اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  فارس

تعلیم و تربیت از نهاد دین فاصله ندارد

نماینده ولی فقیه در استان فارس و امام جمعه شیراز گفت: از گذشته دور تاریخ تاکنون هیچ زمانی تعلیم و تربیت از نهاد دین فاصله نداشته است.

تعلیم و تربیت از نهاد دین فاصله ندارد

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، آیت‌الله لطف‌الله دژکام پنجشنبه اول آبان در جلسه کمیته عالی موقوفات و منابع پایدار حوزه علمیه فارس که با حضور آیت‌الله اعرافی در شیراز برگزار شد، اظهار داشت: مسئله تعلیم و تربیت امری بسیار واجب و لازم است و این کار مهم در ابتدا کار نهاد دین بوده است.

نماینده ولی فقیه در فارس گفت: هیچ کس نمی‌تواند مدعی شود که در طول تاریخ بشر، کار تعلیم و تربیت از نهاد دین فاصله داشته و در طول تاریخ نهادهایی مانند حوزه‌های علمیه به اشکال مختلف و متناسب با هر زمان و جامعه شکل گرفته، تعلیم و تربیت را انجام داده و به نتیجه رسانده است.

امام جمعه شیراز با اشاره به اینکه تامین هزینه‌های تعلیم و تربیت یکی از مباحث مهم هر کشوری بوده است، افزود: راه حل وقف که در اسلام بسیار مورد توجه قرار دارد، یکی از راه‌ حل‌های تاثیرگذار به ‌شمار می‌رود که در سایر کشورهای جهان هم به اشکال مختلف اجرا و دنبال شده است.

وی با بیان اینکه وقف تنها در کشورهای اسلامی مد نظر نیست، یادآور شد:  امروز بسیاری از دانشگاه‌های مطرح جهان نیز با همین راهکار ایجاد و اداره می‌شود لذا در ایران به عنوان یک کشور اسلامی باید برای گسترش و تعمیق وقف تلاش ویژه‌ای انجام شود، و در این راستا استفاده از ظرفیت وقف در مسیر ایجاد منابع پایدار برای فعالیت بهتر و مطلوبتر حوزه‌های علمیه در استان فارس لازم است.

نماینده ولی فقیه در فارس با تاکید براینکه در این زمینه در فارس هنوز کار بزرگی انجام نشده است، از مسئولان دستگاه‌های مختلف، نمایندگان مردم در مجلس و دیگر مجموعه‌ها درخواست کرد که در این خصوص همراهی لازم را داشته باشند، وی افزود: یکی از مسائل مهم  احیای موقوفات مرتبط با حوزه‌های علمیه و حسن استفاده از آن بوده و ظرفیت‌های استان فارس در این زمینه قابل توجه است.

آیت‌الله دژکام همچنین با اشاره به سخنی از مدیرکل اوقاف فارس گفت: اگر مدیرانی انتظار دارند درآمد موقوفه غیر موقوفه‌الیه هزینه شود، از این کار دست بردارند که کار حرامی است.

وی ضمن تاکید بر لزوم تعریف وقف‌های جدید در حوزه‌های آموزشی و تربیتی، تاکید کرد: البته این کار باید با دقت انجام شده و بعد از سبک و سنگین کردن، آن را تعریف کنیم؛ در بعضی وقف‌نامه‌ها نوشته شده درآمد صفر، یعنی یک ملک وجود دارد که شاید ارزشمند هم باشد اما درآمدی ندارد؛ چنین وقفی به کار تعلیم و تربیت نمی‌خورد.

انتهای پیام/ ن

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول