اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  آذربایجان شرقی

10 هزارنفر در نوبت دریافت مستمری از بهزیستی آذربایجان شرقی

مدیرکل بهزیستی استان آذربایجان شرقی گفت: ۱۰ هزار و ۸۹۰ نفر نیز پشت نوبت برای دریافت مستمری از بهزیستی استان هستند.

10 هزارنفر  در نوبت دریافت مستمری از بهزیستی آذربایجان شرقی

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، فرگل صحاف،  امروز در نشست خبری به مناسبت هفته سلامت روان، آمار و برنامه‌ریزی و روز جهانی سالمندان، نابینایان و ناشنوایان اظهار داشت: در کل بهزیستی استان، ۲ هزار نفر مشاور روانشناسی در بخش دولتی و خصوصی فعالیت می‌کنند.

وی افزود: ۱۶۱ مرکز غیردولتی و ۲۰ مرکز دولتی روانشناسی در استان وجود دارد که بیشترین فعالیت‌شان ارائه مشاوره می‌باشد. 

مدیرکل بهزیستی استان با اشاره به افزایش ۶۹ درصدی تماس‌ها نسبت به 6 ماهه نخست سال گذشته، خاطرنشان کرد: ۳۶ هزار و ۱۹۰ تماس در 6 ماهه سال جاری وجود داشت که فقط ۳۶۵ مورد آن در خصوص کرونا بود. 

وی  به مداخله در بحران را مورد اشاره قرار داد و گفت: ۵ هزار و ۵۲۶ مورد تماس با ۱۲۳ وجود داشت که تعداد تماس‌ها هیچ تفاوتی با 6 ماهه سال گذشته نداشته است.

توزیع 26 هزار بسته معیشتی/ جمع آوری 10 میلیارد تومان کمک غیرنقدی در استان 

صحاف با بیان اینکه پویش همیاری ایران و اقدامات ارزنده، گفت:  جمع‌آوری ۱۰ میلیارد تومان کمک غیرنقدی، تهیه و توزیع ۲۶ هزار بسته معیشتی از این طرح به مردم نیازمند رسید. 

وی افزود: ۷۵ هزار و ۱۳۰ نفر افراد تحت پوشش در بهزیستی استان وجود دارد که ۲۵ هزار نفر از آنها هم کمک معیشتی و مستمری دریافت می‌کنند از این‌رو همیشه نیازمند کمک خیّران و مردم هستیم. 

 راه‌اندازی ۱۶۷ مرکز ارائه خدمات برای مددجویان با محوریت محله محور

مدیرکل بهزیستی استان به راه‌اندازی ۱۶۷ مرکز ارائه خدمات برای مددجویان با محوریت محله محور اشاره کرد و گفت: همه ساله سالنامه آماری برای برنامه‌ریزی برای برنامه‌های سال آینده تهیه می‌شود و برش‌های لازم به تبع آن تهیه و به شهرستان‌ها ابلاغ می‌شود. 

وی با تاکید بر اینکه با وجود وضعیت کرونایی منجر به ایجاد شرایط ویژه کرده است، گفت: ۱۵۰ مرکز نگهداری وجود دارد که ۳۸۰۰ نفر در آنجا نگهداری می‌شود که فقط ۲۸۰ نفر مبتلا به کرونا شده و 15 نفر نیز  از بین آنها فوت شده‌اند که بالای ۸۰ سال بودند.  

صحاف متذکر شد: شیوه‌نامه اجرایی نیروهای داوطلب برای جمع‌آوری بانک اطلاعاتی آمده است که این طرح برای روزهای احتمالی بحرانی در آینده است که اگر روزی شرایط بحرانی وجود داشت، بتوان از این نیروها استفاده کرد. 

وی بیان داشت: با توجه به اینکه قشر ما آسیب‌پذیر هستند از این‌رو ۸۵ درصد واکسن آنفولانزا بین این قشر توزیع شده است. 

۱۰ هزار و ۸۹۰ نفر پشت نوبت برای دریافت مستمری از بهزیستی استان هستند 

مدیرکل بهزیستی استان گفت: ۱۰ هزار و ۸۹۰ نفر نیز پشت نوبت برای دریافت مستمری از بهزیستی استان هستند که قبل از بررسی پرونده‌ها، به علت کرونا از کمک‌های موردی نیز استفاده کرده‌اند. 

وی با تاکید بر اینکه هدف اصلی ما گسترش مراکز نگهداری سالمندان نیست بلکه هدف خانه محوری است، گفت: نگهداری سالمندان در نزد خانواده‌ها منجر به پیشگیری از بیماری‌ها از جمله آلزایمر هم می‌شود. 

1000 مهد کودک با 45 هزار کودک تحت پوشش

صحاف یادآور شد: یک هزار مهدکودک با ۴۵ هزار کودک تحت پوشش در استان وجود دارد که بعد از کرونا با یک سوم ظرفیت شروع به کار کرده است. 

وی ادامه داد: در ابلاغیه اردیبهشت وزارت‌خانه مهدکودکی مرکزی است که اخذ مجوز از بهزیستی انجام می‌گیرد که در بند ششم این ابلاغیه آمده است که مهدکودک برای بهزیستی است و تهیه محتواهای آن بر عهده آموزش و پرورش می‌باشد. 

فعالیت 17 مهد قرآنی

مدیرکل بهزیستی استان گفت: ۱۷ مهدهای قرآنی در سطح استان وجود دارد که مجوز را از بهزیستی گرفته‌اند. 

وی با اشاره بر اینکه ۱۷ مرکز اورژانس اجتماعی با ۱۵۰ نیرو وجود دارد، گفت: در جاهایی که اورژانس اجتماعی وجود ندارد قطعا پایگاه‌های اجتماعی وجود دارد که همه این اورژانس‌های اجتماعی بیش از ۲۵ هزار نوع خدمات داده‌اند. 

صحاف ادامه داد: مجوز همسریابی(ازدواج آسان) را بهزیستی استان نمی‌دهد که فقط یک مرکز وجود دارد که آن نیز فعالیت آنچنانی ندارد. 


انتهای پیام/۶۰۰۲۷

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول