بوده ایم با خواهش و تمنا، اوضاع بهبود نمی یابد و پروتکل های بهداشتی توسط عده زیادی رعایت نشده و سفرها و امور غیرضرور به کرات صورت می گیرد. باید از تجربه کشورهای موفق در این زمینه و نیز وضع محدودیت های گستره و تعطیلی های موقت اسفند و فروردین در کشور که موجب کاهش موارد ابتلا به زیر 850 نفر و موارد مرگ و میر به زیر 40 نفر در روز و کنترل نسبی بیماری گردید درس عبرت بگیریم و سلامت را در اولویت قرار داده و اقتصاد را بهانه جان مردم نکنیم چراکه در آن زمان نیز بعد از پایان محدودیت ها، وضعیت اقتصادی کشور به روند قبلی خود بازگشت.

از طرفی کنترل بیماری نیازمند ورود قاطع بخش های مختلف حاکمیتی، دستگاه های مربوطه و همکاری های بین بخشی می باشد.

لذا ما دانشجویان علوم پزشکی از جنابعالی انتظار داریم هرچه سریع‌تر دستورات لازم را از قبیل تعطیلی‌های سراسری، محدودیت‌های شدید و منع ترددها به مدت حداقل دو هفته یا بیشتر در سراسر کشور جهت قطع زنجیره انتقال این بیماری صادر فرمایید چراکه با سردتر شدن آب و هوا و ورود به پیک آنفلوآنزا، شرایط وخیم تر خواهدشد.

و همچنین با معین قرار دادن نهادهایی از قبیل بنیاد مستضعان، ستاد اجرایی فرمان امام(ره)، کمینه امداد امام خمینی(ره)، آستان قدس رضوی و مجموعه های مرتبط دولتی، جهت تامین معاش حداقلی خانواده های نیازمند، در شرایط ایجاد محدودیت ها، کوشیده شود تا این قشر با فشار ناشی از محدودیت ها، با مشکلات معیشتی مواجه نشود.

ان شاءالله که هر چه سریع تر با تدبیر، وضع قوانین و تصمیم گیری های صحیح، به مدد الهی کرونا را شکست  دهیم. 

من الله توفیق.

-انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی ایران
-بسیج دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی ایران

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول