اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان رضوی

فارس من| پیگیری فارس نتیجه داد/ فرصت چهارماهه برای تعیین تکلیف زمین درمانگاه تامین اجتماعی بردسکن

فرماندار بردسکن با اشاره به فرصت چهارماهه برای تعیین تکلیف زمین درمانگاه تامین اجتماعی بردسکن، گفت: با توجه به موقوفه بودن زمین فعلی درمانگاه تامین اجتماعی، دو نقطه پیشنهادی برای ساخت درمانگاه داده شد و خواسته برحق مردم که 30 هزار بیمه شده تامین اجتماعی هستند محقق می‌شود.

فارس من| پیگیری فارس نتیجه داد/ فرصت چهارماهه برای تعیین تکلیف زمین درمانگاه تامین اجتماعی بردسکن

به گزارش خبرگزاری فارس از بردسکن، مخاطبان در سامانه «فارس من» در دو مرحله سوژه‌ای را با عنوان‌های «ساخت درمانگاه تامین اجتماعی بردسکن چرا متوقف شد؟» و «چرا کسی پیگیر ساختمان درمانگاه  تامین اجتماعی بردسکن نیست؟» به ثبت رسانده و درخواست پیگیری پیرامون این موضوع را داشته‌اند.

در پیگیری اول این سوژه، حمید داستانی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در بردسکن اظهار کرد: پس از پیگیری‌های نماینده وقت شهرستان در مجلس شورای اسلامی و از آنجا که بردسکن با تعداد افراد تحت پوشش بیمه استحقاق ایجاد درمانگاه را داشت، سازمان پیگیری کرد و مصوبه ایجاد درمانگاه تامین اجتماعی در بردسکن را صادر کرد.

مدیر درمان تامین اجتماعی خراسان رضوی  در پاسخ به این مشکل  اظهار داشته بود،: از آنجا که توسط شعبه بردسکن ملکی را به سازمان اعلام کردند، استان با نگاه مثبت در مراسمی با حضور مسئولان محلی، کلنگ ساخت این درمانگاه را به زمین زد و پروژه برای ساخت به پیمانکار سپرده شد.

داستانی اظهار کرد: با پیگیری پیمانکار برای صدور پروانه ساخت به شهرداری بردسکن، از آنجا مشکل زمین محرز شد و اعلام شد زمین دارای معارض است، از صدور پروانه خودداری شد.

وی افزود: از دی ماه سال ۹۸ که کلنگ عملیات ساخت این بنا زده شده تاکنون باوجود پیگیری‌های استان، شعبه شهرستان، مشکل توسط مقامات محلی حل نشده و احتمال این است که مشکل این زمین به زودی قابل حل شدن نباشد.

درپی پیگیری خبرگزاری فارس، امروز جلسه‌ای در فرمانداری بردسکن با حضور مدیر درمان سازمان تامین اجتماعی خراسان رضوی، حجت الاسلام نیک‌بین نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی  و دادستان بردسکن و دیگر روسای مرتبط برگزار شد.

در صورت تعیین تکلیف زمین از فردا آماده ساخت درمانگاه هستیم

مدیر درمان سازمان تامین اجتماعی خراسان رضوی امروز در سفر به بردسکن در جلسه‌ی فرمانداری این شهرستان برگزار شد، در مورد ساخت درمانگاه تامین اجتماعی بردسکن گفت: این پروژه با زیربنای دو هزار و۲۰۰ متر و با اعتبار ۱۲ میلیارد تومان ساخته و خدمات پزشک عمومی، دندانپزشکی، تزریقات، نوار قلب، آزمایشگاه و داروخانه به مردم ارائه می‌شود.

حمید داستانی با اشاره به طولانی شدن روند مالکیت زمین و نتیجه ندادن پیگیری‌ها، اظهار کرد: با توجه به ظرفیت‌های موجود در حوزه سلامت، بهداشت و درمان از ظرفیت‌های محلی برای اختصاص زمینی مناسب استفاده شود و مابقی اقدامات از جمله تامین تجهیزات و استخدام افراد توسط سازمان تامین اجتماعی انجام می‌شود.

مدیر درمان تامین اجتماعی خراسان رضوی با بیان اینکه یکی از بهترین نقشه‌ها برای ساخت تامین اجتماعی در بردسکن طراحی شده است، افزود: باعث تاسف شد بعد از زحمات و پیگیری‌های زیاد، امیدوار بودیم در سال ۱۴۰۰ ساخت درمانگاه به پایان برسد که به ناگاه خبر وضعیت مالکیت مانع شد.

وی در این جلسه خطاب به مدیران محلی شهرستان بردسکن گفت: مقامات شهرستانی اگر مشکل زمین را حل و فصل کنند و به‌طور شفاف در اختیار ما قرار گیرد از فردا آماده شروع عملیات ساخت درمانگاه در بردسکن هستیم و اگر نه باید زمینی واگذار شود که ساخت درمانگاه در آن ملک مشکلی را نداشته باشد.

احتمال برگشت بودجه ساخت درمانگاه در صورتی که وضعیت زمین طی چهارماه مشخص نشود

داستانی گفت: در صورتی که طی  چهار ماه وضعیت زمین مشخص نشود، احتمال اینکه بودجه اختصاص یافته ساخت درمانگاه در این شهرستان برگشت بخورد، وجود دارد.

مدیر درمان تامین اجتماعی خراسان رضوی از فرمانداری و دیگر دستگاه‌های مرتبط از جمله دستگاه قضا خواست: در صورت رفع اشکال زمین خیابان امام علی (ع) هرچه سریعتر واگذاری آن زمین به تامین اجتماعی انجام شود وگرنه زمین دیگری برای ساخت به سازمان واگذار شود تا عملیات ساخت درمانگاه تامین اجتماعی دراین شهرستان شروع شود.

وی با اشاره به تامین بودجه ساخت درمانگاه از سال ۹۸ گفت: در صورت آغاز ساخت درمانگاه در سال گذشته با توجه به هزینه‌های فعلی، ساخت درمانگاه خیلی برای سازمان به صرفه بود ولی امروز با افزایش مصالح و هزینه‌ها  باید اعتبارات بیشتری در نظر گرفته شود که این مهم هم توسط سازمان قابل حل است.

داستانی بر واگذاری هرچه سریعتر زمین برای ساخت درمانگاه در بردسکن تاکید کرد.

دنبال یک زمین دیگر باشید تا زودتر به نتیجه برسیم

دادستان بردسکن نیز در این جلسه بیان کرد: با توجه به طولانی شدن پرونده مورد نظر که زمین تامین اجتماعی نیز در آن محل قرار دارد، پیشنهاد می‌شود دنبال یک زمین دیگر برای ساخت درمانگاه تامین اجتماعی باشیم.

احمد فرزانه افزود: پرونده مجرم در مرحله دادسرا و دادگاه کیفری ۲، حکم به محکومیت متولی قبلی داده و اقداماتی در بحث موقوفه صورت گرفته که اکنون در مرحله تجدید نظر است.

وی با بیان اینکه طولانی شدن این پرونده به دلیل تحقیقات و کارشناسی‌ها است، گفت: اگر مشکل پرونده قضایی زمین حل شود، بحث منابع ملی را در پیش داریم و بنابراین پیشنهاد می‌شود به دلیل طولانی بودن پروسه پرونده و با توجه به اینکه ساخت درمانگاه باید در پروژه‌های سال ۹۹ برای تامین اعتبار لحاظ شود، بنابراین از زمین‌های شهرداری و منابع طبیعی استفاده شود و ساخت درمانگاه را شروع کنیم.

دادستان بردسکن افزود: کاری صورت گیرد که از محل بودجه تامین اجتماعی سرمایه‌گذاری شود که سند قطعی و مسجل داشته باشد و اگر دنبال زمین دیگری باشیم نتیجه بهتری خواهیم گرفت.

وی گفت: در هر حال با توجه به پیگیری‌های صورت گرفته اگر رای دادگاه بدوی در تجدید نظر تایید شود، آن زمین قابل ساخت نیست.

فرماندار: مشکل زمین به زودی رفع می‌شود

فرماندار بردسکن نیز در این جلسه گفت: با توجه به موقوفه بودن زمین فعلی درمانگاه تامین اجتماعی، دو نقطه پیشنهادی برای ساخت درمانگاه داده شد.

مجتبی شاکری گفت: با توجه به مشکلات قضایی و موقوفه بودن زمین فعلی درمانگاه و طولانی بودن پروسه پرونده دو نقطه پیشنهادی از زمین‌های اراضی ملی در جوار ستاد در حال ساخت انتظامی و یا اراضی ضلع شمالی پارک ولی‌عصر داده شد که هرنقطه مناسب بود زمین را تملک کنیم.

وی افزود: طبق قول مدیر درمان تامین اجتماعی خراسان رضوی بودجه ساخت به مبلغ ۱۵ میلیارد تومان حتما محقق خواهد شد و در سفر وزیر وقت رفاه و تامین اجتماعی قول تامین اعتبار داده شده است.

فرماندار بردسکن بیان کرد: زمین ۳ هزار متر است و خواسته برحق مردم که ۳۰ هزار بیمه شده تامین اجتماعی هستند محقق خواهد شد.

مراجعه مردم بردسکن به شهرهای دیگر برای درمان مورد قبول نیست

نماینده مردم بردسکن، کاشمر و خلیل آباد در مجلس شورای اسلامی نیز در این جلسه با بیان اینکه باید این مهم زودتر به نتیجه می‌رسید، گفت: تلاش شود  با توجه به تقاضاهای مردم که در رسانه‌ها در چندین نوبت مطرح شده بود، این مشکل حل شود.

حجت الاسلام جواد نیک بین خواستار رفع مشکل زمین درمانگاه تامین اجتماعی توسط مدیران شد و اظهار کرد: مردم در این شهرستان علی‌رغم خدمات انجام شده و این که بردسکن در محورهای مختلفی واقع شده نیاز دارند تا مسئله ساخت درمانگاه تامین اجتماعی زودتر حل شود.

وی افزود: آن قدر پرونده زمین را پیچیده کرده‌ایم که مردم ما واقعاً اذیت می‌شوند بنابراین باید همه قوانین مزاحم را برداریم.

نیک بین گفت: قانون زیاد توان مدیر را از بین می‌برد و دستور العمل‌های زیاد باعث می‌شود به کارهای اداری خود نرسد؛ قانون و تبصره مردم را با مشکل مواجه کرده است.

نماینده بردسکن در مجلس با بیان اینکه سریعاً زمین ساخت درمانگاه مشخص شود، افزود: مورد قبول نیست که مردم شهرستان برای کار درمانی خود به شهرهای دیگر بروند، بنابراین مشکلات سریعتر رفع شود.

ساخت درمانگاه تامین اجتماعی برای ۳۰ هزار بیمه شده ضرورت دارد

رئیس اداره تامین اجتماعی بردسکن نیز دراین جلسه با بیان اینکه افراد تحت پوشش این سازمان در بردسکن ۳۰ هزار نفر هستند؛ گفت: سه هزار و ۵۰۰ نفر مستمری بگیر در شهرستان داریم که دو هزار و۵۰۰ نفر اصلی هستند و ماهیانه سه میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان سازمان به آنان پرداختی دارد.

 رضا خطائی افزود: ۲۵ هزار بیمه شده اصلی و تبعی داریم که بیمه پرداز سازمان هستند، بنابراین با این حجم از جمعیت بیمه شده ساخت درمانگاه بزرگ در این شهرستان ضرورت دارد.

وی گفت: زمین فعلی ساخت درمانگاه که به مشکل خورده از سال ۷۳ به مبلغ ۲ میلیون و ۴۳۰ هزار تومان خریداری شده است و به سازمان واگذار شده و تقاضا داریم که برای ساخت درمانگاه مقامات استانی و شهرستانی از هیچ تلاشی دریغ نکنند.

شهرداری زمینی مناسب برای ساخت درمانگاه تامین اجتماعی ندارد

رئیس شورای اسلامی شهر بردسکن نیز در این جلسه با بیان اینکه شهرداری بردسکن زمینی مناسب برای ساخت درمانگاه تامین اجتماعی ندارد، افزود: بهترین زمین متعلق به اداره منابع طبیعی در ضلع شمالی پارک ولی‌عصر(عج) است.

علی صابری افزود: با توجه به شیوع ویروس کرونا ضرورت دارد مکان‌های درمانی ما افزایش یابد و دقت داشته باشیم که شروع ساخت درمانگاه نباید به سال‌های بعد موکول شود و بنابراین همه مدیران درشهرستان باید تلاش کنند این مشکل را در شهرستان رفع کنند.

انتهای پیام/۷۰۰۵۰

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول