اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  گلستان

شهرک اقتصاد مقاومتی صنعت نوغانداری در گلستان راه‌اندازی می‌شود

مدیر کل راهبری شغلی معاونت اشتغال کمیته امداد امام خمینی گفت: شهرک اقتصاد مقاومتی یا زنجیره صنعت نوغانداری در سه فاز تا سال آینده در گلستان به بهره‌برداری می‌رسد.

شهرک اقتصاد مقاومتی صنعت نوغانداری در گلستان راه‌اندازی می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، احمد خانی بعد از ظهر امروز در بهره‌برداری فاز نخست زنجیره صنعت نوغانداری در گلستان اظهار کرد: زنجیره صنعت نوغانداری گلستان به عنوان یک شهرک اقتصاد مقاومتی بوده که در سه فاز تا سال آینده به بهره‌برداری می‌رسد.
وی با اشاره به راه‌اندازی بزرگترین زنجیره فرش دستبافت توسط کمیته امداد تصریح کرد: بزرگترین زنجیره فرش دستبافت کشور توسط کمیته امداد با بیش از 200 هزار زن سرپرست خانوار تحت پوشش این نهاد که آموزش‌های لازم را دیده بودند در دهه 70  توسط کمیته امداد راه‌اندازی شد.

* 20 درصد از صادرات غیرنفتی کشور سهم فرش دستبافت بود
مدیر کل راهبری شغلی معاونت اشتغال کمیته امداد از کاهش صادرات غیرنفتی در سال‌های اخیر خبر داد و گفت: ۲۰ درصد از صادرات غیرنفتی کشور سهم فرش دستبافت بود که امروز به یک درصد کاهش یافته است.
وی خاطرنشان کرد: در سال ۱۳۹۷ تلاش کردیم تا صنعت فراموش شده فرش را احیا کنیم و بر این اساس تامین مواد اولیه مرغوب برای تولید فرش دستبافت در دستور کار قرار گرفت.
خانی گفت: در همین سال با تولید ۱۳۷ تن پیله ابریشم تر توسط کمیته امداد توانستیم حدود ۱۳ درصد از تولید کشور را عهده‌دار شویم.

* سهم 15 درصدی سهم کمیته امداد در تولید پیله تر
وی با بیان اینکه قرار بود امسال ظرفیت تولید پیله‌تر به دو برابر افزایش یابد، ادامه داد: متاسفانه نتوانستیم مواد اولیه تولید پیله‌تر که همان درخت توت بود را تامین کنیم و با تولید ۱۸۰ تن پیله‌تر ابریشم سهم کمیته امداد در کشور به ۱۵ درصد رسید.
مدیر کل راهبری شغلی معاونت اشتغال کمیته امداد امام خمینی از احداث یک مرکز آموزشی ترویجی تخصصی صنعت نوغانداری خبر داد و افزود: این مرکز به عنوان یک پایلوت در کشور آخرین تحقیقات روز را با انواع تخم نوغان انجام خواهد داد تا با تولید پیله رنگی گام موثری در صنعت نوغانداری کشور بردارد.
وی گفت: در زنجیره صنعت نوغانداری گلستان که از سال گذشته آغاز شده قرار است در سه فاز تکمیل و به بهره‌برداری برسد که در گام نخست احداث توتستان از سه هکتار در سال گذشته و 15 هکتار امسال و در نهایت 50 هکتار در سال 1400 انجام می‌شود و در فاز دوم در این شهرک اقتصاد مقاومتی نهالستان و واحد تولید پیله ابریشم احداث و در فاز سوم نیز واحد ترویجی و مرکز تخصصی کرم ابریشم راه‌اندازی و کارگاه صنعت نوغانداری تجهیز خواهد شد.

انتهای پیام/2307

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول