اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  مازندران

40 تا 60 درصد بیماران کر ونایی شهرستان نور در ارتباط با مسافران یا خود مسافران هستند

رئیس بیمارستان امام خمینی شهرستان نور، با اشاره به کنترل و مدیریت بحران کرونا، گفت: آمار بالای مسافران کرونایی دلیل قرمز شدن موقت شهرستان بود به گونه‌ای که 40 تا 60 درصد بیماران کرونایی افراد در ارتباط با مسافران یا خود مسافران هستند.

40 تا 60 درصد بیماران کر ونایی شهرستان نور در ارتباط با مسافران یا خود مسافران هستند

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان نور، مهدی عابدینی بعدازظهر امروز در جمع خبرنگاران با تشریح خدمات درمانی و عمرانی بیمارستان امام خمینی(ره) این شهرستان، اظهار کرد: بحران کرونا را با افزایش تخت و آماده‌سازی اورژانس مدیریت کردیم البته کمبودهایی هم که وجود داشت، سراسری بود با این حال سعی کردیم تا جدیدترین داروهای روز را دریافت کنیم و نسبت به دیگر شهرستان‌ها آمار ابتلا و فوتی‌ خیلی کمتری داشتیم.

وی افزود: حداکثر انرژی کادر پزشکی و پرستاری را به کار گرفتیم و همه همکاری کردند تا خیلی زود از وضعیت قرمز خارج شدیم اما با ورود هر دو یا سه هفته مسافران شرایط سخت‌تر می‌شود به گونه‌ای که ۴۰ تا ۶۰ درصد بیماران کرونایی مراجعه کننده کسانی هستند که با مسافران در ارتباط بودند و یا خود مسافران هستند.

رئیس بیمارستان امام خمینی شهرستان نور، تصریح کرد: باید از مسافرت‌ها و ورود بی‌رویه و هفتگی مسافران کاسته شود تا بتوانیم این ویروس را مهار کنیم.

این مسؤول با هشدار جدی در باره مراقبت در مقابل ویروس کرونا، خاطر نشان کرد: فصل پائیز و زمستان فصل بیماری تنفسی است و با توجه به ماندگاری ویروس کرونا قدرت سرایت آن تشدید می‌شود بنابراین جلوگیری از تجمعات، زدن ماسک و شستن دست‌ها همچنان بهترین راه مبارزه است.

عابدینی یکی از مشکلات را گذراندن دوران نقاهت مسافران بیمار در این شهرستان عنوان کرد و افزود: مدت کوتاهی در وضعیت قرمز بودیم دلیل آن هم آمار مسافران کرونایی بود.

وی با بیان اینکه کرونا علاوه بر مشکلات روانی به کسب و کارهای زیادی خسارت زد که باید جبران شود، از رسانه‌ها برای انتشار اخبار مثبت، پیام‌ها و کلیپ‌های آموزشی قدردانی کرد و گفت: باید قدردان مردم و شهروندان شهرستان باشیم که ضمن رعایت نکات بهداشتی، همراهی کردند که به سرعت از وضعیت قرمز به وضعیت زرد برگشتیم و البته همچنان نیازمند این همراهی و همکاری هستیم.

 رئیس بیمارستان امام شهرستان نور، خاطر نشان کرد: با کمک خیران بسیاری از مشکلات و کمبودها رفع شد، آنچه که قابل خرید و تامین بود، تهیه شد اما باز هم کمبودهای ساختاری و دستگاه‌ها برای ارائه خدمات مطلوب‌تر وجود دارد.

این مسؤول در توضیح اقدامات عمرانی، اظهار کرد: در همین ایام کرونایی توانستیم اورژانس بیمارستان را با تغییرات اساسی، بازسازی، مناسب سازی و افتتاح کنیم که هم پزشک و هم مراجعان( بیماران و همراهان) آرامش بیشتری داشته باشند.

 عابدینی افزود: با دریافت موافقت اصولی از دانشگاه علوم پزشکی مازندران سی.تی. اسکن دوم را که جدیدتر و مورد پذیرش همه بیمه‌ها نیز هست، گرفتیم و اکنون مشکلی هم برای خرابی دستگاه نداریم، اگر چه در همه این ایام فقط چهار روز به علت خرابی دستگاه سی.تی نداشتیم.

رئیس بیمارستان امام(ره) نور درباره کمبود موقتی دارو، تصریح کرد: چون ما اجازه خرید دارو نداریم و همه داروها از محل دانشگاه علوم پزشکی تامین می‌شود، اگر کمبودی اتفاق بیفتد، استانی است و شهرستانی نیست.

*بهره برداری ساختمان جدید دیالیز در آینده نزدیک

وی گفت: با درک درست از وضعیت بیماران دیالیزی، در برابر تخریب ساختمان دیالیز قبل از احداث ساختمان جدید مقاومت کردیم، زیرا در این صورت بیماران پراکنده می‌شدند و مشکلات زیادی برای‌شان پیش می‌آمد، بنابراین با حفظ وضعیت موجود از دانشگاه علوم پزشکی خواستیم تا ساختمان جدید دیالیز احداث و پس از آن ساختمان قدیم تخریب شود که در نتیجه بخش کامل دیالیز در ساختمان جدید بیمارستان تعبیه شد و با تلاش و همت فرماندار شهرستان، خیران هم ورود پیدا کردند و این پروژه با سرعت پیش می‌رود و امیدواریم تا یک ماه و نیم دیگر تکمیل و بهره‌برداری شود.

*ارتقای خدمات با افزایش پزشک متخصص

رئیس بیمارستان امام(ره) شهرستان نور از افزایش ۲۰ متخصص جدید به جمع پزشکان متخصص قبلی خبر داد و افزود: این متخصصان در سطح شهر هم مطب دایر کردند و این امر سبب سکونت و حضور دائمی‌شان در شهر شد به نوعی که بومی محسوب می‌شوند اما نیاز به حمایت دارند، مسؤولان شهرستان باید آنان را پشتیبانی و حمایت کنند و مردم هم به تخصص آن‌ها باور داشته و پذیرای‌شان باشند تا شاهد مراجعت آنان نباشیم.

این مسوول اضافه کرد: پزشکان متخصص جدید نیاز به مسکن داشتند که با مساعدت ویژه فرماندار شهرستان و کمک بخش خصوصی توانستیم این پزشکان را مستقر کنیم.

عابدینی افزود: خدمات درمانگاهی و جراحی‌ها پس از مدت کوتاه که به دلیل شرایط کرونایی انجام نمی‌شد، مجدد شروع و فعال شد اما تا به حالت اولیه برگردیم به زمان نیاز است و باید اعتماد عمومی برگردد.

*تلاش برای افزایش سطح رضایتمندی

رئیس بیمارستان امام خمینی شهرستان نور با اشاره به کمبود امکانات و نیرو از تلاش برای انجام خدمات به بهترین نحو ممکن خبر داد و افزود: اکنون ۴۰ پزشک متخصص(قلب،بیهوشی، زنان و زایمان، اطفال، جراحی عمومی، اعصاب و روان، مغز و اعصاب، ارتوپد، اورولوژی، رادیولوژی، گوش و حلق و بینی، چشم، عفونی ، جراح داخلی) دراین بیمارستان مشغول خدمت هستند که در درمانگاه تخصصی به بیماران رسیدگی می‌کنند، همچنین ۵۰ درصد از این پزشکان در سطح شهر مطب دارند و مشغول خدمت‌رسانی به شهروندان هستند.

عابدینی با اشاره به فراوانی مراجعه به اورژانس، اظهار کرد: علاوه بر افزایش تعداد پزشکان در اورژانس، ۳ متخصص طب اورژانس در این بخش مستقر هستند اما نیاز است سیستم ارجاع و پزشک خانواده در بین شهروندان فرهنگ سازی و مردم به پزشکان خانواده اعتماد کنند تا از تعدد مراجعه به اورژانس کاسته شود.

وی از دیگر اقدامات را اشتغالزایی عنوان کرد و افزود: با آنکه اخذ این مجوزها به سختی انجام شد اما اخیرا با انتشار آگهی در حال جذب ۱۵ نگهبان هستیم و حدود سه ماه قبل هم ۷ نیروی خدماتی جذب کردیم.

رئیس بیمارستان امام(ره) در پایان، گفت: اگر چه فعلا در حد امکانات موجود و توان مضاعف به ارائه خدمت مشغول هستیم اما با افتتاح بیمارستان جدید قطعا خدمات درشان مردم انجام می‌شود.

انتهای پیام/۸۶۰۲۳

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول