اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

هنر و رسانه  /  سینما و تئاتر

افشاگری یک هنرپیشه هالیوودی دیگر/ متیو مک کانهی: در نوجوانی بارها مورد آزار جنسی قرار گرفتم

«متیو مک کانهی» هنرپیشه سرشناس هالیوودی و برنده اسکار فاش کرد که در دوره نوجوانی مورد آزار و تعرض جنسی قرار گرفته است.

افشاگری یک هنرپیشه هالیوودی دیگر/ متیو مک کانهی: در نوجوانی بارها مورد آزار جنسی قرار گرفتم

به گزارش خبرنگار سینمایی خبرگزاری فارس به نقل از ورایتی، «متیو مک کانهی» هنرپیشه فیلم «باشگاه خریداران دالاس» در خاطرات جدید خود با عنوان «چراغ سبز»(Greenlights) فاش کرد که وی در سالهای نوجوانی چندین بار قربانی سوء استفاده جنسی قرار گرفته است.

این خاطرات که روز سه شنبه منتشر شد، داستان زندگی مک کانهی ۵۰ ساله است که دورانی از آن را با عنوان چراغ های سبز، زرد یا قرمز مشخص می کند، وقایعی که باعث پیشرفت، مکث یا توقف فعالیت هنری وی شد.

این هنرپیشه برنده اسکار در ادامه توضیح می دهد که چگونه هر لحظه به او درس داده و چگونه به جلو حرکت کرده است.

در ابتدای کتاب، مک کانهی بعلاوه خاطراتی از سیر زندگی اش، چندین فکت و اطلاعات درباره تجربه شخصی خود از سوء استفاده جنسی آورده است.

او فاش کرد که اولین بار رابطه جنسی با رضایت نبوده و با تهدید وادار به این کار شده است.

مک کاناهی در خاطرات خود می نویسد: من برای اولین بار در ۱۵ سالگی تهدید شدم که رابطه جنسی برقرار کنم. "من مطمئن بودم که برای رابطه جنسی قبل از ازدواج به جهنم می روم. امروز، من فقط امیدوارم اینگونه نباشد.

مک کانهی ابراز داشت که وی هنگامی که ۱۸ ساله بوده در حالی که بیهوش در عقب یک وانت افتاده بود، توسط یک مرد مورد آزار جنسی قرار گرفت.

اگرچه وی جزئیات بیشتری از تجربه خود را فاش نکرد، اما تصدیق و تاکید می کند که خود را قربانی شرایط نمی داند.

مک کاناهی می نویسد: من هرگز احساس نکردم قربانی شده ام. من استدلالات زیادی دارم که دنیا برای خوشبخت کردن من توطئه کرده بود!

مک کانهی همچنین جزئیات رابطه پرفراز و نشیب والدینش، ازدواج او با «کامیلا آلوِز» و فلسفه شخصی اش را در کتاب خاطرات مذکور فاش می کند.

متیو دیوید مک‌کانِهِی زادهٔ ۴ نوامبر ۱۹۶۹ هنرپیشه، نویسنده، کارگردان و تهیه‌کننده آمریکایی است. نام او نخستین بار با فیلم «مات و مبهوت» مطرح شد که در ژانر کمدی ساخته شده بود و محصول ۱۹۹۳ است. سپس در فیلم‌های دیگری چون «قتل‌های زنجیره‌ای تگزاس: نسل بعدی»، «زمانی برای کشتن»، فیلم تاریخی اسپیلبرگ به نام «آمیستاد»، «تماس»، «ادتی‌وی و یو-۵۷۱» به ایفای نقش پرداخت.

از آغاز دهه ۲۰۰۰ به بعد، وی به بازی در فیلم‌های رمانتیک و کمدی روی آورد که از جمله این فیلم‌ها می‌توان به مواردی چون «طراح مراسم ازدواج» (۲۰۰۱)، «چگونه مردی را در ۱۰ روز از دست بدهیم» (۲۰۰۳)، «شکست در اجرا» (۲۰۰۶)، «طلای احمق‌ها» (۲۰۰۸)، «ارواح نامزدهای سابق» (۲۰۰۹) اشاره کرد.

از سال ۲۰۱۰ به بعد متیو از فیلم‌های رمانتیک فاصله گرفته و در فیلم‌های دیگری مانند «وکیل لینکلن» (۲۰۱۱)، «برنی» (۲۰۱۱)، «جوی قاتل» (۲۰۱۱)، «ماد» (۲۰۱۲)، «مجیک مایک» (۲۰۱۲) «گرگ وال استریت» (۲۰۱۳) و «بین ستاره‌ای» (۲۰۱۴) ظاهر شد. وی به خاطر بازی در این فیلم‌ها مورد تحسین منتقدین قرار گرفت.

موفقیت وی در سال ۲۰۱۳ با بازی در فیلم «باشگاه خریداران دالاس» به اوج رسید. در این فیلم وی نقش یک گاوچرانی را بازی می‌کند که به بیماری ایدز مبتلا شده است. وی بخاطر بازی در این فیلم موفق به کسب جوایزی متعددی از جمله جایزه اسکار «بهترین هنرپیشه نقش اول مرد» و جایزه گلدن گلوب «بهترین هنرپیشه مرد فیلم درام» شد.

در سال ۲۰۱۴ وی با بازی در سریال «کارآگاه حقیقی» محصول شبکهٔ «اچ‌بی‌او»، جایزه «منتخب منتقدین تلویزیون» برای «بهترین هنرپیشه مرد» در سریال درام تلویزیون را کسب کرد و همچنین نامزد دریافت جایزه «امی» ساعات پربیننده برای «بهترین هنرپیشه نقش اول مرد» در مجموعه درام شد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول