اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

هنر و رسانه  /  موسیقی و هنرهای تجسمی

آثار منحصر به‌فرد ایرانی در موزه روسیه/ نمایش نقاشی‌های دوره قاجار

رئیس موزه هنر ملل شرق در فدراسیون روسیه گفت: بخش مربوط به فرهنگ و تمدن ایران، یکی از غنی‌ترین بخش‌­های موزه هنر ملل شرق است و برای برخی اشیاء آن در سایر موزه‌ها نمی­‌توان مشابهی برای آنها پیدا کرد.

آثار منحصر به‌فرد ایرانی در موزه روسیه/ نمایش نقاشی‌های دوره قاجار

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از روابط عمومی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی،کاظم جلالی سفیر جمهوری اسلامی ایران در فدراسیون روسیه در دیدار با «الکساندر سدف» رئیس موزه هنر ملل شرق گفت: گستره تمدن ایران بسیار وسیع و در چارچوب جغرافیای امروز ایران محدود نمی‌شود.

در این دیدار که قهرمان سلیمانی رایزن فرهنگی کشورمان در روسیه و رئیس بخش آثار شرقی موزه نیز حضور داشتند، ابتدا سدف پیشینه تاریخی و برنامه‌های در دست اقدام موزه را توضیح داد.

وی با اشاره به تخصص خود در حوزه باستانشناسی و کاوش‌هایی که در حوزه تمدنی ایران در آسیای مرکزی انجام داده، تمدن و فرهنگ ایران را در مرتبه‌­ای والا توصیف کرد که در گستره وسیعی از جهان هنوز هم حضور دارد.

رئیس موزه با توضیح دارایی­‌های موزه‌­ای مربوط به فرهنگ و تمدن ایران، این بخش را یکی از غنی‌ترین بخش‌­های موزه توصیف کرد که برخی اشیاء آن نمونه‌های منحصر به فردی هستند که در سایر موزه‌ها نمی­‌توان مشابهی برای آنها پیدا کرد.

سدف با ارائه توضیحاتی در خصوص «نمایشگاه نقاشی دوره قاجار» در بهار سال آینده همکاری نمایندگی فرهنگی ایران را در این برنامه بسیار مثبت توصیف کرد و از مساعدت­‌های علمی وهمراهی های مستمر با این نهاد یاد کرد و از سفیر ایران برای افتتاح هنر نقاشی دوره قاجار دعوت کرد و گفت: ما می­‌کوشیم اطلاعات موزه‌ای دقیقی به دو زبان روسی و فارسی برای این نمایشگاه فراهم کنیم.

رئیس موزه هنر ملل شرق برای همکاری­‌های موزه ای با موزه های ایران اعلام امادگی کرد و توسعه این بخش از مناسبات فرهنگی را عامل آشنایی بیش از پیش مردم دو کشور از یکدیگر دانست.

 

 

در ادامه جلالی سفیر کشورمان در فدراسیون روسیه موزه­ها را بازتاب دهنده ارتباطات فرهنگی ملت­ها توصیف کرد که می‌توانند بستر ساز مناسبی برای مناسبات دیپلماتیک باشند.

وی در خصوص تمدن ایران گفت: گستره این تمدن بسیار وسیع است و در چارچوب جغرافیای امروز ایران محدود نمی‌­شود. کوشش­‌های فرهنگی با ارجاع به ریشه‌­های تاریخی و بسترهای اصلی فرهنگی، می­تواند به این اقدامات اصالت علمی و هنری بدهد و از توجه مدیر موزه به این مهم تشکر کرد.

سفیر ایران در روسیه ضمن استقبال از دعوت سدف برای حضور در مراسم افتتاح این نمایشگاه پیشنهاد کرد که این نمایشگاه به صورت مجازی با همکاری یکی از موزه­های ایران در ایران هم به نمایش دربیاید که مورد استقبال واقع شد.

انتهای پیام/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول