اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

جامعه  /  حقوقی و قضایی

دستگیری بیش از ۴۰ نفر از مرتکبان جرایم ارزی در اصفهان

طی عملیاتی فراگیر بیش از ۴۰ نفر از مرتکبان جرایم ارزی در اصفهان شناسایی و دستگیر شدند.

دستگیری بیش از ۴۰ نفر از مرتکبان جرایم ارزی در اصفهان

خبرگزاری فارس ـ محمد حسین جلیلوند: علی اصفهانی دادستان عمومی و انقلاب اصفهان از  شناسایی و دستگیری بیش از ۴۰ نفر از مرتکبان جرایم ارزی در اصفهان خبر داد و اظهار کرد: بر اساس ماده ۱۰ دستورالعمل اجرایی مربوط به تعیین میزان ارز قابل حمل، نگهداری و مبادله در داخل کشور، هر گونه مبادله، خرید و فروش ارز خارج از سیستم بانکی و یا صرافی مجاز، ممنوع اعلام شده و قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز و قانون مجازات اخلالگران در نظام اقتصادی مجازات‌های قاطعی را برای اخلاگران حوزه ارز و دیگر حوزه‌های اقتصادی در نظر گرفته است.

وی افزود: در همین راستا طی ماه‌های گذشته دستورات قضایی جهت شناسایی و برخورد با مرتکبان جرایم ارزی و پولی و همچنین رصد فضای مجازی و جلوگیری از فعالیت افراد فاقد مجوز صادر شد.

اصفهانی ادامه داد: با توجه به اینکه دلالان خیابانی حوزه ارز به صورت سازماندهی شده توسط واحد‌های غیرمجاز و برخی افراد سودجو به منظور ایجاد التهاب و خرید و فروش غیرقانونی ارز به کار گرفته می‌شوند، دستور شناسایی دقیق عوامل و سرشبکه‌های مربوطه صادر و طی عملیاتی فراگیر بیش از ۴۰ نفر از مرتکبان جرایم ارزی شناسایی و دستگیر و مقادیر قابل توجهی ارز از ایشان کشف شد.

دادستان عمومی و انقلاب اصفهان اظهار داشت: با عنایت به ضرورت مقابله با اقدامات این افراد در زمینه پولشویی، طی بررسی‌های بیشتر فعالیت مالی این افراد نیز رصد و ارزیابی شد و مشخص گردید فعالیت مالی ایشان بالغ بر ۴۷ هزار میلیارد ریال بوده است.

وی تأکید کرد: اقدامات دادسرای عمومی و انقلاب مرکز استان اصفهان در زمینه برخورد با مرتکبان جرایم حوزه قاچاق کالا و ارز استمرار خواهد داشت.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول